"אני לא מתבייש להגיד: אני ראוי ומגיע לי לקבל זימון לנבחרת ישראל. יש מאמן והוא קובע, אני אשמח להיות שם ואני חושב שאני ראוי להיות שם".
1 צפייה בגלריה
לבקוביץ. "אחד השוערים הטובים בליגה" |
לבקוביץ. "אחד השוערים הטובים בליגה" |
לבקוביץ'. "אחד השוערים הטובים בליגה" |
(אורן אהרוני)
הציטוט הזה נשמע לא מכבר מפיו של רובי לבקוביץ', שוער הפועל חדרה ולא בכדי. לבקוביץ' מספק עונה טובה מבחינה אישית והפך לבורג חשוב בסגל של המאמן מנחם קורצקי. משחק אחרי משחק הוא מוכיח כי מדובר באחד משוערי הליגה הטובים בישראל.
ביום חמישי שעבר פורסם סגל הנבחרת לקראת מוקדמות מונדיאל 2022. שמו של לבקוביץ' נותר בחוץ מה שגרם לאכזבה אצל השוער. מי שעוד היה מאוכזב הוא מאמנו, מנחם קורצקי שאמר: "יש מאמן שצריך לכבד את החלטתו. זמנו יגיע אם ימשיך ביכולת הטובה". אוהדי חדרה הביעו תמיהה לגבי אי זימונו ברשתות החברתיות, אך היו משוכנעים שהזימון עוד יגיע.

במקום ג'ראפי

בקיץ האחרון החליטו בהפועל חדרה להיפרד מאוסטין אג'ידה והחלו בחיפוש אחר שוער מחליף. לא מעט שמות עלו בבורסת השמות כמועמדים לתפקיד כשעוד לפני צירופו של לבקוביץ' היה זה יואב ג'ראפי כשכבר חתם בקבוצה אך הודעה מבעלי מ.ס. אשדוד, ג’קי בן זקן כי חתימתו בחדרה לא חוקית, בטענה שהפועל תל אביב לא עמדה בחוזהו והוא נדרש לשוב לעיר הנמל הביאה לביטול העסקה.
קראו עוד>>>
בחדרה לא אמרו נואש והחליטו ללכת על לבקוביץ’ שכבר שנה קודם לכן היה מועמד להצטרף. "כנראה שדברים לא קורים סתם", אמר גורם במועדון והוסיף: "היינו בטוחים שג'ראפי יעמוד השנה בין הקורות, אבל בכדורגל כמו בחיים קורות תקלות ודברים משתנים מרגע לרגע. בשורה התחתונה רובי הגיע וזה אחד הדברים הטובים שקרו השנה למועדון".
בחדרה מעידים כי מדובר בבחור רציני ומקצוען במגרש ומחוצה לו כשמעבר לערך המוסף שהוא מביא במשחקים גם בחדר ההלבשה הוא נחשב לאהוד ואהוב.
לבקוביץ' (32) החל את דרכו במחלקות הנוער של הכח עמידר רמת גן והפועל פתח תקווה ומשם נדד לבית"ר שמשון תל אביב, בני לוד, הפועל רמת השרון, מכבי פתח תקווה, מכבי נתניה, הפועל באר שבע, הפועל חיפה, הפועל פתח תקווה, הפועל תל אביב ומשם ב-2019 עבר לנסות את מזלו מעבר לים כשחתם בשורות קבוצת הונבד בודפשט ובכך למעשה הפך לכדורגלן הישראלי הראשון בליגה ההונגרית הראשונה.
אורן גולן: "בדקתי לגביי האישיות שלו וגיליתי מהר מאוד שהיא מדהימה ושמדובר בבחור משכמו ומעלה. לא לקח הרבה זמן ונוכחנו לדעת כמה זה נכון ומשקף את רובי. הכרנו בחור מדהים שהוא גם מנהיג אמיתי"
בהונגריה סבל מפציעה קשה, וכשהחלים ממנה והפך לשחקן חופשי חזר לישראל וחתם כאמור בשורות הפועל חדרה "אני שמח לחתום במועדון כמו הפועל חדרה שתקע יתד בצורה יפה מאוד בליגת העל.
"אני מאושר לחזור לכדורגל הישראלי, אתן את כל כולי לקבוצה ואני מקווה שנצליח לעשות יחד עוד קפיצת מדרגה, ושגם בפן האישי אהנה ואביא את היכולות שלי לידי ביטוי", אמר לבקוביץ' בהתרגשות לאחר החתימה.
בחדרה מרוצים מאוד מההחתמה. "רובי הגיע אלינו אחרי שנה בחו"ל, הוא עבר פציעה מאוד קשה עוד קודם והצליח להחלים ממנה לקראת סוף העונה" מספר יושב ראש הקבוצה, אורן גולן. "הכרתי בחור מאוד רעב שרוצה לחזור לכדורגל וליכולת הטובה שהוא הפגין שנתיים קודם בהפועל תל אביב".
כבר במעמד החתימה נשמעת מרוצה.
"בהחלט. בדקתי עוד קודם לגביי האישיות שלו וגיליתי מהר מאוד שהיא מדהימה ושמדובר בבחור משכמו ומעלה. לא לקח הרבה זמן ונוכחנו לדעת כמה זה נכון ומשקף את רובי. הכרנו בחור מדהים שהוא גם מנהיג אמיתי".
הוא גם מצוין מבחינה מקצועית.
"אין בכלל ספק שהבגרות שלו והשקט שהוא נותן לנו בהגנה עושה טוב לקבוצה. הוא מגלה יכולות וירטואוזיות שבוע אחרי שבוע ולא סתם מדברים עליו גם בנבחרת".
אתה באמת מאמין שווילי רוטנשטיינר יזמן אותו?
"אני מאמין שבעתיד הוא יקבל זימון לנבחרת בזכות היכולת המדהימה שלו וזה אומר המון. אנחנו מאוד מרוצים ומאמינים שמקומו כן היה שם בקמפיין הקרוב".

שקט להגנה

לבקוביץ' רשם העונה כבר 26 משחקים כשברובם הוא בלט. "למזלנו לבקוביץ' עושה את העבודה", העידו בחדרה בידיעה שלא מעט משחקים הסתיימו בתוצאה טובה הרבה בזכותו כשגם בחלק מההפסדים הוא מנע תבוסה מביכה יותר.
המאמן קורצקי הוסיף: "התכונה הכי טובה שלו היא שהוא נותן שקט לכל הקבוצה ובפרט להגנה. זאת תכונה חשובה מאוד לשוער. יש לו כושר מנהיגות שמייחד אותו".
תסביר.
"זה לא בקטע של צעקות ורעש. הוא מהמנהיגים השקטים שיודעים בזמן הנכון לכוון שחקנים ולתת מילה טובה. מבחינה מקצועית רובי שוער קו מהטובים שיש בליגה. מאוד יציב בעל רגליים חזקות שזה עוזר לו מאוד. ויש לו אינסטינקטים טובים. הוא נמצא בכושר ובגיל נכון וזה בנוסף לניסיון שלו".
בחדרה מתכוונים להציע ללבקוביץ' חוזה לעונה הבאה. "רובי אחד השוערים הטובים בליגה, נעשה הכול כדי שיישאר", הבהירו בהנהלת המועדון שם מאמינים גם שהמהלך יצליח כשעוד קודם בפני הקבוצה עומדים מאבקי הישרדות לא פשוטים בפלייאוף התחתון.
לעידכונים: ספורט חדרה