במשפחת גורדון מזכרון יעקב יש שבעה ילדים. וכולם מצטיינים באומנויות הלחימה. אב המשפחה, ד"ר עזריאל גורדון ז"ל, היה ספורטאי והאם חנינת ה', היא מדריכת כושר ופיטנס ובעבר עבדה עם אגדת סרטי הפעולה ג'קי צ'אן.
3 צפייה בגלריה
משפחת גורדון. "אמא עשתה לנו ספורט כל בוקר, זה ממש בתוכנו"
משפחת גורדון. "אמא עשתה לנו ספורט כל בוקר, זה ממש בתוכנו"
משפחת גורדון. "אמא עשתה לנו ספורט כל בוקר, זה ממש בתוכנו"
(צילום: אלעד גרשגורן)
עזריאל וחנינת ה' הכירו בהונג קונג ועברו להתגורר בארצות הברית. שם נולדו שלושה מילדיהם: עוצמה (בן 37) שורה (בת 28) ואמון (בן 25). לאחר מכן המשפחה עשתה עלייה וילדים נוספים נולדו: כיבדי (בן 23), שמחת ה' בליבנו (בת 21) רוח (בן 19) ובן הזקונים אהבת ה' (17).
אם תהיתם בנוגע לשמות הילדים, אז ההסבר לכך הוא שההורים עלו ארצה עם אמונה מאוד חזקה באלוהים ולכן גם בחרו שמות מיוחדים לילדיהם. עם הזמן חלק מהילדים קיצרו את שמם כמו למשל כיבדי ששמו המלא היה כיבדי ה' משאלתי.
המשפחה הגיעה לפני כשנתיים לזכרון יעקב. אבי המשפחה היה דמות ידועה מאוד באזור, בשל עיסוקו ככירופרקט.
צעיר הילדים, אהבת ה', הוא אלוף עולם בקיקבוקס עד גיל 18 לקטגוריית 60 ק"ג. אחיו רוח, המתגורר בתאילנד, זכה לפני כשבועיים באליפות העולם לבוגרים באגרוף תאילנדי שהתקיימה בבנגקוק. אמון, מנהל את מכון האגרוף "טים גורדון" ומדריך בו; שמחת ה' בליבנו התחרתה בעבר באגרוף תאילנדי, למדה בלט וכיום מתגוררת בבוסטון שם היא לומדת לימודי קרקס; עוצמה מתגורר בבוסטון ועוסק בין היתר ב-MMA, אקרובטיקה ואגרוף תאילנדי; האחות שורה מתגוררת בזיכרון יעקב ורצה מרתונים; וכיבדי מתגורר בברזיל ועוסק שם ב-MMA.

3 צפייה בגלריה
חנינת ה' (למטה מימין) עם ג'קי צ'אן
חנינת ה' (למטה מימין) עם ג'קי צ'אן
חנינת ה' (למטה מימין) עם ג'קי צ'אן
(צילום: אלבום פרטי)

האם, כאמור, הייתה מדריכת פיטנס והאב התחרה בתחרויות בארצות הברית ובתקופה מסוימת אף זכה שם באליפות בתחום. "אין ספק שקיבלנו את הגנים מההורים", מספרים האחים. "הם גידלו אותנו לאורח חיים בריא וספורטיבי, רצו שנעסוק בספורט ונהיה בריאים. לא שינה להם באיזה ענף ספורט נבחר, העיקר שנעשה ספורט".
אהבת ה' הוא הבטחה גדולה בתחום. "התחלתי להתאמן בגיל 7 באגרוף תאילנדי ובגיל 11 הייתה התחרות הבינלאומית הראשונה שלי", הוא מספר. "זה היה גביע אירופה בטורקיה וזכיתי במקום הראשון. משם המשכתי לעוד תחרויות כמו אליפות אירופה ואליפות עולם, עד שבגיל 13 זכיתי במקום שני באליפות העולם ובמקום ראשון באליפות אירופה. בתקופת הקורונה, אני והמאמן שלי החלטנו שאעבור לקיקבוקס, כי אז הייתה שם יותר פעילות ותחרויות. משנת 2021 עד 2022 זכיתי במקום ראשון בגביע אירופה בשתי התחרויות שהתקיימו באותה השנה ובגביע העולם בטורקיה. באליפות העולם שהתקיימה באיטליה זכיתי במקום הראשון".
לפני מספר חודשים החליט לחזור לאגרוף תאילנדי ובאליפות אירופה לנוער שהתקיימה בטורקיה לאחרונה זכה במקום השני. באליפות העולם לבוגרים עד גיל 23 שהתקיימה בתאילנד זכה במקום השלישי. "אני מתאמן פעמיים ביום", מספר אהבת ה'. "מצד אחד לפעמים בא לי לוותר על אימון וללכת עם החברים לים או למסיבת יום הולדת, אבל אני מתעשת ויודע שאם אפספס אימון ליריבים של יש אימון יותר ממני. מי שרוצה משקיע יותר והידיעה הזו גורמת לי להישאר ממוקד ולהשקיע".

3 צפייה בגלריה
משפחת גורדון במכון שפתחו
משפחת גורדון במכון שפתחו
משפחת גורדון במכון שפתחו
(צילום: אלעד גרשגורן)

לפני שנתיים איבדה המשפחה את האב עזריאל (76). "זה מאוד השפיע על האימונים והשגרה שלי", מספר אהבת ה'. "אבל בסופו של דבר זה גרם לי ליותר מוטיבציה כי הסיפור שלו מסופר דרך ההצלחה שלי, המורשת שלו תימשך דרך הילד שהביא לעולם".
האח רוח, המתמחה באגרוף תאילנדי, הגיע ארצה לאזכרת אביו, לאחר שזכה לפני שבועיים באליפות העולם לבוגרים בבנגקוק. "אני זוכר שאחי הגדול כיבדי התחיל ללכת לחוג והיינו קצת צוחקים על זה כי לא הבנו את הספורט הזה", הוא מספר. "אחר כך אחי אמון הצטרף ואני זוכר שממש לחצתי על ההורים שגם אני רוצה. גרנו אז בשילה והייתי בן 9, והם חששו שאסע לאימונים בירושלים בגיל כה צעיר. כשהייתי בן 10 כבר הצטרפתי ונסעתי עם אחיי לאימונים. בהתחלה זה הרגיש לי כמו חוג, אבל אהבתי את זה ואני זוכר שהייתי רואה את אחי הגדולים ומקבל השראה גם מאלופי עולם ואירופה, שבאו להתאמן. הייתי מסתכל ומעריץ. כשגדלתי הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בתור קריירה".
יש תחרות בין האחים?
"יש קצת תחרות חיובית בינינו. אנחנו מאוד אוהבים, מפרגנים ודוחפים אחד את השני להצליח בבית. התחרויות הקרובות שלי הן ביולי בתאילנד. קרב מקצועני שאני עושה דרך המכון שאני מתאמן בו ואני מתכונן גם לאליפות אירופה שתתקיים בטורקיה בדצמבר. אני חושב שזה מה שאבא היה רוצה לראות, שאנחנו מצליחים, מקריבים ודוחפים עד הסוף, זו בוודאי המורשת שהיה רוצה להשאיר".
לפני כשנה, החלה המשפחה להפעיל את מכון האגרוף התאילנדי בזכרון יעקב בשם "טים גורדון" שמוקדש לזכרו של אב המשפחה. "המכון מנוהל על ידי אחינו אמון ופועל תחת עמותה עירונית של הפועל. אבא לא זכה לראות את זה", מספר רוח. "אמון פחות משנה במכון וזו רק ההתחלה, כי הוא רוצה לבנות לוחמים שיוכלו להתחרות באליפויות בארץ ובחו"ל. האחים שלי בחו"ל מתאמנים גם כן, כיבדי גר בברזיל, מממן את עצמו ומחפש ספונסרים. עוצמה מאוד תומך בו, שמחה גרה בבוסטון ולומדת אימוני קרקס ואני ואהבת ה' מתאמנים בארץ תחת המאמן אלכס דר, שהוא המאמן הראשי והמנג'ר שלנו. אני גר בתאילנד, כי שם הרמה של האימונים הכי גבוהה".
"בתור ילדה לא הרגשתי שהמשפחה שונה וספורטיבית", מספרת שמחת ה' בלבנו. "כשגדלתי למדתי להעריך את הייחוד שבמשפחה שלנו. משפחה של אלופים ברוך ה'. אני גאה באחים שלי וגאה להיות חלק מזה. אנחנו מאוד תומכים אחד בשני ומפרגנים. מאז התיכון לא עשיתי ספורט וחזרתי לזה עכשיו. זה משהו שהוא בטבע שלנו. גם קיבלנו חינוך ביתי אז אמא עשתה לנו ספורט כל בוקר, זה ממש בתוכנו. לאבא היה מסר חשוב להעביר לעולם, שאדם צריך גוף חזק ובריא ולא כפי שרוב האנשים מתנהלים בעולם. אז אנחנו שמחים להעביר את המורשת הזו הלאה".
אם המשפחה חנינת ה' גאה במשפחתה הספורטיבית, אולם בראש ובראשונה באחדותם: "הם כל כך אוהבים אחד את השני ומסתדרים מצוין, זה ההישג הכי חשוב ונפלא בעיניי. משמח אותי מאוד. כשהיו קטנים היו ויכוחים וריבים באופן טבעי, כיום הם החברים הכי טובים ואני מאוד גאה בהם".
קראו גם:
חנינת ה' שימשה כמדריכת פיטנס בהונג קונג שם נולדה לאם פיליפינית ואב תאילנדי ולאחר מכן עברה גיור. "אבא היה אומן ואתלט ואני הדרכתי פיטנס בכמה חדרי כושר ומועדוני כושר, בתוכם של ג'קי צאן שנקרא ג'קי קלאב. לא היה לי מושג כמה ישראלים מכירים אותו בארץ, הפתיע אותי לגלות כמה ישראלים יודעים מי הוא. בעלי ד"ר עזריאל היה מפורסם בהונג קונג, בארצות הברית ובישראל בגלל עבדותו ברופא. מותו לפני כשנתיים היה פתאומי, כולם הכירו אותו כאיש חזק ובריא".
"קצת אחרי עוצמה וכיבדי גם אני נכנסתי לתחום, ואחר כך גם רוח ואהבת", מספר אמון. "אבל רוב האחים שלי לקחו את זה לכיוון יותר תחרותי. אני עסקתי בעוד תחומי ספורט כמו גלישת גלים, ריצה, יוגה ופילאטיס. מי שהתחיל הכול זה ההורים שמגיל צעיר עודדו אותנו לאכול בריא ולעשות ספורט. כיום אני מנהל את מכון האגרוף טים גורדון, והמטרה היא לבנות קבוצה רצינית שתתחרה בארץ והשאיפה גם בעולם. אני מאמין שחלק מההצלחה של המכון היא גם השם שלו. כשהאחים שלי בארץ הם באים לאמן במכון והמתאמנים מסתכלים עליהם כדמויות מעוררות השראה".
האלוף הבא יצא מזכרון?
"אין לי ספק. זה רק עניין של זמן".