במסגרת חודש המודעות לסרטן השד, קבוצת "גמני רצה" החדרתית שפועלת שלוש שנים, תקיים הפנינג ספורט בחוף אולגה.
3 צפייה בגלריה
קבוצת "גמני רצה" בחדרה. מלוות אחת את השניה
קבוצת "גמני רצה" בחדרה. מלוות אחת את השניה
קבוצת "גמני רצה" בחדרה. מלוות אחת את השניה
(צילום: אלבום פרטי)
ההפנינג הצבעוני והמרגש מיועד לחולות ולמחלימות, אולם מוזמנות אליו גם כלל הנשים בעיר, מתוך כוונה לעורר מודעות לנושא חשיבות הגילוי המוקדם. את האירוע מארגנות מחלקת הספורט בעיריית חדרה, מועצת נשים ויועצת ראש העיר למעמד האישה רויטל פוקס, קבוצת גמני רצה חדרה, נעמ"ת - מרחב חדרה, עמותת שלובות וקופת חולים לאומית.
ההפנינג שיתקיים בתאריך 20/10/23 יום שישי בשעה 10:30 בחוף אולגה יכלול פעילות של זומבה, פילאטיס, יוגה וצעידה לאורך החוף, כשכל המדריכות והמפעילות עושות זאת בהתנדבות. המשתתפות גם צפויות להנות ממוזיקה חיה, ומפינוקים שונים לאורך היום שבסופו יקבלו בין היתר גם מדליה ובקבוק אישי.
כוכבה רוימי קפטנית הקבוצה החדרתית, עושה כבר שבועיים לילות כימים, בכדי להשיג עוד ועוד הפתעות ותשורות בעבור המשתתפות. "אני בהתרגשות שיא מרוח ההתנדבות", היא אומרת. "אנשים מתקשרים ומציעים לבוא לפנק את הבנות, כל אחת בתחום עיסוקה. מסאג'יסטית הציעה להביא מיטה ולעסות את הבנות שיהיה להן כיף. עוד מישהי הבוקר התקשרה מאור עקיבא וסיפרה שהיא מתעסקת עם לקים ותשמח למרוח לק לבנות, לשמח אותן. קוסמטיקאית תחלק דוגמיות מוצרים, אני רצה להשיג בר שייקים וזמר כדי שינעים את האווירה. מאוד חשוב לי שיהיה להן הכי טוב והכי כיף, ואני מתרגשת מאוד ומזמינה את כולן להגיע".

3 צפייה בגלריה
בניין עיריית חדרה מואר בוורוד בעבר
בניין עיריית חדרה מואר בוורוד בעבר
בניין עיריית חדרה מואר בוורוד בעבר
(צילום: אלבום פרטי)

קבוצות "גמני רצה" למתמודדות ומחלימות סרטן הוקמה לפני שלוש שנים ברחבי הארץ על ידי עמרי פדהצור יחד עם שרית צאיד ויפית אלפרסון אלמליח. בחדרה מאמנת את הקבוצה בהתנדבות המאמנת רונית אושרי, והקבוצה נפגשת בכל יום שני בשעה 18:30 באקו פארק לאימון שיש בו בהרבה יותר מאימון פיזי. "בקבוצה שלנו יש בנות חולות וגם מחלימות והשהות שלנו ביחד נותנת לנו כוח", מספרת רוימי, שהחלימה מסרטן שד. "זו כמו קבוצת תמיכה ואנחנו מחכות שיגיע הרגע להיפגש. כי כל אחת מבינה את הכאב של השנייה, איזה כדורים היא לוקחת, מה הזמן של ה-MRI, החשש שלפני הבדיקה. לאחרונה הצטרפה אלינו חולה חדשה באמצע המחלה, בת 28, הגיעה בזמן הכימו וכעת מתחילה הקרנות וכיף לה איתנו. היא עטופה, מרגישה טוב שהיא יכולה להזיז את הרגליים ואנחנו מלוות אותה, עוזרות, זה מקום בטוח, מכיל ותומך לכולן ויש בזה הרבה כוח".

3 צפייה בגלריה
רויטל פוקס, השבוע בסינמה סיטי. "זה סרט שמראה בעצם נשים חזקות בסיטואציות לא פשוטות"
רויטל פוקס, השבוע בסינמה סיטי. "זה סרט שמראה בעצם נשים חזקות בסיטואציות לא פשוטות"
רויטל פוקס. בין המארגנות
(צילום: אלעד גרשגורן)

רוימי קרה בעבר שהבנות נאלצו להיפרד מאחת החברות וגם זה חלק מן ההתמודדות: "יום לפני שנפטרה השאירה לי אחת הבנות הודעה בווטסאפ שהיא מודה לי על הקבוצה וסיפרה כמה היה לה כיף, הודתה לי על התמיכה. זה קשה מאד להיפרד, אבל לצערנו גם עם זה אנחנו מתמודדות. היה לי נורא קשה עם זה. אני עצמי מחלימה, לפני חמש שנים נפטר בעלי מסרטן וגיסתי נפטרה מהמחלה הארורה. אנחנו הבנות כל הזמן בבדיקות, וחיות מבדיקה לבדיקה אבל אנחנו נלחמות. לא כל הזמן רק בתוך זה, יש לנו אחת את השנייה, את הקבוצה, ואנחנו מלוות אחת את השניה לבדיקות ולפרוצדורות. נוצרו חברויות ואנחנו בחגים יחד, במסיבות יחד. היינו ביחד בנמל תל אביב לאחרונה, יחד עם כל הקבוצות הארציות לפתיחת חודש המודעות. אנחנו יחד בהכול".

קראו גם:

רוימי מבקשת לעורר את המודעות לגילוי מוקדם בקרב נשות העיר וקוראת להן להגיע וכך גם לנשים חולות: "אם את חולה, אל תחששי, יש לך כאן קבוצה מרימה תומכת, שתחבק אותך ותחזק אותך. תלך איתך יד ביד ותוביל אותך, אנחנו יודעות מה את עוברת. התמיכה הזו סופר קריטית. אנחנו שומעות הרבה מבנות שחברות עזבו אותן, התנתקו, כי לא ידעו להכיל את המחלה, הבעל עזב. כשיש תמיכה זה משנה הכול. אני עבדתי 35 שנים במס הכנסה בחדרה ונאלצתי לעבור 75 יום הקרנות באיכילוב. הבוס שלי דאג שכל יום מישהו אחר יסיע אותי לאיכילוב, וזה לא רק שחרר לחץ ומתח מהבית, אלא חיזק אותי, נתן לי זמן איכות עם מי שהיה איתי באותו היום. עד היום אני זוכרת את התמיכה הזו, זה מרגש וחשוב מאד שאנשים יבינו כמה שזה חשוב לתמוך בחולה".
בעיריית חדרה מציינים את חודש המודעות לא רק בהפנינג הספורטיבי אלא גם בקמפיין בשיתוף עמותת שלובות – חיבור חדש לחיים, ובהארת בניין העירייה בצבע ורוד, המזוהה עם המאבק במחלה.