דרמה בוועדת הבחירות אמש: בועז ביטון החליט להתמודד על ראשות עיריית חדרה ויהיה הרביעי שמתמודד על התפקיד, יחד עם ראש העירייה המכהן, ניר בן חיים וחברי המועצה טל אליהו ויניב דרי.
4 צפייה בגלריה
(בועז ביטון. הפתיע את המערכת הפוליטית | צילום: פרטי, מהעמוד של בועז ביטון, שס חדרה)
אמש בוועדת הבחירות אמר יו"ר הועדה כי קיים מתמודד רביעי, לראשות העירייה, בועז ביטון ובמקום השתררו מתח ודריכות.
אחד מנציגי הסיעות שנכח בוועדה סיפר: "אתמול הייתה ישיבה של ועדת בחירות, אישרו שמות סיעות וכדומה ואת המתמודדים לראשות ואז אמר היו"ר, יש ארבעה מתמודדים... כולם כל נציגי הסיעות היו בהלם, כי לפני שבועיים כשהוגשו הרשימות, איכשהו העניין הזה לא הודלף החוצה".

4 צפייה בגלריה
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. המירוץ מתחמם
(צילום: אלעד גרשגורן)

עוד הוסיף הנציג: "זה בא לנו בהפתעה. אתמול התחילו גם לרוץ ממש בסמוך סקרים טלפונים לתושבים במי אתה תומך לראשות. הלחץ מורגש מכל כיוון. להבנתי מפעלים לחצים אימתניים על ביטון שירד מזה".

4 צפייה בגלריה
יניב דרי. "לא אקבל הטפות מוסר ממי שעובר על החוק"
יניב דרי. "לא אקבל הטפות מוסר ממי שעובר על החוק"
יניב דרי. לא צפוי להיפגע מריצת ביטון
(צילום: אלבום פרטי)

למרות המועמדות, אין ודאות בשלב הזה כי ביטון ירוץ עד הסוף לראשות העירייה. יתכן כי מדובר פשוט בניסיון לשמור את כל האופציות של ש”ס פתוחות. ידוע כי ביטון מדבר עם כל המתמודדים לראשות, אבל עד כה לא היה ברור במי תומכת ש"ס לראשות העירייה ואם בכלל תתמוך במישהו. כעת יש אפשרות שיהיה לה מועמד משלה.

4 צפייה בגלריה
טל אליהו. צריך לגבש גוש
טל אליהו. צריך לגבש גוש
טל אליהו. סיבוב שני?
(צילום: אסף פרידמן)

ההערכות הן כי אם ביטון אכן יממש את האופציה וירוץ, יגברו הסיכויים לסיבוב שני בין שני מתמודדים, סיכויים שקיימים כבר כעת. ההערכה היא שריצה של ביטון תפגע במצביעי ניר בן חיים וטל אליהו באורח זהה.

קראו גם:
ל"מחוברים" וליניב דרי אין כל סכנה מריצה של ביטון, מאחר ולמרות הידידות ויחסי האמון בין דרי לביטון, פוליטית הם נמצאים משני צידי המתרס. בעוד, דרי מזוהה עם הצד המתנגד לרפורמה במערכת המשפט ורץ בתמיכת יש עתיד והמחנה הממלכתי, ביטון עומד בראש המחנה המאמין שלא בדיוק מיישר קו עם תפיסת העולם של המחנה הממלכתי.
את תגובתו של בועז ביטון לא ניתן היה להשיג.