שלושה חודשים בלבד טרם הבחירות המוניציפליות מתרחשת דרמה בסניף "הליכוד" חדרה. אמש (שלישי) התקבלה עתירתו של תושב העיר וחבר הליכוד אהרון כהן נגד תנועת הליכוד, הוועדה המוניציפלית שלה ויו"ר סניף חדרה שלמה בוזגלו.
2 צפייה בגלריה
אהרון כהן
אהרון כהן
אהרון כהן. דורש פריימריז בליכוד
(צילום: פרטי)
בעקבות העתירה קבע בית הדין של הליכוד בראשות הנשיא עו"ד מיכאל קליינר כי בחדרה יתקיימו פריימריז, שיקבעו את זהות הרשימה למועצה.
כזכור, כהן עתר לקיום בחירות מקדימות לראשות העירייה ולרשימת מועצת הליכוד, זאת לאחר שהוועדה המוניציפלית של הליכוד החליטה לתמוך בראש העירייה המכהן ניר בן חיים מסיעת "כולנו" לראשות העירייה ואימצה למועצת העיר רשימה שהוגשה לה כ"רשימה מוסכמת", על ידי הנהלת מועצת הסניף בחדרה.
הרשימה כללה את סגן ראש העירייה שלמה בוזגלו במקום הראשון, חבר המועצה רוני כוחול במקום השני ואת חבר המועצה לשעבר קלימו חלפון במקום השלישי. כהן טוען שזוהי אינה דמוקרטיה וכי כך לא נבחרת רשימה למועצה ודרש לקיים בחירות של כלל מתפקדי הליכוד בעיר.

2 צפייה בגלריה
שלמה בוזגלו
שלמה בוזגלו
שלמה בוזגלו
(צילום: אלעד גרשגורן)

בהחלטת בית המשפט של הליכוד מאתמול (שלישי) כאמור, התקבלה עתירתו והוחלט ללכת לבחירות מקדימות: "בדיון בפנינו הסתבר ש'הרשימה המוסכמת' אינה מוסכמת על כלל חברי הסניף, אהרון כהן טען כי ברצונו להתמודד לראשות העיר ולמקום הראשון ברשימת הליכוד. לאור העובדה כי יש עוררין לאותה "רשימה מוסכמת" לא נוכל לקבל את החלטת הוועדה המוניציפלית לאי קיומן של בחירות... אנו קובעים שיש לערוך בחירות מקדימות בין כלל חברי הליכוד בעיר לרשימת המועצה".
נראה כי הליכוד לא מתכוון עדיין להציג מועמד מטעמו לראשות העירייה והתמיכה בראש העירייה המכהן ניר בן חיים נמשכת: ”אשר לראשות העיר כיוון שהוועדה המוניציפלית תומכת במועמדות ראש העיר המכהן, ניר בן חיים, איננו רואים לנכון להתערב בשיקול דעתה, לאור מדיניות הוועדה שבדרך כלל תומכת בראש העיר המכהן".

קראו גם:

אהרון כהן מסר בתגובה: "יש שופטים במצודה וברוך ה' יש דמוקרטיה ובפרט אם אתה הולך בדרך שלך שהיא דרך האמת. אני לא יכול לקבל עוולות ואי צדק ובעניין מועד הבחירות יודיעו לי בתנועה עד יום א' על תאריך לבחירות".
שלמה בוזגלו מסר בתגובה: "כחבר תנועת הליכוד, חבר מרכז הליכוד וחבר מועצת הסניף עשרות שנים וכיום יו"ר סיעת הליכוד אני מכבד את מוסדות התנועה והחלטותיה. אני פועל במסירות למען התנועה, פעלתי על פי חוקת הליכוד וקיבלתי אישור מוועדת ההיגוי העליונה. בכוונת תנועת הליכוד לערער על החלטת בית הדין מאתמול. אני בטוח שבכל החלטה שתתקבל, עבורי ההחלטה לא תשתנה ואני אעמוד בראש הרשימה יחד עם חבריי לרשימה מתוך ביטחון שרוב חברי הסניף מוקירים ומעריכים את פועלי בסניף לעומת קומץ קטן שמנסה לפגוע ולהפריע להצלחת הליכוד בחדרה".