בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע כי אירוע מוחי בו לקה עובד רשות מקומית באזור בעקבות ויכוח עם בכיר ברשות ייחשב תאונת עבודה.
2 צפייה בגלריה
"עצם זימון הפגישה הוא חריג"
"עצם זימון הפגישה הוא חריג"
"עצם זימון הפגישה הוא חריג"
(המחשה: shutterstock)
לטענת העובד, בחודש יולי 2018 בשעות הבוקר הוא נקרא ללשכת הבכיר והתבקש לתת דין וחשבון אודות עבודתו. לדבריו, הוטחו בו טענות רבות הקשורות לאופן ביצוע עבודתו. "הבכיר החל לצעוק עליו ולהעליבו", ציין בתביעה עו"ד ואסים עומר המייצג את התובע.
"התובע התרגז, צעק דקות ארוכות, זעם והתרגש משום שהבכיר ניסה להטרידו ולהטיח בו האשמות שווא על רקע תמיכתו במועמד אחר בבחירות".

2 צפייה בגלריה
עו"ד ואסים עומר
עו"ד ואסים עומר
עו"ד ואסים עומר
(צילום: אלבום פרטי)

עוד נטען כי התובע החל לחוש תחושות ראשונות של "הרגשה רעה" המלווה בכאב ולחצים, שטף את פניו וכעבור חצי שעה החל להרגיש סחרחורות. "התובע אושפז תחילה בבית החולים מאיר ולאחר מכן עבר לבית החולים איכילוב. התובע לקה באירוע מוחי. אירוע זה היה יוצא דופן, והוא אשר גרם לאירוע המוחי של התובע".
"שיחה מסוג זה לא הייתה מעולם בינו לבין הבכיר", נטען בתביעה. "האירוע תרם להתרחשות הנזק הגופני".
המוסד לביטוח לאומי טען כי התובע לא הביא ראיות אובייקטיביות להתרחשות האירוע הנטען. כמו כן, נטען, עלה מהעדויות כי התובע אינו אדם רגוע והוא נוהג להתעצבן במקום העבודה. "התובע היה מורגל להתווכח עם הבכיר. אין מדובר באירוע חריג", נטען. "בין התובע לבכיר הייתה היכרות רבת שנים ולא הייתה ביניהם עוינות".

קראו גם:

בית הדין קבע כי האירוע ייחשב כתאונה עבודה: "הבכיר אינו מזמין עובד לשיחה על תפקידו כדבר שבשגרה, אלא שהדבר צריך להיעשות באמצעות מנהלו של התובע, לכן, עצם זימון הפגישה הוא חריג ובטח על רקע היחסים בין השניים. צודק התובע כי סמיכות הזמנים בין הפגישה של התובע עם ראש המועצה לאירוע המוחי, תומכת בקשר המשפטי הסיבתי בין השניים. העובדה כי התרבות במועצה היא של צעקות וויכוחים אין בה כדי להפחית את העוצמה של ויכוח וצעקות בין עובד לבכיר".