שופטת בית משפט המחוזי חיפה ויו"ר ועדת הבחירות האזורית בחיפה, תמר נאות פרי, קבעה כי על עיריית חדרה להסיר חלק מהפרסומים בדף הפייסבוק העירוני, שעוברים על חוק התעמולה.
2 צפייה בגלריה
אחד הפרסומים שנדונו בעתירה
אחד הפרסומים שנדונו בעתירה
אחד הפרסומים שנדונו בעתירה
(צילום מסך)
מדובר בפרסומים בהם מופיעה תמונתו של ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים או שהוא מאוזכר ללא צורך ומבלי להעניק ערך מוסף למידע המובא בפרסומים.
מי שעתר לוועדת הבחירות האזורית בנדון היא עמותת "חוקתי – חרדים למדינה ולשלטון הציבורי". העמותה עתרה נגד עיריית חדרה והעומד בראשה כיום ניר בן חיים.

2 צפייה בגלריה
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "יש להקפיד שבעתיים"
(צילום: אלעד גרשגורן)

בעתירתה מנתה העמותה 13 פרסומים שעוברים על חוק התעמולה. על פי העתירה, טרם להליך המשפטי פנתה העמותה לעירייה והבהירה לה כי היא מפרסמת בניגוד לחוק התעמולה, להנחיות היועצת המשפטית לממשלה ולחוזר מנכ"ל משרד הפנים, שכן העירייה כורכת את תמונתו ושמו של ראש העירייה בפרסומיה ברשתות החברתיות.
בעתירה נטען כי העירייה דחתה את הטענות וציינה כי הפרסומים המדוברים דומים לאלו שנידונו בעתירה קודמת שהגיש חבר המועצה יניב דרי ונדחתה. על רקע זאת, הגישה העמותה את העתירה.
קראו גם:
בפסיקתה כתבה השופטת תמר נאות-פרי: "מצאתי כי חלק מהפרסומים חצו את הגבול וכוללים אזכור נוכחותו של מ"מ ראש העיר באירוע מסוים או תמונתו, ללא שיש בכך ערך מוסף למידע ובחלקם יש אמירות שנוטות להיות טפיחה על השכם... עמדתי היא כי כיום כשהפרסומים נוחים, קלים, מהירים וזולים ומן הסתם רבים עד מאוד, יש להקפיד שבעתיים פן יעשה שימוש אסור במשאבים העירוניים. מה גם שאנו נמצאים בשנת בחירות ומרבית הפרסומים בוצעו כתשעה חודשים טרם בחירות".
העתירה התקבלה בחלקה ונקבע כי יש לבצע הסרת הפרסומים או התמונות שהפנייה בגינן התקבלה, תוך שבעה ימים מחול המועד. כמו כן קבעה כי העירייה תישא בהוצאות העותרת בסך 11,700 שקלים.
לעדכונים: חדשות חדרה