נוני ופורטונה, יד שניה, וינטג' קפה ופינוקים

3 צפייה בגלריה
נוני ופורטונה
נוני ופורטונה
נוני ופורטונה
(צילום: אלבום פרטי)
מיקום: דרך הנדיב 16 פרדס חנה
מה מוכרים? "יש אצלנו גם בית קפה עם תפריט קטן ומשובח וגם חפצים יפים לבית, ספרים, צעצועים ובגדי נשים, ילדים וגברים. המקום שלנו צבעוני ושמח גם בזכות הרבה פרטי וינטג' מהולנד".
מה הכי מבוקש? "הפוך קטן אורז שקדים, ועכשיו ברצינות אנחנו משתדלים לטוס שלוש פעמים בשנה ללקט אוצרות בשווקים באירופה ולהביא למקום שלנו את הפריטים הכי מיוחדים, כאלו עם אופי וסיפור. אנחנו גם מייצרים פריטים יפים מספרים ישנים".
מחירים לדוגמא? "חשוב לנו להיות במחירים נגישים שלנו כצרכנים היה נעים לקנות בהם. בבגדים הפריטים הם בעלות של 20-120 שקלים. לדוגמא חולצות לנשים לנדים בין 30 ל-40 שקלים, חולצות לילדים עולות 15-40 שקלים.
יש עליה בכמות הלקוחות בעקבות המצב הכלכלי? "לשמחתנו אנשים חדשים כל הזמן מגיעים ופוגשים את המקום החמוד שלנו, אנחנו לא יודעים להגיד מה הסיבות, אנחנו רוצים לחשוב שאנחנו מקום שכיף ונעים להיות חלק ממנו ולכן מעגל הלקוחות שלנו גדל".
דבר הבעלים אוהד ורטהיימר: "אנחנו שמחים להיות מקום מיוחד ומלא באופי שהוא בית עבור מאות אנשים ומקום מפגש שמצליח להנגיש את עולם היד השנייה ללקוחותינו הנפלאים. לפני כשנה הוצאנו ספר ילדים העונה לשם 'נוני ופורטונה' ובו 28 שירים לילדים על קיימות, סביבה ופשטות. אנחנו גם בית הקפה הראשון בארץ שלא מגיש טייק אווי בחד פעמי. מוזמנים לבוא להתפנק. כיף אצלנו. ממש".

הבקתה, בגדי יד שניה לנשים ולא רק


3 צפייה בגלריה
הבקתה
הבקתה
הבקתה
(צילום: אלבום פרטי)

מיקום: רחוב ער אציל 14, ברנדייס חדרה
מה מוכרים? "בבקתה ניתן למצוא בגדי נשים, תיקים, תכשיטים, צעיפים, ציורים, כלי בית ועוד. כמו כן יש בבקתה פינה קטנה של פסלי וינטג' מקוריים ומקבץ תמונות שנרקמו בעבודת יד (גובלן)".
מה הכי מבוקש? "יש ביקוש כעת לכלים וחולצות חגיגיות"
מחירים לדוגמא? "מחירי הבגדים בחנות נעים בטווח של 15 עד 50 שקלים. הציורים מעשה ידיי הן בטווח מחירים של 80-250 שקלים והם צבעוניים ויכולים לשדרג כל פינה בבית".
יש עליה בכמות הלקוחות בעקבות המצב הכלכלי? "היות ופתחתי את החנות רק בחודש ינואר האחרון, אני לא רואה עדיין עלייה בכמות הלקוחות. אני כן מרגישה שמתחילים לדעת יותר על קיומה של 'הבקתה"'.
דבר הבעלים, דפנה רודרמן: "בגיל 60 פרשתי אחרי 17 שנות עבודה כמזכירת ויצו בחדרה. ה'בקתה' נמצאת בחצר ביתי והיא די קטנה, כך שאני מקפידה להכניס אליה פריטים שבחרתי בקפידה רבה ומעדיפה שיגיעו אליי בתיאום מראש, כך שהלקוחה תרגיש חופשיה להסתובב, להתרשם ולרכוש דברים שהיא אוהבת. רוב פריטי הלבוש עוברים כביסה ואף גיהוץ במקרה הצורך. תמיד הזדעזעתי ממחירי הבגדים ברשתות. לא הבנתי למה יש צורך לשלם עבור מכנסיים וחולצה קרוב ל-500 שקלים. יחד עם זאת, גם אני נמנעתי בעבר מלהשתמש ביד שניה מתוך מחשבה ש'לא אלביש סיפור של מישהי אחרת על עצמי'. אבל ברגע שקניתי את הז'קט הראשון שלי במחיר 20 שקלים, כיבסתי ולבשתי, הבנתי שהתחיל כאן רומן חדש. אז מלבד נושא איכות הסביבה, קיימות ועוד סיבות ראויות אחרות, מסתבר שאפשר ליהנות מבגד יפה ומחמיא במחיר שפוי ובלי ייסורי מצפון ולהיראות נהדר. וכשאנחנו נראות נהדר הביטחון והאושר בשמיים".

הביגודית של ויצ"ו


3 צפייה בגלריה
הביגודית של ויצו בחדרה
הביגודית של ויצו בחדרה
הביגודית של ויצו בחדרה
(צילום: אלעד גרשגורן)

מיקום: רחוב הרצוג 8 חדרה
מה מוכרים? גילה סלע (80), מתנדבת ארבע שנים: "בגדי נשים, בגדי ילדים, כלי בית, נעליים, תיקים, תכשיטים, בגדי וינטג' ומעט בגדי גברים".
מה הכי מבוקש? אנסטסיה יבדוקימובה מנהלת החנות ביגודית של ויצ"ו בחדרה וסטייליסטית: "בתקופה האחרונה אנשים מבינים שזו לא בושה לקנות יד שנייה וזה דווקא כיף כי יש דברים מיוחדים שאין ברשתות ובקניונים. לכן מה שהולך טוב בחנות זה בגדי וינטג', אבל לא אצל כולם, אלא אצל אלו שמבינות ואוהבות אופנה ורוצות להיות מיוחדות ושונות. מה שממש הולך טוב זה ג'ינסים, נעליים שהם במצב מצוין, בגדי ספורט, כמעט הכול הולך טוב, אולי בגדי ילדים פחות. למרות שויצו זו עמותה, רוב הלקוחות הן דווקא בנות שאוהבות סטייל. לאחרונה התחילו להגיע גם בנות ובנים מתיכון - תיכון חדרה ממוקם ממש מול הביגודית וגם סטודנטים".
מחירים לדוגמא? "הווינטג' יקר יותר ויכול להגיע עד 70 שקלים. חולצות וג'ינסים ב-10 שקלים, שמלות עולות 20 שקלים ויש שמלות ערב שיכולות להגיע ל-40 שקלים. תיקים עולים 10-15 שקלים ואם הם מעור אז באזור 30-40 שקלים".
יש עליה בכמות הלקוחות בעקבות המצב הכלכלי? "לדעתי כן. יש לחץ אדיר של קונים וזה גם חבר מביא חבר".
דבר הבעלים, שרה ריינר יו"ר סניף ויצ"ו חדרה שמכהנת בתפקידה בשש השנים האחרונות: "ויצו הוא הארגון החברתי הגדול בארץ ומפעיל מאז 1950 את רשת הביגודית בישראל. כיום יש 48 ביגודיות בפריסה ארצית, מקריית שמונה ועד אילת, יש 1,000 מתנדבות בסניפים, ו-100 מכולות לאיסוף, בגדים ברחבי הארץ. ויצ"ו מאפשרת את מכירת הבגדים במחיר סמלי כשכל הכנסות החנות הן קודש להמשך ופיתוח פעילות הסניף למען הקהילה. בפרט בחדרה, מדובר בשיתוף פעולה מסורתי עם שאר ארגוני הנשים באזור, בראשן נעמת, כשההכנסות מנותבות דרך כלל הארגונים, אל נשות הסביבה שזקוקות לעזרה, על מנת לצאת ממעגל האלימות ולצאת לחיים חדשים. כך קורה גם בפרויקטים של נעמת ושאר הארגונים כשויצו חוברת לעשיה. בהיבט האקולוגי, במקום שהבגדים ילכו לאשפה, יש להם שימוש נוסף, בחברת השפע של היום שקונים המון וזורקים המון. בהיבט החברתי מי שאנחנו יודעות שהיא מטופלת רווחה, מקבלת פריטים ללא תשלום וכך גם יוצאות מקלט ושורדות אלימות. ההכנסות ממכירת הבגדים ויתר המוצרים לקהל הרחב הולכים לטובת פעילות הסניף".
הפקת האופנה בויצו חדרה | צילום: אלעד גרשגורן | דוגמניות: עו"ד הדר סבג מסיקה, יו"ר נעמת מרחב חדרה מישור החוף, נטליה רומננקובה | סטייליסטית ומנהלת החנות: אנסטסיה יבדוקימובה | איפור ושיער: עמית אינו יורלוב | הפקה: מירית גולן
לעדכונים: חדשות חדרה