שובל מדמון בן ה-32 מחדרה הוא קונדיטור המתנייד באמצעות כיסא גלגלים. מזה זמן רב הוא נאבק למצוא עבודה. לאחרונה החליט לשנות כיוון ופתח קונדיטוריית בוטיק בחדרה, כשהוא מצויד במסר: לעולם אל תוותרו על החלומות שלכם.
4 צפייה בגלריה
שובל מדמון. "החלום שלי הוא לעבוד כקונדיטור במלונות פאר ובארמונות בחו"ל"
שובל מדמון. "החלום שלי הוא לעבוד כקונדיטור במלונות פאר ובארמונות בחו"ל"
שובל מדמון. "החלום שלי הוא לעבוד כקונדיטור במלונות פאר ובארמונות בחו"ל"
(צילום: יאיר שגיא)
מדמון, שעבד במשך שנתיים בקונדיטוריה בתל אביב, נאלץ לעזוב את העבודה מאחר ובית העסק עבר לפעול ממקום שאינו נגיש. הוא מצא עצמו שוב בדרך שנראתה ללא מוצא.
לאחר תקופה ארוכה בה ניסה למצוא פתרון תעסוקתי או עבודה חלופית ללא הצלחה, החליט בעצת משפחתו וחבריו להקים קונדיטוריה עצמאית בביתו שבשכונת נווה חיים, אותה הוא מתפעל בשיתוף פעולה עם אימו, פרידה.

4 צפייה בגלריה
עוגות ומאפים של שובל מדמון
עוגות ומאפים של שובל מדמון
עוגות ומאפים של שובל מדמון
(צילום: אלבום פרטי)

הקונדיטוריה נקראת "השובליה" ובעמוד הפייסבוק שלה אפשר להתרשם ממגוון מאפים ומטעמים מגרים שמדמון מפיק במו ידיו. לאחרונה אף פרסם פוסט בו ביקש לעניין את הציבור החדרתי בסיפורו, על מנת שיהווה השראה למי שהחיים מציבים להם אתגרים לא מעטים.
"אני שובל מדמון, נכה מלידה עם שיתוק בפלג גוף תחתון ואני רוצה לשתף אתכם בדרך המאתגרת שעברתי כדי לתת לכם קצת השראה ואור לחיים ואולי, אם תרצו, גם כמה דברים טעימים", כתב. "כבר במהלך הלידה עדכנו את משפחתי שאחד התאומים (אני) אוולד נכה והוריי שחיכו זמן רב להריון הזה החליטו לאפשר לי להגיע לעולם הזה. להיוולד נכה בעולם שבו רוב האנשים הולכים זו בהחלט משימה מאתגרת. הורי דאגו לשלב אותי במסגרות רגילות וכך נתנו לי הרגשה שאני חלק מהחברה, אך בהחלט היו מצבים שהזכירו לי שיש לי מגבלות. כמו טיולים בבית הספר שלא יכולתי לצאת אליהם וזה בעיקר השאיר אותי בתחושת אכזבה והזכיר לי שאני מוגבל. אבל לא נתתי לזה להפריע, יצרתי חברויות ולמזלי הסביבה שלי תמכה ונתנה לי להרגיש שייך".

4 צפייה בגלריה
עם אימו פרידה. נסעו יחד לדרום אמריקה
עם אימו פרידה. נסעו יחד לדרום אמריקה
עם אימו פרידה. נסעו יחד לדרום אמריקה
(צילום: אלבום פרטי)

בהמשך תיאר איך כבר בגיל 10 פיתח את תחביב האפייה וכשבגר לא ויתר לעצמו והתנדב לצבא. עם השחרור, נסע לטיול של אחרי הצבא עם אימו בדרום אמריקה ולאחר מכן החל לחפש עבודה. "זו הייתה משימה בכלל לא קלה", שיתף. "חיפשתי הרבה זמן גם בעזרת הביטוח הלאומי אך זה לא צלח. בגיל 20 ומשהו החלטתי לחזור לאהבה הישנה שלי, האפייה ולקחתי זאת ברצינות. הלכתי ללימודים בתחום, השתלמתי ביסודות האפיה, עברתי ללימודים מתקדמים, עשיתי קורס בינלאומי בקונדיטוריה ומצאתי עבודה בתל אביב. שנתיים היה מעולה וגיליתי שאני טוב במה שאני עושה. אבל אז קיבלתי בשורה מאכזבת שהם נאלצים לעבור למקום אחר שאינו נגיש לנכים. ישבתי בבית בתקווה שימצאו לי פתרון אבל הימים עברו ושבועות ולא שמעתי מהם".

4 צפייה בגלריה
כדורי שוקולד ברזילאים
כדורי שוקולד ברזילאים
בריגדיירו. כדורי שוקולד ברזילאים
(צילום: אלבום פרטי)

את הקושי והאכזבה ניתב מדמון לפתיחת "השובליה". "היו שיחות רבות עם חברים ובני משפחה בסופן קיבלתי החלטה שכנראה תיקח את החיים שלי לשלב הבא והיא לצאת לדרך עצמאית ולפתוח קונדיטוריית בוטיק בחדרה", סיפר, "אני אוהב את מה שאני עושה, נהנה מזה ומקווה להגיע לכמה שיותר אנשים שיוכלו להנות גם הם מהאהבה שלי. כשאני אופה אני שם מוזיקה וההשראה מתקבלת תוך כדי מהלב, מהנפש. המתכון שאני הכי אוהב לאפות הוא סופלה או עוגת שוקולד חמה, כי אני עצמי מאוד אוהב שוקולד וגם כי זה מתכון שתמיד מוציא מאנשים תגובות נפלאות וגרגורי הנאה".
מה החזון שלך לגבי העסק?
"החלום שלי הוא לעבוד כקונדיטור במלונות פאר ובארמונות בחו"ל. יש קונדיטור ושוקולטייר צרפתי שעכשיו כבר כולם מכירים, אבל אצלי החיבה לעבודה שלו התחילה מזמן, שמו פייר ארמה, הוא קונדיטור מגה סלב שמתעסק עם שוקולדים ופרלינים ואני מאוד מעריך את העבודה שלו, הפרטים בה והמקצוענות. הוא צפוי לשפוט בגמר של תוכנית הריאליטי 'הקינוח המושלם' בקרוב. בארץ אני מאוד מעריך ואוהב קונדיטור שהוא לא סלב אבל איש מדהים וקונדיטור נפלא בשם אורגד רואש. הוא היה מורה שלי ולימד אותי כשלמדתי ב'אורט דן גורמה' ועד היום אנחנו חברים ובקשר מצוין".
חוץ מהחזון העסקי והשאיפה לכבוש את עולם הקינוחים הבינלאומי, מדמון מספר גם על הרצון להגשים חלומות ברמה האישית: "בקשר לקונדיטוריה אני רואה את עצמי גדל ומגיע למקומות אחרים, מתפתח ואופה במקומות מפוארים ומתוחכמים. בהיבט האישי יש לי עוד חלומות, כך למשל, אני שואף להתחתן, מאוד רוצה להקים משפחה ושיהיו לי ילדים בעתיד, שאוכל להכין גם להם קינוחים ופינוקים".
קראו גם:
את הקינוחים המזמינים של מדמון, אפשר להזמין דרך הדף העסקי שלו בפייסבוק "השובליה" וניתן גם לבצע הזמנות דרך הפלאפון האישי שלו (050-9111416). חוץ מלהגשים את המאוויים העסקיים והאישיים שלו ולהגדיל את מאגר הלקוחות וההזמנות, מדמון מספר כי הוא מבקש להוות השראה בסיפורו לאנשים אחרים שחווים מהמורות וקשיים בחייהם: "המסר שלי מכל הסיפור הזה הוא תאמינו בעצמכם ובדרך שלכם ואל תוותרו לעצמכם, אל תוותרו על האהבות שלכם ולא על החלומות שלכם ולא משנה, כמה קשה הדרך".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 07:46, 12.05.23