במילה, מהי קרן השתלמות?
קרן השתלמות היא ככל הנראה אפיק החיסכון המבוקש ביותר שיש, בזכות העובדה שהיא גם מאפשרת לחסוך לכל מטרה שיש לכם, גם ליהנות מהטבות מס משמעותית וגם למשוך את הכסף לאחר 6 שנים (ובמקרים מסוימים 3 שנים בלבד).
מהם 4 היתרונות שהופכים אותה לאפיק המבוקש ביותר?
1. על כל שקל שאתם מפקידים, המעסיק מפקיד שלוש – ניתן להפקיד עד 2.5% מהשכר שלכם, והמעסיק יכול להפקיד עד 7.5% מהשכר. המשמעות שהחיסכון שלכם גדל עד פי 3, וזה עוד לפני התשואות ואפקט הריבית דריבית.
2. פוטנציאל תשואה גבוה – בקרן השתלמות הכסף שלכם מושקע למעשה בשוק ההון ע"י מנהלי השקעות מנוסים של גוף פיננסי. כך אתם נהנים מיתרונות ההשקעה בבורסה, גם אם אינכם מבינים השקעות. אמנם שוק ההון תנודתי, אך ההיסטוריה מלמדת שלאורך זמן שוק ההון נוטה לעלות ולכן השקעה ארוכת טווח תשתלם.

1 צפייה בגלריה
 קרן השתלמות
 קרן השתלמות
קרן השתלמות
(צילום: FREEPIK)

3. הטבות מס משמעותיות – מי שחוסך בקרן השתלמות בתור שכיר זכאי להטבת מס ייחודיות: ניתן למשוך את הכסף שהצטבר בקרן ההשתלמות בתום 6 שנים (ובמקרים מסוימים לאחר 3 שנים בלבד), בפטור מתשלום מס רווחי הון, עד לתקרה הקבועה בחוק. זאת הטבה משמעותית, בהתחשב שבהשקעות אחרות בשוק ההון קיים מס של 25% על הרווחים. שימו לב כי הטבת המס הזו מוגבלת לתקרת שכר חודשית בגובה של 15,712 ₪ (נכון לשנת 2022) ולתקרת הפקדה כוללת בגובה 10% מהשכר החודשי.
4. אפקט ריבית דריבית (או כמו שכינה אותו אלברט איינשטיין – הפלא השמיני בתבל) – כאמור, הכסף שלכם מושקע בשוק ההון ומייצר תשואה, שמושקעת ומייצרת תשואה נוספת, שמושקעת ויוצרת עוד תשואה וכך הלאה, כמו ספירלה. לכן הריבית המצטברת מגדילה משמעותית את הרווחים ככל שהתשואה ומשך החיסכון גדל. כפי שהסברנו, שוק ההון נוטה לעלות לאורך זמן ולכן חיסכון ממושך בקרן השתלמות יכול להגדיל את הרווחים באופן ניכר.
לסיום, 3 טיפים חשובים
• זכרו כי המעסיק אינו מחויב לפתוח לכם קרן השתלמות, ולכן כדאי לשוחח על כך בזמן משא ומתן כשאתם מגיעים לראיון עבודה או בסבב השכר והתנאים הבא שלכם.
• אם כבר יש לכם קרן השתלמות, עשו ככל הניתן על מנת לשכנע את המעסיק שלכם להפקיד עבורכם את המקסימום.
• השוואת קרנות השתלמות היא עבודה סיזיפית שדורשת הרבה יותר מלבחון את דמי הניהול והתשואות. היעזרו בסוכן ביטוח פנסיוני על מנת לערוך השוואת קרנות השתלמות ולמקסם את פוטנציאל הרווח שלכם.

מוגש מטעם: סוכנות ביטוח פתרונות עדיפים