חוק עזר בנוגע לפתיחת עסקים וסגירתם אושר בשבוע שעבר בישיבת מועצת חריש. במרכז החוק עומד איסור פתיחת מרכולים ומסחר בתוככי העיר עצמה בימי מנוחה ובמקביל, התרה של פתיחת בתי אוכל, בתי עינוגים וקיוסקים שהוגדרו מראש ומצויים בפאתי העיר ובכלל זה הקניון בכניסה לעיר, הפארק העירוני העתידי ורצועת מסחר עתידית בקצה שכונת המעו"ף. כמו כן, הקאנטרי העתידי יוכל להיות פתוח בשבת.
1 צפייה בגלריה
חריש
חריש
חריש
(צילום: תומריקו)
קראו גם:
עד היום לא היה בחריש חוק עירוני שמונע פתיחת עסקים בשבת. כך שלמעשה המצב איפשר פתיחת עסקים בשבת בכל מקום בעיר. החוק החדש, שהושג בהסכמה עם נציגי הציבור החילוניים והדתיים, מסדיר את המצב החוקי בעניין זה.
"הקו המנחה שלי מאז ומתמיד הוא שחריש היא של כולם, חילונים, דתיים וחרדים", אמר ראש העירייה, יצחק קשת, לאחר אישור החוק, "הציבור הסמיך אותנו לקבל החלטות והכרעות, והגיע הרגע לקבל את ההחלטה החשובה ביותר בהיסטוריה של חריש.
"כבר תקופה ארוכה שהמחלוקת בענייני השבת קורעת את העיר וגורמת לקיטוב ולשנאת חינם. הרוב המוחלט של הציבור מעוניין בחיים משותפים והקיצונים שמקבלים תשומת לב, לא מייצגים אף אחד מלבד את עצמם. בשבועות האחרונים מתנהל נגדי ונגד החוק קמפיין מתוזמן ומתוזמר של אינטרסנטים שלא רואים לנגד עיניהם את טובתה של חריש. הופעלו עליי לחצים אדירים, אבל אני לא התקפלתי. לנגד עיניי עומדת טובתה של חריש, טובתם של כל התושבים וטובתה של קדושת השבת".