זוג פנסיונרים בשנות ה-70 לחייהם, בעלי מוגבלות בתנועה בעקבות מחלת הפוליו, טוענים כי מאז הונהגו הסדרי תנועה חדשים בשכונת יצחק, בה הם מתגוררים, אין להם אפשרות לצאת מחניית ביתם בבטחה.
1 צפייה בגלריה
רחוב יפת בן יוסף. רכבים חונים וקו אוטובוס פופולרי
רחוב יפת בן יוסף. רכבים חונים וקו אוטובוס פופולרי
רחוב יפת בן יוסף. רכבים חונים וקו אוטובוס פופולרי
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
מדובר ברחוב יפת בן יוסף, שהיה עד לאחרונה דו סטרי, אולם לפני למעלה משנה הפך לחד סטרי. הכניסה לרחוב יפת בן יוסף, מכיוון רחוב הגר"א בוטלה, ותמרור אין כניסה הוצב בפתח הרחוב. מכיוון שכך, בכל פעם שנוח ונאוה בן יוסף, המתגוררים בביתם עשרות שנים, מבקשים לצאת מהחנייה, הם מוצאים עצמם מתמרנים נגד כיוון התנועה, כשרכבים חונים לעתים מצידי הכביש והרחוב מהווה גם חלק ממסלול הנסיעה של קו 13 חוצה העיר.
"אני נולדתי בבית הזה, כל היציאה שלנו לכיוון הרחוב הייתה מוסדרת, יציאה בטוחה עם שדה ראייה", מספר נוח, "מאז ששונו במקום הסדרי התנועה אנחנו במצב של סכנת נפשות מידי יום, אני יוצא מהחניה עם הגב לרחוב הגר"א, כלומר אני נגד כיוון התנועה, כל הזמן יש אוטובוסים שמגיעים מכיוון מערב בדרכם לתחנת עצירה ברחוב הגר"א, לפעמים כלל אין שדה ראייה, והמצב מסוכן מאוד.
החנייה שלנו הוקמה כאן בעבר באישור ובהיתר עירייה. אז איך חסמו לנו את היציאה כך שכעת היציאה היחידה האפשרית לנו היא תמרונים מסוכנים ומיותרים נגד כיוון התנועה, אנחנו בשנות ה-70 של חיינו, נכים, למה להקשות עלינו כל כך?"
המשפחה הציגה היתר שניתן לה מהוועדה המקומית לתכנון ובניה בתאריך 6/8/2012 לחניה לא מקורה ואף הבהירה כי בסמוך לשינוי פנתה לעיריית חדרה בבקשת סיוע.
על פנייתם הושב להם בחודש פברואר 2019, על ידי מחלקת פניות הציבור של העירייה: "עם כל הצער לא ניתן להיכנס לשטח פרטי משטח ציבורי. בשיחה עמכם התבקשתם להציג את היתר הבניה עבור פתיחת השער במידה ויוצג תיבחן האפשרות להסדרת כניסה דרך השטח הציבורי הפתוח".
לדברי משפחת בן יוסף, לאור מוגבלות התנועה הקשה שלהם, הם מבקשים מעיריית חדרה, למצוא פתרון בעבורם, לשם הסדרת הכניסה באופן בטיחותי.
מעיריית חדרה נמסר: "הסדרי התנועה החדשים שבוצעו בשכונת יצחק הם החלטה של ועדת תיאום תנועה בתיאום עם משרד התחבורה, ואינם מהווים פגיעה בנגישות. כניסת רכבו של הפונה אל שער הכניסה לשטחו הפרטי דרך השצ"פ לא אושרה על ידי הוועדה המקומית. כמו כן, הנושא הועבר על ידי הפונה לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה שקבע כי העירייה פעלה בהתאם לחוק ואין מקום להתערבות נוספת בדבר החלטת הוועדה".
לעדכונים: חדשות חדרה