יוסי זיידל, חבר ועד האגודה השיתופית בשכונת נווה חיים בחדרה, דורש מהאגודה לחשוף את הפרוטוקולים ואת אופן קבלת ההחלטות בעניין הפיכת מועדון "בית הבוגר" שבבעלות האגודה למכון כושר. לטענתו, האגודה החליטה על דעת עצמה לשפץ את המבנה על חשבונה ולעביר אותו להפעלה על ידי רואה החשבון שלה.
1 צפייה בגלריה
בית הבוגר. שיפוץ רציני
בית הבוגר. שיפוץ רציני
בית הבוגר. שיפוץ רציני
( צילום: אלבום פרטי)
שכונת נווה חיים נוסדה בשנות ה־30 והיא מנוהלת על ידי אגודה שיתופית. האגודה נבחרת פעם בשנה על ידי אסיפה כללית של חבריה. בבעלותה של האגודה רכוש ומבנים שונים, בהם גם המבנה של "בית הבוגר", ששימש בעבר כמועדון של תושבי השכונה. המבנה, ששוכן ברחוב אוסישקין על אדמה ציבורית, נטוש ומוזנח במשך שנים.
לאחרונה החליטו באגודה להפוך את המועדון למכון כושר ולשפץ אותו בעלות של מאות אלפי שקלים. כמו כן, האגודה החליטה להעביר את הפעלת המכון לידי רואה החשבון של האגודה, צביקה לוין. האגודה הגישה בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה ובימים האחרונים החליטה הוועדה לאשר את התוכנית.
קראו גם:
חבר ועד האגודה יוסי זיידל טוען כי ההחלטה התקבלה שלא כדין. "מי שמחליט על הוצאת כספים בסכום של מאות אלפי שקלים ושינוי יעד המבנה הם חברי האסיפה הכללית של האגודה, ולא הוועד. לא יכול להיות שהחלטה תתקבל בצורה הזו בלי לכנס את האסיפה הכללית". לדבריו, הפיכת "בית הבוגר" לחדר כושר היא בניגוד לייעוד הקרקע, המיועדת למבני ציבור ולא למסחר. נוסף על כך, טוען זיידל, השימוש בדרך הגישה למועדון ובחניה הציבורית לטובת חניות לחדר הכושר הוא בניגוד לתב”ע.
לטענת זיידל, עקב התנגדותו למהלך והביקורת שמתח הפסיקו באגודה להזמין אותו לישיבות, על אף שהוא נבחר כדין. "מדובר בהתנהלות לא חוקית ולא תקינה מצד ועד האגודה. רשם האגודות השיתופיות כבר מתח ביקורת על התנהלות זו והורה לאגודה להחזיר אותי לוועד".
יו"ר האגודה ניב ויסברוט מסר כי בניגוד לנטען, זיידל זומן לישיבה שהתקיימה ביום ה־2 בספטמבר 2020 ובחר שלא להגיע. "נכון להיום אין חדר כושר ולא היה. קיים מבנה ישן ומסוכן. האגודה מנהלת את נכסיה באמצעות ועד ההנהלה על פי שיקול דעתה ולתועלת חבריה. אין מקום לטענת ניגוד עניינים".
לכל העדכונים – חדשות חדרה