יוזמה מרגשת: שתי תלמידות מבית הספר עמל 'אנרג'י טק' בחדרה אספו 1,400 שקלים, לטובת מקלט לנשים נפגעות אלימות בחדרה. אסתר שוויפר ומאיה שירן תלמידות 'אנרג'י טק' בחדרה החליטו שלא להסתפק רק בציון יום האלימות נגד נשים, אלא גם לעשות מעשה - הן התרימו כספים לטובת המקלט ואף הגיעו לשחק עם הילדים.
1 צפייה בגלריה
מימין: מאיה שירן ואסתר שוויפר
מימין: מאיה שירן ואסתר שוויפר
מימין: מאיה שירן ואסתר שוויפר
(צילום: אנרגי טק רשת עמל)
"הרעיון נולד, אחרי יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, במסגרתו כתבנו סיסמאות, להעלאת המודעות לנושא", סיפרה אסתר למיינט חדרה, "חשבנו כיצד עוד ניתן לסייע וכשעלה הרעיון להתרים, שרה דינר יועצת בית הספר חיברה בינינו לבין מנהלת המקלט חנה שושני. בתחילה, תכננו לגייס כספים בלבד, אבל החלטנו שיהיה נכון גם להגיע לשם".
קראו גם:
בשיתוף פעולה עם ים גרינגראס, בת השירות בבית הספר, גייסו התלמידות סכום של 1,400 שקלים מצוות בית הספר, התלמידים וההורים. בכסף שנאסף, רכשה מנהלת המקלט ,שולחן פינג פונג בעבור ילדי המקלט.
לפני הסגר, אף הגיעו הבנות למקלט ובנוסף לתרומת הכסף, העבירו יום של פעילויות עם הילדים: "חיכיתי מאוד ליום הזה, לא ידעתי מה אני הולכת לפגוש ואיך לדבר מול אותן נשים". סיפרה אסתר: "עברו לי בראש כל מיני תמונות, אבל בסופו של דבר כשנכנסתי ראיתי נשים וילדים שנראים שמחים. שיחקנו עם הילדים וזה היה מאוד מרגש. למרות שהם קטנים, רואים להם בעיניים שהם עברו משהו. כולם כמהים לחיבוק. אחת הילדות אפילו, אמרה לי שהיא אוהבת אותי". חברתה מאיה הוסיפה כי בכוונתן לשוב לבקר במקלט, בתום הסגר ואף להפוך את זה למנהג קבוע.
מנהלת המקלט, חנה שושני שהתרגשה מהיוזמה, שלחה מכתב תודה לבנות וכתבה: "לא תמיד מילים יכולות להביע את עומק הרגשות של המעשה הטוב ותרומתכן לרווחת הילדים במקלט. אנו חיים במדינה מורכבת, לא קלה שקיימים בה זרעי אלימות, ולפגוש אנשים שחושבים על האחר נותן תקווה ורצון להמשיך ולשאוף לעשייה שמקדמת שינוי".