יוזמה מרגשת וחשובה של מימי גלמן (51), האחות המתאמת לגיניקולוגיה אונקולגית בהלל יפה: קבוצת תמיכה בפייסבוק לנשים חולות סרטן - "נשים בשביל החיים". את הקבוצה הקימה לאחר שהבחינה בירידה במספר הנשים שמגיעות לביקורי מעקב ובדיקות בבית חולים, בשל תקופת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
תמיכה נפשית
תמיכה נפשית
חוששות מקורונה ולא מגיעות לבדיקות
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו עוד:
גלמן, שמרצה במקביל בתחום הסיעוד האונקולוגי בביה"ס לסיעוד, סיפרה כי היעדרות ממעקב עלולה לסכן את בריאות המטופלות ולכן החליטה לעשות מעשה. "בתקופה זו ישנה מגמה של התכנסות פנימה וסגירות של כלל האוכלוסייה", מסבירה גלמן. "המגמה הזו בולטת אצל חולים במחלות כרוניות וכן אצל חולי סרטן. הדבר בא לידי ביטוי בחיסורים בהגעה למרפאות למעקב אונקולוגי ודחיית בדיקות שנחוצות למעקב. לי מתווסף קושי לזהות צרכים של מטופלות כשהן נמצאות בבית.
"על מנת להגיע למטופלות, החלטתי לערוך שיחות יזומות לבדוק מדוע לא הגיעו וגיליתי שקיים פחד לצאת מהבית בגלל הקורונה. מצב זה, של הימנעות מהגעה עלול לסכן את בריאות החולות ולהחמיר את המחלה ולכן החלטתי לפתוח בהתנדבות קבוצת תמיכה לנשים חולות סרטן בחדרה".
2 צפייה בגלריה
מימי גלמן
מימי גלמן
מימי גלמן
(צילום: דוברות הלל יפה)
עוד סיפרה גלמן, כי לכל המטופלות ביחידה האונקולוגית במרכז הרפואי יש גישה ישירה לטלפון הנייד שלה. כעת, בפתיחת הקבוצה, תעמוד בפניהן גם האפשרות להיפגש בקבוצת הפייסבוק ולקבל תמיכה וייעוץ: "פתיחת הקבוצה הזו מאפשרת לנשים חולות סרטן להצטרף לקבוצה, גם כאלו שמטופלות בבתי חולים אחרים בארץ", הסבירה, "הקבוצה נועדה לאפשר תמיכה וחיבוק וירטואלי ומקום לשאול שאלות ולהתייעץ. היא נקראת 'נשים בשביל החיים', במשמעות של נשים צועדות בשביל החיים, בדרך, במסע החיים".
פתיחת הקבוצה בעיתוי הזה, מתכתבת גם עם חודש המודעות לסרטן השד, שמתקיים בחודש אוקטובר. בבית החולים מספרי כי גלמן, שבעצמה חלתה בסרטן השד לפני כשש שנים, ידועה כאחות רגישה ביותר לחולות, ככזו שזמינה עבורן בטלפון הרבה מעבר לשעות העבודה המקובלות, שמבקרת אותן בבתיהן, וכמי שדואגת למצב הרוח שלהן בין היתר על ידי איפורן, ציור גבות והדבקת ריסים למי שמצויה בשלב הטיפולים שגורמים לנשירת השיער.
"גם כשאני מרצה בבה"ס לסיעוד, אני מקפידה להדגיש מאד, בפני התלמידות את חשיבות התמיכה, האנושיות כלפי החולות והמגע", מסכמת גלמן, "לכן חשוב לי שיידעו על קבוצת הפייסבוק הזו, שנשים שצריכות תמיכה וייעוץ יוכלו למצוא אותנו ולקבל כאן מענה, במיוחד בזמנים האלו".
כל העדכונים - חדשות חדרה