בזכות "צמידי הזיהוי" שחילקו מתנדבי חדרה – אותר קשיש דמנטי, בן 78, שהלך לאיבוד, על ידי מתנדבת הארגון שירן תורג'מן, כשהוא יושב על המדרכה ברחוב רוטשילד בעיר.
1 צפייה בגלריה
הקשיש שאותר. בזכות הצמיד
הקשיש שאותר. בזכות הצמיד
הקשיש שאותר. בזכות הצמיד
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
כזכור, בעקבות מותו של שלמה מלכה, קשיש שיצא מביתו ונמצא מת, החליטו בארגון לחלק לקשישים דמנטיים מהעיר צמידים ועליהם פרטי הזיהוי שלהם, שגם נמצאים במאגר של המתנדבים. אם חלילה ילכו לאיבוד, ניתן יהיה לזהות אותם ולקרוא למשפחתם, וכך להצילם.
המתנדבת שאלה לשמו של הקשיש, והבחינה שהוא נושא צמיד זיהוי, מה שהוביל לזיהויו. "הקשיש הראשון אותר חי ובאופן מהיר באמצעות צמיד הזיהוי ואני באמת מתרגש מזה", אומר חזקי מנת, שעומד בראש הארגון. "שירן מצאה אותו יחד עם ילדיה המקסימים עדכנה אותנו, ובאמצעות הצמיד הזעקנו את משפחתו".
"שירן התקשרה אלי בשעה 3:32 ודיווחה שיש קשיש עם צמיד מול קופת חולים כללית ברחוב רוטשילד, יושב על המדרכה בסמוך לכביש, מספר מנת. "הוא השיב לשאלה מה שמו והיה לו צמיד זיהוי. הגעתי מיידית והסתבר שהוא גר לא רחוק משם, הוא לא זכר באיזה בניין ובית, אבל מיד העלינו את פרטיו, התקשרנו לילדיו עד שהצלחנו לאתר את אחד הבנים שסיפר כי האב אמור להיות בבית עם המטפל שלו. הבאנו לו כיסא וחיכינו עד שיגיע מישהו מטעם המשפחה ובמקביל עדכנו את רעייתו של הקשיש ששהתה מחוץ לעיר שהוא בסדר".
לדברי מנת, כשעדכן את נועה מלכה ביתו של שלמה מלכה ז"ל, כי אותר קשיש דימנטי באמצעות הצמיד, תגובתה הייתה מצמררת: "נועה כתבה לי: 'הלוואי שזה היה אבא שלי', משפט שאי אפשר להישאר אדיש אליו, ואני כמובן שמח שהצמידים אפקטיביים ומסייעם לנו, להציל חיים".
"נסעתי עם הילדים בעיר וראיתי קשיש על המדרכה", משחזרת תורג'מן. "הבנו שמשהו לא בסדר, עצרנו, עזרנו לו לקום ואז ראינו את הצמיד. הוא היה מבולבל, יצרתי קשר עם חזקי והוא דרך מספר סידורי איתר את המשפחה. כששמעתי לראשונה על מיזם הצמיד הייתי קצת סקפטית לגבי יעילותו, אבל אחרי האירוע הזה הבנתי שזה מציל חיים".
לעדכונים: חדשות חדרה