רגע לפני חגיגות ל"ג בעומר חוששים תושבי מרכז העיר חדרה מסכסוכי טריטוריה. הסיבה לטענתם היא שהעירייה לא הכשירה מספיק שטחים למדורות, מה שעלול להסתיים במריבות.
1 צפייה בגלריה
אל תבעירו מדורה תחת קווי חשמל וטלפון, בקרבת עצים ושיחים או מתקני דלק
אל תבעירו מדורה תחת קווי חשמל וטלפון, בקרבת עצים ושיחים או מתקני דלק
מדורת ל"ג בעומר
(צילום: shutterstock)
לדברי התושבים, העירייה הכשירה רק שני שטחים למדורות במרכז העיר ברחוב ירושלים, והשניים האחרים שיועדו לכך, ברחוב משמר הגבול ובשכונת ניסן מיועדים עבור תושבי מזרח העיר.
קראו גם:
על פי הנחיות העירייה לל"ג בעומר, הבערת מדורות תתאפשר רק במתחמים שיועדו לכך. בכל רובע בעיר, פורסמו מקומות רלוונטיים כשהחלוקה היא: רובע אזור תעשייה נווה חיים, רובע מזרח, רובע מערב ורובע מרכז העיר.
ברובע מרכז, עליו מלינים התושבים, הוכשרו שטחים בשד' אלכסנדר בשכונת ניסן, רחוב ירושלים פינת ויתקין, רחוב ירושלים פינת הס, ורחוב משמר הגבול סמוך לסניף מכבי הצעיר. במקביל הודיעה העירייה כי תתקיים אכיפה קפדנית וסנקציות יוטלו על מפרי החוק ועל מי שידליקו מדורות במתחים שהעירייה לא אישרה והכשירה.
"זה שהכשירו לנו שני שטחים ברחוב ירושלים זה לעשות מאיתנו צחוק, מרכז העיר זה אזור גדול, מה יועילו שני שטחים לכל כך הרבה כיתות קבוצות, תנועות נוער? זה יגרום למצוקה, צפיפות ומאבקים על מקום למדורה, ומצד שני כבר הבטיחו לנו אכיפה מוגברת למי שיקיים מדורה שלא במקומות הייעודיים. מה לעשות שהותירו אותנו ללא מקום? מאד נוח וכלכלי לייצר שני שטחים וגזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה ואז לקנוס אותו ולאכוף", טוענים תושבים בשכונה.
עוד הוסיפו וטענו כי, "כל מרכז העיר מופנה לשני שטחים קטנים יחסית ברחוב ירושלים. אפשר להכשיר עוד מקומות למדורות ולהקל בכך על תושבי מרכז העיר".
מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חדרה פועלת בהתאם להנחיות רשות כיבוי האש שגם מאשרת כל אתר. כל השטחים שהוכשרו אושרו על ידי כיבוי האש. השטח המדובר הוא שטח פרטי ולא ציבורי כך שלעירייה אין סמכות לאשר הדלקת מדורות על שטח פרטי".