החופש הגדול בפתח, ויעדים רבים בחו"ל עדיין אינם נגישים עבור התייר הישראלי, בשל מגפת הקורונה והדרישה לבידוד כשחוזרים מהם. נסיעה לחופשה עם ילדים היא משימה מסובכת בעקבות ההגבלות. המציאות הזו הופכת את בתי המלון הישראליים לאפשרות הנופש העיקרית של התייר המקומי.
2 צפייה בגלריה
מלון רמדה ריזורט
מלון רמדה ריזורט
מלון רמדה ריזורט
(צילום: מקס מורון)
קראו עוד:
בתי המלון ובתי ההארחה באזור, נערכים לחופשות הקיץ של הישראלים. אחרי שנה של סגרים שאותה ניצלו לשיפוצים ושדרוגים, מצפים אנשי התיירות באזור להחזיר הקיץ עטרה ליושנה ולראות את התיירים המקומיים מגיעים בהמוניהם.

הקהל צמא

אוהד קלמפרט, מנהל השיווק של רשת מלונות ג'ייקוב (הכוללת את מלון סי לייף בנהריה, מלון ג'ייקוב בטבריה, מלון בוטיק שנקין בתל אביב, מלון בוטיק בת שבע בירושלים, וכמובן, מלון רמדה ריזורט בחדרה) מסביר כי כבר כעת הביקושים בעלייה. "מבחינת ההיערכות שלנו לעונת הקיץ, אנחנו נערכים לתפוסה גדולה", הוא אומר. "רואים את הביקושים כבר עכשיו לחופשה ביולי-אוגוסט. זה פועל יוצא של הסגרים והעובדה שהישראלים סוף סוף יכולים לצאת לבלות".

אוהד קלמפרט מנהל השיווק של רשת מלונות ג'ייקוב: "שדרגנו את ארוחת הבוקר עם תפריט חדש ומוצרים הכי איכותיים שבנמצא. ניצלנו את פרק הזמן של הקורונה כדי לחשוב איך משפרים את חוויית האירוח"
קלמפרט מספר כי את תקופת הסגרים ניצלו ברשת לשדרוג ושיפוץ המלון: "הוספנו מתקנים כדי לאפשר חוויית אירוח ברמה הגבוהה ביותר לאורחינו. יצרנו לובי חדש, חדר אוכל חדש, הסוויטות שלנו עברו מתיחת פנים.
המלון שלנו הוא מלון סוויטות עם סוויטות מרווחות של 45 מ"ר ומרפסת עם נוף לים, ככה שזה מאוד מתאים למשפחות. פתחנו גם בית קפה לאורחי המלון, שזו בשורה גם לבאי המלון וגם לעיר ולשכונה מאחר והקפה פתוח לכולם. פתחנו אותו להרצה בשבוע שעבר ואנחנו נערכים לפתוח אותו במתכונת רגילה בחודש יולי. בנוסף, בקרוב נפתח חנות נוחות שאליה תהיה גישה לכולם לא רק לנופשי המלון, ככה שאנשים יוכלו לרכוש מזכרות, מוצרי ים וכדומה".
קלמפרט מוסיף: "הספא שלנו ערוך לימי כיף גם לציבור הרחב עם שלל מתקנים, שדרגנו את ארוחת הבוקר עם תפריט חדש ומוצרים הכי איכותיים שבנמצא. ניצלנו את פרק הזמן של הקורונה כדי לחשוב איך משפרים את חוויית האירוח, כדי שעכשיו הקהל יוכל לבוא וליהנות מחוויה כוללת. אנחנו מרגישים את הצמא של הקהל, כל הענף מרגיש".
יש טענות בנוגע ליוקר החופשה בישראל ביחס לחו"ל.
"אי אפשר להשוות חופשה בארץ לחופשה בחו"ל. ראשית בארץ אתה כבר ביעד החופשה שלך בתוך חצי שעה -שעה, יש גם ביטחון בחופשה בארץ בכל הקשור לנגיף הקורונה. מחירי החופשות לא השתנו משנים קודמות. ישראל היא מדינה יקרה בעלויות שלה בכל המרכיבים: דיור, מזון ומלונות זה פועל יוצא מכך.
ברגע שיוקר המזון עולה, וגם הנדל"ן והשכירויות זה משפיע מיידית עלינו, לכן אי אפשר להשוות חופשה בארץ למדינה אחרת בה זול יותר לחיות באופן כללי. בתי המלון מאוד קשובים ללקוחות ויש המון תאריכים שיש בהם יש הזדמנות למחירי מבצע אטרקטיביים יותר מהמחיר הרגיל. אנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי להוזיל עלויות ואני ממליץ לנצל את המבצעים".

ביקושים גבוהים

איל בן צבי, ממלון בוטיק זמארין בזכרון יעקב, מסביר אף הוא כי עלויות התפעול של בית מלון בארץ יקרות מאוד לעומת חו"ל: "יש מלונות בחו"ל שהם בגרוש וחצי וכאן יש תלונות כל הזמן שזה יקר יותר מחו"ל. מה שאנשים לא לוקחים בחשבון זה שכאן עלות התפעול מאוד יקרה. למשל, כוח אדם. אנחנו משלמים הרבה מעל למינימום כי אתה רוצה שהצוות ייתן חוויית שירות מושלמת ללקוח. כביסה, מיסים, ארנונות על עסקים כל הדברים האלה מהווים חלק משמעותי בתפעול, והעלויות שלנו גבוהות.
יש הקפדה על איכות אם זה סבון הכי טוב, אם זה יין, אנחנו משקיעים המון כדי שתהיה חוויה הכי קרובה לחו"ל. כשאתה בארץ, אז אתה לא יכול לספק מחירים מאוד זולים גם כשאתה בתפוסה של 60 אחוז כדי למלא את הנותר כי אחרי ההשקעה והעלויות הגבוהות שלך אתה מנסה להרוויח. יש שאיפה להשלים פערים מהעבר. אני מעריך שהביקושים ימשיכו להיות גבוהים עד החורף".
2 צפייה בגלריה
מלון זמארין בזכרון יעקב
מלון זמארין בזכרון יעקב
מלון זמארין בזכרון יעקב
(צילום: אביב קורט)
גם במלון זמארין ניצלו את הסגרים לשדרוג המקום. "השקענו 600 אלף שקל", מסביר בן צבי. "פתחנו ספא שעובד מצוין ואנחנו מקבלים עליו פידבקים מצוינים, והוא פתוח גם לקהל הרחב. פתחנו בר יין שנותן יופי של שירות כרגע רק לאורחי המלון, ככה שבסך הכול יש חוויה שהיא מאוד טובה. ל
צערי עלויות התפעול בארץ מאוד יקרות, והן נגזרת של המחיה היקרה כאן. מלונות גדולים עם הרבה חדרים יכולים להתגמש במחיר, לנו כמלון בוטיק קטן עם 11 חדרים, קשה. יחד עם זאת האירוח שלנו הוא 360 מעלות, יש לך כאן הכול. אורח מגיע ויש לו טיפול זוגי כלול בחבילה, בר חופשי של יין, משקאות חריפים וקלים מאפים וקפה, ופירות תמיד על הבר, דברים שבמלונות גדולים לוקחים הרבה כסף עליהם. אצלנו המלון לא זול אבל התמורה גדולה והשירות הוא 24/7. רק תיהנה".

צמא לנופש

במלון עדן אין בזכרון יעקב, מספרים כי בעונה הנוכחית יש שינוי מהותי בתמהיל הנופשים מה שמצריך היערכות שונה.
"רוב השנים עבדנו יותר על קבוצות של תיירות פנים וכעת יש ירידה משמעותית בכמות הקבוצות ועליה בכמות הנופשים הבודדים", מסבירה אורית אלקיים מנהלת המלון. "סביר להניח שזה משום שאין הרבה טיסות לחו"ל ומגיעים אלינו מי שמחפשים תיירות יותר כפרית, שקטה ורגועה. מבחינתנו נחשפנו לאוכלוסייה אחרת וזה הצריך היערכות שונה, כיוון שלקבוצות יש את לוח הזמנים שלהן והן פחות השתמשו במתקני המלון, למשל בבריכה. כיום, הבריכה שוקקת ואנחנו עושים פעילויות ערב לאורחים. עשינו התאמות כדי להתאים את עצמנו לקהל החדש.

איל בן צבי, ממלון בוטיק זמארין בזכרון יעקב: "יש מלונות בחו"ל שהם בגרוש וחצי וכאן יש תלונות כל הזמן שזה יקר יותר מחו"ל. מה שאנשים לא לוקחים בחשבון זה שכאן עלות התפעול מאוד יקרה. למשל, כוח אדם"
אבי מימון הבעלים של "בית מימון" בזכרון יעקב סיפר כי כבר כעת באמצע חודש יוני חשים עליה ניכרת בביקושים: "גם אנחנו כמו רבים מבתי המלון ניצלנו את הזמן של הסגרים לשיפוצים ושדרוגים ואנחנו חשים את הצמא של הישראלים לצאת לנופש בארץ. כנראה שזה, בשילוב עם המגבלות על הטיסות לחו"ל, נותן את אותיותיו. אנחנו מקווים שענף התיירות יחזור הקיץ ובגדול".
אחמד ג'וחא מג'וחא גסטהאוס בג'סר א-זרקא מסביר כי תקופת הקורונה הביאה את הצוות לחשיבה מחודשת באשר לקהל היעד: "אנחנו גסטהאוס שפועל בכפר ערבי. זה מאוד ייחודי. כיוון שאנחנו עסק קטן, יצאנו לגיוס המונים בקורונה, הצלחנו לגייס כסף שעזר לנו לשפץ את המקום. עוד דבר שעשינו בתקופת הסגרים זה הרבה חשיבה ושיחות זום על איך להביא את הקהל הישראלי לכאן.
אנחנו על פי רוב מתבססים דווקא על תיירות חוץ, אבל הקורונה הכריחה אותנו לשנות כיוון. זו הייתה הזדמנות לחשוב מה עושים כי לא הייתה תיירות נכנסת. חלק מהעבודה שעשינו היא לשווק את המקום כאופציה נוחה מבחינת מחירים ללינה בארץ. זה בוודאי הרבה יותר זול ממלון. זה חשוב כי הרבה אנשים נפגעו כלכלית בקורונה. במקביל שיווקנו את ג'סר כתחליף לחו"ל, בגלל חוף הים, כפר הדייגים החינני שיש לנו בחוף, הפשטות והאותנטיות של המקום. גם הוספנו אטרקציות כמו לימודי גלישה. אנחנו מציעים את זה כשירות שלנו ללקוחות".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 07:12, 25.06.21