בשורה לתושבי חדרה המבלים בחופי הים. במדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה קיבלה חדרה את הציון "נקי מאוד". זאת לאחר שבמדד הקודם זכתה לציון "מלוכלך".
1 צפייה בגלריה
חוף הדייגים
חוף הדייגים
חוף הדייגים. נקי
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
נתוני מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה ל-15 ביוני 2021 מראים, כי 77% מהחופים הפתוחים (הבלתי מוכרזים) שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 75% במדד הקודם ובדומה לתקופה המקבילה ב-2020.
הרשויות החופיות שקיבלו את הציון "נקיות ביותר" הן: חדרה, חוף אשקלון, אשדוד, קריית ים, חופי רשות הטבע והגנים, תל אביב יפו, גן רווה, טירת הכרמל, בת ים וחוף השרון. האחריות לניקיון החופים הנבדקים היא בידי הרשויות המקומיות החופיות.
על פי הבדיקות הציון של חוף הדייגים עלה מ"בינוני" ל"נקי". חוף אולגה נשאר נקי. מלבד חדרה גם הרשויות הסמוכות זכו לציונים נאים. חוף הכרמל זכתה לציון "נקי" וכך גם ג'סר א-זרקא.
תוכנית חוף נקי היא תוכנית פעולה לאומית לטיפול בבעיית הפסולת הימית בישראל, ונגזרת מדרישות אמנת ברצלונה. התכנית פועלת מזה 15 שנה, ומטרתה למזער את כמות הפסולת החופית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים, ביחס למדד תוצאה סביבתית ברור - הכול בהתאם למחויבות הבין-לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.
לעדכונים: חדשות חדרה