רותם ריעני: "שימשתי בשורת תפקידים המקנים לי ידע וניסיון בפעילות המוניציפלית"

"אני עורך דין זה 14 שנים ופעיל חברתי ופוליטי בעשרים השנים האחרונות. שימשתי בשורה של תפקידים המקנים לי ידע וניסיון מעשי בפעילות המוניציפלית של המועצה.
"נוסף על כך גם קיימתי ויזמתי פעילויות ומפעלים חינוכיים מהותיים בתל מונד - בין השאר את קייטנות המדע בתל מונד; פרויקט חידון הציונות מאז שנת 2015; הקמת מערך של הרצאות בהתנדבות במרכז לקשיש בתל מונד מאז שנת 2016; סיוע אישי למשפחות במצוקה מול הרשויות והגופים ציבוריים; ועוד יוזמות רבות שאותן הוצאתי לפועל במהלך תפקידיי ביישוב.
4 צפייה בגלריה
רותם ריעני
רותם ריעני
רותם ריעני
(צילום: אסף פרידמן)
"התוכניות שלי לקידום מערכת החינוך בתל מונד יכללו בין השאר שיפור של תשתיות ושל מתקנים; התאמת של טכנולוגיות מחשוב בכלל המערכת - כולל למידה מרחוק והגיל הרך; למידה בקבוצות קטנות; הקטנת מספר הילדים בכיתות של גן ילדים.
"כראש מועצה אקדם תמיכה בתנועות הנוער הפועלות ביישוב, על מנת לחזק את הפעילות המבורכת שלהן, בחינוך לעשייה וערכים של בני הנוער של תל מונד.
"בשנים האחרונות סובל היישוב מהזנחה בתחומי הניקיון, הגינון ואיכות הסביבה. על מנת לשפר דרמטית את התחומים הללו, אפעיל בהם תוכנית מסודרת לשיפור חזות היישוב, שתכלול קידום של גינון חסכוני במים; מעקב צמוד אחרי קבלני הגינון של המועצה; הוספת עשרות פחי אשפה; עידוד מחזור בשיתוף המשרד להגנת הסביבה; בחינת ימי פינוי אשפה וגזם; מיפוי תשתיות; הוספת עמודי תאורה; הדברת מזיקים; עיקור חתולים; ועוד".
חמשת הדברים הראשונים שאעשה אם אבחר:
  • אפעל לחיזוקה של מערכת החינוך, תוך הקפדה על הקשר עם משרדי הממשלה, לקבלת תקציבים נוספים.
  • פיתוח חזות היישוב, קידום וביצוע מיידי של תשתיות תחבורה.
  • אדאג לזוגות צעירים על ידי קידום תוכנית המתאר.
  • אפעל למען חיזוק החינוך הבלתי פורמלי, להנגשת שירותי המתנ"ס לכלל התושבים ולהורדת מחירי הצהרונים והחוגים.
  • אפעל לשיפור השירות לתושב, לרבות קבלת קהל במועצה בנושאים הקשורים לתאגיד המים "מעיינות השרון".

לין קפלן: "אני מגיעה מוכנה לתפקיד, עם היכרות מצוינת של צרכי היישוב"

"תפקיד ראש רשות הוא תפקיד מאתגר. אני מגיעה מוכנה מאוד לתפקיד, עם היכרות מצוינת של צרכי היישוב ושל כל הנושאים הקשורים לאיכות החיים שלנו בתל מונד, עם ניסיון מוניציפלי חשוב: הבנה בתהליכי תכנון ובנייה, תקציב מועצה, חוקים, הבנת המגרש הפוליטי, ניסיון בעבודה עם משרדי ממשלה ויכולת להביא תקציבים ליישוב; עם ניסיון ניהולי, חזון וחשיבה אסטרטגית.
קראו גם:
"הניסיון שצברתי כיו"ר סיעה, חברת מועצה לשעבר, יו"ר ועדת הביקורת וחברה בוועדות המועצה השונות, ביחד עם הניסיון הניהולי שלי ורקע רלוונטי בתחום החינוך שחשוב מאוד לתושבים, יתרמו רבות להצלחה בתפקיד. ראשי רשויות מוצלחים הם כאלו שמגיעים עם תחושת שליחות חזקה, לאחר מנהיגות ציבורית מוכחת ביישובם וניסיון מוניציפלי. במשך 18 שנים של עשייה ומנהיגות ציבורית מוכחת בתל מונד, הנחתה אותי תמיד התשוקה לשפר את הקיים. היכולת להיכנס מהר לתפקיד ממקום של ידע וניסיון חשובה במיוחד כשמדובר בקדנציה קצרה של שלוש שנים בלבד, עם אתגרים גדולים העומדים לפתחנו.
4 צפייה בגלריה
לין קפלן
לין קפלן
לין קפלן
(צילום: אסף פרידמן)
"תפקיד ראש הרשות הוא להציב חזון ודרך ולדאוג ליישוב שלו במשרדי הממשלה ובוועדות התכנון, ואף להילחם עבורו כשצריך. זאת להבדיל ממנכ"ל המועצה, שתפקידו הוא הניהול השוטף. כל המהלכים שהובלתי צלחו בזכות היכולת שלי לרתום שותפים ותושבים, להקשיב לצרכים השונים וליצור אמון: הובלת בג"ץ התושבים שבזכותו מתקיימות הבחירות ביישוב; שדרוג כל גני המשחקים ביישוב; הקמת 'מרכז מהו"ת' בבית החינוך 'רבין' לתלמידים עם בעיות קשב וריכוז ולקויות למידה; ביטול ההחלטה לסגירת היציאה הדרומית מהיישוב שהייתה גורמת לקטסטרופה תחבורתית; הוספת תחבורה ציבורית במוצ"ש וקווים ישרים לרכבת; הסדרת מנהל תקין בחברה הכלכלית כחברת מועצה; המאבק בזמנו לצמצום מספר התלמידים בבתי הספר ביישוב; וחיזוק הקהילה במגוון יוזמות.
"העברנו החלטות רבות הנוגעות למנהל תקין ושקיפות ונשארנו גם בתקופה הקשה בחיי היישוב. את כל אלו הובלתי בהתנדבות. כראש רשות אני מתכוונת להזניק את תל מונד קדימה. נוסף על כך, הרשימה שלנו חזקה מאוד ומורכבת מתושבים עם ניסיון מוניציפלי הכרחי, עשייה ציבורית, יכולות מוכחות במגזרים שונים במשק ויושרה כערך משותף. יותר מתמיד, תל מונד צריכה ראש מועצה חזקה עם רשימה חזקה".
חמשת הדברים הראשונים שאעשה אם אבחר:
  • שדרוג וטיפול ביציאה הדרומית המסוכנת מהיישוב (דרך הלורד).
  • אגדיר ציפיות ממחלקת החינוך, כולל הכנסת פדגוגיה פורצת דרך למסגרות החינוך.
  • אקדם תוכנית מתאר הכוללת אזור מסחר ותעסוקה להגדלת הכנסות המועצה, תשתיות ופינוי־בינוי בשכונות הוותיקות, בהתאמה לצביון היישוב.
  • אפעל לשיקום ושדרוג הגינון והשטחים הציבוריים המוזנחים, תוך הגברת ניקיון ואכיפה.
  • אקדם בניית קאנטרי ותשתיות ספורט.

דוד חיות: "אביא את הידע והניסיון שצברתי לטובת הקהילה שבה גדלתי"

"לאחר שבע שנים של קיפאון, תל מונד עומדת בצומת קריטי שישפיע רבות על ההתפתחות העתידית של היישוב. בפנינו עומדים אתגרים עצומים – העצמת מערכת החינוך היישובית על כלל גווניה ומרכיביה; הפיכת תל מונד ליישוב איתן כלכלית; יצירה והבאת מקורות הכנסה נוספים למועצה; החזרת המועצה להיות אחראית ומשמעותית בחיי התושבים והטמעת כלים מתקדמים לניהול; קביעת צביון ליישוב וטיפוח החזות; יצירת יישוב חכם וטכנולוגי; הצמחה וטיפוח השכונות הוותיקות והובלת התחדשות יישובית. כל זאת תוך שמירה על צביון היישוב; קידום תרבות פנאי וספורט מגוונת, עשירה ונגישה לכל שכבות הגיל; יצירת קהילה אחת מגובשת, פעילה וססגונית, עם ערבות הדדית; וגיבוש תוכנית מתאר חדשה שתיתן מענה מלא לצורכי תושבי תל מונד ותשמור על צביונו הקהילתי של היישוב.
4 צפייה בגלריה
דוד חיות
דוד חיות
דוד חיות
(צילום: אסף פרידמן)
"לכן, השאלה העומדת על הפרק בפני תושבי תל מונד היא, מי מהמועמדים הוא המתאים ביותר להתמודד עם אתגרים אלו. מי מביא עימו את הניסיון, הידע והיכולות הניהוליות להתמודד עם האתגרים שציינתי בצורה מיטבית ואפקטיבית ויוביל את היישוב למקום שכולנו רוצים לחיות בו – מקום להתגאות בו. לאחר שנים רבות של ניהול מוצלח בארגונים גדולים (התעשייה האווירית וצה"ל), שבהם חלשתי על תקציבים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, ניהלתי מאות עובדים והייתי אחראי לתהליכים מורכבים, אני יודע ומרגיש שאני מוכן להביא את הידע והניסיון שצברתי וכן מתוך תחושת שליחות ציבורית לטובת הקהילה שבה נולדתי, גדלתי, התחנכתי, הקמתי את ביתי, גידלתי וחינכתי את ילדיי.
"הניסיון הרב שצברתי לימד אותי שכדי להצליח בכל תפקיד מנהיגותי־ניהולי יש לפעול בדרך שהגדרתי כ'שלושת ה־ש' - שיתוף ציבור, שקיפות ושירותיות. זו בדיוק הדרך שבכוונתי להוביל בה את המועצה: לשרת אתכם התושבים, לשתף אתכם ולקחת אחריות מלאה על כל הנעשה ביישוב. כך נייצר מחר חדש בתל מונד".
חמשת הדברים הראשונים שאעשה אם אבחר:
  • בהתמודדות עם הקורונה - אפעל ליצירת תוכנית יישובית למתן מענה לצרכים פרטניים ומערכתיים.
  • אפעל למיפוי צרכים ואיגום משאבים לגיבוש ופיתוח תוכניות ייחודיות בבתי הספר ומקצועות בחירה, בדגש על רב־גוניות ובהתאמה לכל תלמידה ותלמיד.
  • אפעל להחזרת אמון התושבים במועצה - בין היתר בהקמת כל הוועדות הסטטוטוריות וועדות נוספות ושידורן בלייב וסיורי בוקר עם מנהלי המחלקות ברחבי היישוב למפגש עם התושבים והשטח.
  • אפעל לקביעת צביון ליישוב בשיתוף התושבים. הסדרת מערך הניקיון, הגינון ופינוי האשפה והכנת תוכנית יישובית לפינוי ומחזור אשפה לכל סוגיה.
  • ייעול תקציב המועצה והבאת מקורות הכנסה נוספים.

אבי אליהו: "אני היחיד בעל ניסיון ניהולי של 20 שנה בארגון גדול"

"בשנים האחרונות סובלת תל מונד מפילוג וממנהיגות לא ראויה. אנחנו נמצאים היום בתקופה שתכריע איך ייראו פניה של המושבה בשנים הבאות. ניסיון ניהולי הוא הכרחי לניהול מועצה תקינה ומתפקדת. אני היחיד מבין המתמודדים בעל ניסיון ניהולי של 20 שנה בארגון גדול, הדומה ביותר מבחינת מאפייניו לניהול מועצה. ארגון ציבורי, כלכלי, קהילתי, שנותן שירות לתושבים. ניהלתי ארגון של מאות עובדים שכלל ביצוע ריאיונות, בחירת הצוות, ניהולו השוטף והתמודדות עם משברים שניהול צוות דורש. במסגרת התפקידים ניהלתי תקציבים של עשרות מיליוני שקלים. מכניסתי לתפקיד מנהל מתנ"ס תל מונד ועד היום, שולש תקציב המתנ"ס. התפקיד דרש ממני לעמוד באתגרים כלכליים ותקציביים לאורך כל השנים, ובעיקר בשמונה השנים האחרונות, שבהן הופסקה באופן מוחלט התמיכה התקציבית של המועצה במתנ"ס, בשונה בכל עיר אחרת בארץ. למרות היעדר התמיכה הכלכלית דאגתי לשמור על תקציב מאוזן, שעובר באופן מופתי את כל ביקורות הדו"חות הכספיים שנעשות על ידי החברה למתנ"סים והסוכנות היהודית.
4 צפייה בגלריה
אבי אליהו
אבי אליהו
אבי אליהו
(צילום: אסף פרידמן)
"כמנהל המרכז הקהילתי רכשתי את הניסיון המוניציפלי שראש מועצה נדרש לו. עבודה צמודה אל מול ראש המועצה וכל המחלקות. אני מכיר את המערכת בפנים, את כוח האדם ואת השינויים הנדרשים לשם התייעלות. אני יודע לומר מהם הפרויקטים שאפשר לקדם באופן מיידי. את תקציב המועצה אני מכיר על בוריו, והדבר יאפשר לי להתחיל לפעול לקידום תוכניות באופן מיידי, מהרגע הראשון לכניסתי לתפקיד. נוסף על כך, בארבע שנים האחרונות שימשתי כרפרנט מחוזי לענייני הנהלות ציבוריות במחוז מרכז, הכולל 52 מתנ"סים. התפקיד כלל הנחיית כל ההנהלות הציבוריות ומנהלי המתנ"סים בנושא עבודה אפקטיבית של הנהלה ציבורית, הנחיה בנושא חוקים ורגולציה, תפקידי ועדות ועוד. התפקיד דרש ידע מעמיק בענייני רגולציה אל מול משרד הפנים והסוכנות היהודית.
"קהילתיות היא ערך עליון בחברה למתנ"סים, שאליה אני שייך במשך 20 שנה. בניתי פה קהילה מגוונות והטרוגנית. נתתי מענה לכלל האוכלוסייה; ילדים, נוער ומבוגרים. ההיכרות העמוקה שלי עם הקהילה אפשרה לי להבין מהם הצרכים שלה, ובמשך השנים הובלתי תוכניות חינוכיות, ערכיות והתנדבותיות. הובלתי מדיניות של דלת פתוחה לכל תושב. שקיפות ושיתוף הציבור מהווים מרכיב חשוב בניהול שלי. לאורך כל תפקידי בניתי תוכניות עבודה, שעליהן התבצע מעקב תכנון מול ביצוע. כך אעשה גם כראש מועצה. מבין מכל המתמודדים האחרים, יש לי את הכי הרבה שנות עשייה ציבורית פה בתל מונד. 14 שנה ברצף של הובלת תהליכים ופרויקטים רבים, וכל זאת כאשר טובת הקהילה תמיד נר לרגליי".
חמשת הדברים הראשונים שאעשה אם אבחר:
  • הקמה מיידית של ועדת היגוי לחינוך בשותפות אנשי מקצוע, צוותי חינוך וועדי ההורים, והקצאת משאבים לתחום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
  • יציאה מיידית למכרז חדש לקבלני גינון וניקיון.
  • בחינה ושינוי המבנה הארגוני של המועצה, תוך הצבת סטנדרט שירות לכלל העובדים ודרישה לכתיבת תוכניות עבודה.
  • טיפול בתשתיות בשכונות ותיקות ובחינה והתאמה של תשתיות בשכונות החדשות שבבנייה, תוך התאמה לקצב גדילת היישוב (עבודה על תוכנית מתאר השומרת על צביון הישוב).
  • בניית מערך שירות לתושב (מוקד) המשתמש בטכנולוגיה חדישה ומתקדמת CRM, שתיתן מענה מהיר לטיפול בבעיות ותבצע מעקב בזמן אמת.