אורי מלכה (10), תלמידת כיתה ה' מחדרה ובעלת עסק האפייה 'אוריקי בייק', מתעתדת להיות רופאה. את הכסף מהכנסותיה היא חוסכת ללימודי רפואה בעתיד, אולם את חלקו מתכוונת לתרום למחלקת ילדים במרכז הרפואי הלל יפה בעיר.
2 צפייה בגלריה
אורי מלכה
אורי מלכה
אורי מלכה
(צילום עצמי)
"אני מאד אוהבת לאפות ולבשל ומאד אוהבת סדרות כמו האנטומיה של גריי ואאוץ'", היא מספרת. "אני צופה בהן מגיל צעיר ואני חושבת שבעקבות זה נולד אצלי החיבור לתחום הרפואה ואני תמיד חושבת על מחלקת ילדים בהלל יפה. אני רוצה שיהיה לילדים שם נוח יותר ואני חושבת שרופא יכול לרפא לא רק בעזרת תרופות, גם בעזרת יחס טוב ונוחות ותשומת לב. בגלל זה, אני גם אוספת להם צעצועים ופאזלים, כריות וכל מיני דברים כיפים כדי שיהיה להם נוח שם. ככה שני התחביבים שלי משתלבים".
אמה, טלי לוי מלכה, אומרת כי לבתה יש מיקסר כבר שנים והיא מחבבת את תחום האפייה בפרט. "בעקבות זה ובעקבות שאיפתה להיות רופאה היא החליטה להקים עסק", מציינת האם בסיפוק, "יש לה גם דף באינסטגרם שנקרא 'אוריקי בייק', שהיא עמלה רבות על הכנת הלוגו שלו.
קראו גם:
2 צפייה בגלריה
אורי מלכה
אורי מלכה
אורי מלכה
(צילום עצמי)
"היא רוצה להרוויח כסף לדבריה ללימודי רפואה ולמחלקת ילדים בהלל יפה. כבר תקופה שהיא אוספת מהבית שלנו ומחברים כריות יפות ומעוצבות, פאזלים, משחקים וכל דבר שנראה לה שיכול לשמח את הילדים במחלקה. הבית מפוצץ שקיות וכבר יצרנו קשר עם הלל יפה למסור להם את הדברים. זה מן מחשבה טהורה שרק ילדים יכולים להפיק, לשמח את המקום באמצעות אביזרים נוחים".
אורי מספרת כי חלק מהעוקבים שלה בדף העסקי לא מודעים לעובדה שמדובר באופה בת 10: "חלק יודעים וחלק לא לדעתי ויש אנשים שבאים ממקומות רחוקים מחוץ לעיר כמו 'צור משה' כדי לקנות. זה משמח אותי להתעסק בתחביב שלי, לחסוך כסף ללימודים וגם לתרום למחלקה בבית חולים. אמא שלי וגם אחותי הקטנה מנור (7) עוזרות לי המון עם היוזמה הזו של האפייה וגם איסוף הצעצועים".
לכל העדכונים – חדשות חדרה