מיזם ליווי ויעוץ משפטי לבתי הכנסת בעיר חדרה יוצא לדרך בימים אלו. זאת בשאיפה להסדיר את כל תחום הקצאות המבנים והרחבות הבנייה של בתי התפילה בעיר.
1 צפייה בגלריה
מתפללים ברעננה
מתפללים ברעננה
נתקלים בקשיים בירוקרטיים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
הרעיון הפך למציאות, לאחר שפניות רבות הגיעו ליו"ר סיעת ש"ס בעיר, בועז ביטון, בנוגע לקשיים שאיתם מתמודדים בתי הכנסת בעיר, בעיקר בנושא הליכי הקצאת קרקע ואישורי בניה. ביטון סיפר כי לאחר דיון בנושא בנוכחות יו"ר איגוד בתי הכנסת הרב אלישע אליעזר ועורכי הדין שלומי לוי ויוסף-חי אביעזיז, תושבי העיר המתמחים ברשויות מקומיות וליטיגציה אזרחית מסחרית, אשר מונו ליועצים המשפטיים הרשמיים של האיגוד.
השניים צפויים לספק, בתשלום מסובסד, ייעוץ משפטי מקיף וכולל לבתי הכנסת החברים באיגוד, ובין היתר יספקו ליווי מלא של הליך הקצאת קרקע או מבנה מול עיריית חדרה, החל בבקשה הראשונית וכלה באישור משרד הפנים, ליווי בתי הכנסת בהליכים תכנוניים אל מול הגורמים הרלוונטיים וכן בכל עניין אל מול הרשות.
ביטון: "בתי הכנסת בעיר חדרה, כמו כלל בתי הכנסת בארץ, נדרשים לא אחת להסדיר את מעמדם אל מול הרשויות לצורך קבלת תמיכות ותקציבים מגופים ממשלתיים ומקורות אחרים, וכן למניעת אי נעימות הנובעת לעיתים מצווי הריסה או אי יכולת לבניית והרחבת בתי הכנסת. הסדרת המעמד מול הרשויות כוללת בראש ובראשונה הסדרה של מקום מושב בית הכנסת, ברמת הקרקע או המבנה. זאת באמצעות הקצאה של שטח בית הכנסת. הליך ההקצאה הוא הליך ייחודי הדורש הכרה מעמיקה של הנפשות הפועלות ושל הוראות החוק. העדר הכשרה מקצועית בנושא זה מוביל לכך שההסדרה של בתי הכנסת בעיר לוקה בחסר ורבים מתוכם נתקלים בקשיים בירוקרטיים ותקציביים, המובאים לפתחי חדשות לבקרים. באמצעות המיזם החדש, נוכל להימנע ממצבים כגון אלה בעתיד".
יו"ר איגוד בתי הכנסת הרב אלישע אליעזר, שהתייחס ליוזמה החדשה, אמר: "בחדרה פועלים 125 בתי כנסת ומשמח שכעת יש מי שמעמידם בראש סדר היום הציבורי".
כל העדכונים - חדשות חדרה