הטלפון של יותם רוטשילד, שעוסק בתרפיה במים, לא מפסיק לצלצל. רבים מלקוחותיו מבקשים לקבוע אצלו תור לטיפול בבריכה. חלק ניכר מריבוי הפניות בתקופה הזו, מסביר רוטשילד, הוא משבר נפשי שעוברים האנשים בגלל נגיף הקורונה. “הטיפול במים מרפא נפשית ומרגיע מאוד, ואני רואה איך אנשים שעברו את הטיפול הזה בעבר חוזרים שוב".
לרוטשילד סיפור חיים מסקרן, שמתחיל בכלל ביפן. "עברתי מסע ארוך ומאתגר בחיי וניסיתי לא מעט דברים שלא התאימו לי עד שהגעתי לתחנה הזו, שאני מאוד נהנה ממנה ושנותנת לי סיפוק רב", אומר רוטשילד על הטיפול במים - שמתאים, לדבריו, גם לנשים בהיריון.
2 צפייה בגלריה
יותם רוטשילד. "אני מדבר את השפה של המים" |
יותם רוטשילד. "אני מדבר את השפה של המים" |
יותם רוטשילד. "אני מדבר את השפה של המים" |
( צילום: אלבום פרטי)
הוא בן 31, נשוי ואב לילדה בת שנתיים וחצי. הוריו, חן ומיכל, התגוררו בשנות ילדותו ביפן והתפרנסו שם ממכירת כובעים. כבר מגיל קטן הרגיש שאינו מצליח להתחבר לחיים בארץ השמש העולה, ובעיקר לחיים הסואנים בבירה טוקיו, שבה חי. "התחלתי ללמוד בגן יפני ואחרי כן עברתי ללמוד בבית ספר אמריקאי. למדתי יפנית כשפה שנייה ואני דובר את השפה. לאורך כל הזמן הייתה לי הרגשה שהחיים ביפן לא מתאימים לי ולאופי שלי, ותמיד חלמתי לחזור ארצה".
קראו גם:
בגיל 15 חזר לארץ לבדו, כשמשפחתו נשארה ביפן. "אמא שלי ילידת עמק חפר ואת אהבת הארץ והאדמה למדתי מסבא שלי יהושע פלוטקין ז"ל, שהיה חקלאי. נמשכתי לאזור הכפרי".
רוטשילד התגורר אצל חברים ובני משפחה במכמורת, סיים את לימודיו בתיכון "רופין" והתגייס לשייטת. "כמה חודשים אחרי שהתקבלתי לשייטת אירעה תאונה קשה עם אחד מבני המשפחה ונאלצתי לעזוב כדי לתמוך במשפחה. מהרגע שעזבתי את השייטת ועברתי ליחידה אחרת בחיל הים התחלתי מסע עם עצמי, והצבתי לעצמי את השאלות לאן פניי מועדות".
בגיל 25 חזר רוטשילד שוב ליפן, והפעם לאחר שהוצע לו לעבוד בחברה משפחתית. אולם מהר מאוד הבין שחיי העיר עדיין לא מתאימים לו, והוא חזר ארצה. "חזרתי למכמורת, אבל הפעם החזרה הייתה מאוד קשה. חזרתי לתוך כלום. לא היה לי שום כיוון או מוטיבציה לעבוד במשהו. ניסיתי לא מעט דברים בארץ ובחו"ל, ושום דבר לא דיבר אליי. הדבר היחידי שמשך אותי תמיד היה המים. תמיד ידעתי שמשהו במים מרגיע אותי ומחזיר אותי ל'סנטר' שלי. התחלתי לגלוש, להפליג ולצלול וזה יצר אצלי ריגוש גדול והנאה, אך עדיין הרגשתי שיש משהו במים שמסקרן אותי יותר, ואני אולי אפילו מדבר את השפה של המים. רק כשנתקלתי לראשונה במושג 'טיפול במים' הבנתי שאני מוצא את המקום שלי".
2 צפייה בגלריה
יותם רוטשילד. "אני מדבר את השפה של המים" |
יותם רוטשילד. "אני מדבר את השפה של המים" |
יותם רוטשילד
( צילום: אלבום פרטי)
רוטשילד החל ללמוד הידרותרפיה (טיפול במים), ובמקביל למד עבודה סוציאלית במכללת תל חי. "גרתי בצפון, שם הקמתי משפחה, ובשנתיים האחרונות חזרנו. התחלתי לעבוד כגנן ילדים ותוך כדי פתחתי את בריכת הטיפול במכמורת".
הבריכה הטיפולית של רוטשילד נמצאת בבית צמוד לחורשה, באווירה פסטורלית. "הטיפול משלב גוף, נפש ותנועה, מתיחות ולחיצות תוך ציפה על המים. מתאים להרגעה, שחרור, לתהליך רגשי או כמתנה ליום כיף”.
לדברי רוטשילד, העונה נפתחה בשיא משבר הקורונה ואנשים רבים היו צמאים לקבל טיפול בשיא המשבר. "הטיפול במים לא מתחיל אך ורק בבריכה ובמים, אלא בשיחה אישית ביני לבין המטופל. כאשר נפתחה העונה הרגשתי עד כמה אנשים היו צמאים למשהו ייחודי. רוב האנשים הגיעו לקבל טיפול ותמיכה בגלל משבר הקורונה. בימים אלה אני מקבל פניות רבות מאנשים שרוצים להגיע לקבל טיפול בגלל אותו משבר".
לכל העדכונים - חדשות חדרה