פעילים למען זכויות בעלי חיים, מתנדבים ותושבים קוראים לעיריית חדרה למצוא שטח חלופי בעיר לכלבייה של עמותת חדרה אוהבת חיות. זאת מאחר והשטח בתוך יער חדרה, ממנו היא פועלת כיום, שייך לקק"ל והליך משפטי שכולל גם גישור מתנהל זה זמן רב בין הצדדים, כשהעמותה נדרשת להתפנות מהשטח.
1 צפייה בגלריה
הכלבייה בחדרה. יימצא פתרון?
הכלבייה בחדרה. יימצא פתרון?
הכלבייה בחדרה. יימצא פתרון?
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
הכלבייה החלה לפעול במקום בשנת 2003, לאחר שקיבלה היתר מראש העירייה דאז, חיים אביטן, ומאז העניקה טיפול לאלפי כלבים. לרובם גם נמצאו בתים מאמצים. הכלבייה עשתה לה שם של מוסד יציב ואיכותי שבעלי החיים בו מטופלים להפליא.
בשנת 2013 קיבלה העמותה מקק"ל צו פינוי. מאחר ולא היה לה להיכן להתפנות עם בעלי החיים, לא עשתה כן והגישה התנגדות. הליך משפטי מתנהל עדיין בבית משפט השלום בחדרה בין קק"ל, העמותה ועיריית חדרה.
ורד ברוך מנהלת העמותה: "אנחנו יושבים שם ברשות העירייה, קיבלנו מים, חשמל ופינוי אשפה. לא פלשנו אלא קיבלנו הרשאה מהעירייה. היער עצמו הוא בשטח של 5,000 דונם. אנחנו 340 מטר. למי זה מפריע, אני לא מבינה"
ורד ברוך, שמנהלת את העמותה מסבירה כי הצדדים נשלחו לגישור, אולם הזמן דוחק, שטח חלופי טרם נמצא על ידי העירייה, קק"ל דורשים פינוי מיידי לצורך הקמת פארק במקום, ואם הכלבייה תצטרך להתפנות ללא מקום חלופי, יהיה זה גזר דין מוות עבורה.
אלפי תושבים חתמו לאחרונה על עצומה שהופצה בנושא ובה נכתב: "הגיע רגע האמת. העמותה קיבלה צו פינוי מהמקום. מטרתנו: שילוב הפעילות בפארק המוקם ביער חדרה, או לחילופין קבלת שטח ומבנה מתאים מעיריית חדרה, להעברת הכלבים והפעילות".
"בקק"ל טוענים שאמנם השטח שבחזקתם הוא באחריות העירייה מבחינת תחזוקה, אבל זה לא נותן להם את הרשות לאפשר לנו לשבת שם", מסבירה ורד ברוך מנהלת העמותה. "אנחנו יושבים שם ברשות העירייה, קיבלנו מים, חשמל ופינוי אשפה. לא פלשנו אלא קיבלנו הרשאה מהעירייה. היער עצמו הוא בשטח של 5,000 דונם. אנחנו 340 מטר. למי זה מפריע, אני לא מבינה.
אנחנו משכנעים את השופט כל פעם מחדש שהנה העיריה אוטוטו נותנת לנו שטח חלופי, אבל כל פעם מחדש, השטח המוצע יורד מהפרק מכל מיני סיבות. הסכמנו כבר לכל מיני הצעות ושטחים שלא בדיוק מתאימים לנו ובכל זאת זה לא קרה. כעת, יש על הפרק שטח בברנדייס, באזור החווה החקלאית, ועדיין זה מתמהמה. יש לנו פגישת גישור נוספת באמצע חודש יוני וחשוב לנו להגיע לשם עם בשורה לשופט, כי גם הוא מבהיר שכמה שהוא לטובת העניין, גם עליו יש ביקורת ואי אפשר למתוח את התיק הזה עוד שנים נוספות".
לדבריה העמותה תורמת רבות לקהילה, כך שהאינטרס המשותף של כול הצדדים הוא למצוא פתרון: "יש פה בתי ספר שמגיעים, תלמידי מחויבות אישית, תשושי נפש שמשרד הרווחה שולח לנו להתנדבות וזה חלק מהטיפול שלהם. בהיבט הקהילתי אנחנו עושים כאן המון עבודה. יש המון עמותות כמונו לרווחת בעלי חיים, אבל אין מקום כמו שלנו עם ערך מוסף, שמוסיף איכות, חינוך ותרבות לעיר. לראייה תלמידים שסיימו מחויבות אישית עדיין באים לפה. קק"ל להבנתי צפויה לפתח עם העירייה פארק ביער חדרה, בעלות של 65 מיליוני שקלים. עלתה בזמנו הצעה מנציגת המשרד להגנת הסביבה, לעשות בתוך הפארק פינת חמד שכוללת את הכלבייה. אנחנו עמותה יציבה קרוב ל-15 שנה, יש לנו גרעין של 24 מתנדבים ותיקים ומאוד לויאליים. לכל הפחות, שימצאו מקום חלופי לכלביה".

למען בעלי החיים

אבי ספל מתנדב בכלביה בשלוש השנים האחרונות. "להיות עם הכלבים זה עושה לי טוב", הוא מסביר. "מקבלים כלבים בכל מיני מצבים. כלבים משוטטים, או ממשפחות שגידלו אותם ומסיבותיהן לא יכולות עוד, אבל בעיקר אוספים מהסגרים עירוניים, שם יש צפיפות לא נורמלית.
אנחנו מביאים אותם אלינו כדי לתת להם עוד צ'אנס ומחפשים להם משפחות חדשות. המתנדבים מטיילים עם הכלבים, מאכילים ומטפלים, מספקים תרופות, מנקים, מדברים עם המשפחות ומנסים להתאים להן את הכלב. לאחרונה החלה העמותה לטפל גם בחתולים, כי אנשים הגיעו והשאירו קופסה עם גורי חתולים ליד הגדר, ועוד גורים משוטטים ככה שלא הייתה לנו ברירה והתאמנו את אחד התאים כפינת חתולים".
אורלי יוחאייב מתנדבת ותיקה בכלביה: "הגעתי להתנדב בכלביה לפני תשע שנים. המקום הזה מדהים אותי כל פעם מחדש. איך מקום כזה קטן יכול לעזור ולהשפיע בכל כך הרבה רבדים, על כלבים וחתולים, על אנשים, ולעשות המון טוב לעולם. הכלבייה מעניקה כבוד חינוך וערכים לעיר. הכלבים והחתולים מטופלים במסירות ובמקצועיות ומקבלים את כל תנאי הרווחה הראויים. מבחינת תברואה וניקיון המקום מתוקתק. העמותה מממנת אילוף, ניתוחים ומסייעת למשפחות במצוקה. היא נתנה הזדמנות שנייה לאלפי בעלי חיים רגע לפני שחייהם נגמרו. יש כאן כל כך הרבה סיפורי הצלחה מעוררי דמעות".
יוחאייב ממשיכה: "את העמותה מנהלת אישה חזקה ומנהלת בחסד, יש כאן אחראי משמרת אלופים וצוות מתנדבים גדול, חזק, יציב ומסור. המון בני נוער שמתנדבים כאן כחלק ממחויבות אישית בבתי ספר ממשיכים בכלבייה שנים רבות ונעשים דמויות מפתח בפעילות למען חברינו על ארבע. אנשים מגיעים מכל קצוות הארץ לאמץ דרכנו והכלבים והחתולים נמסרים באופן אחראי. העיר יכולה להתגאות ולהרגיש כבוד גדול על הפעילות המדהימה והמסורה למען בעלי חיים חסרי ישע. האנשים בכלביה פשוט גיבורים ומגיע להם ולבעלי החיים שיתמכו בהם בכל הכוח. צר לי על אוזלת ידה של העירייה בטיפול בחיות בעיר".
אורלי יוחאייב מתנדבת ותיקה בכלביה: "המקום הזה מדהים אותי כל פעם מחדש. איך מקום כזה קטן יכול לעזור ולהשפיע בכל כך הרבה רבדים, על כלבים וחתולים, על אנשים, ולעשות המון טוב לעולם. הכלבייה מעניקה כבוד, חינוך וערכים לעיר"
עו"ד שמואל ברטלר בא כוחה של העמותה מייצג אותה בשכר חברתי בשל החשיבות הקהילתית. "מה שלא בסדר בתביעה של קק"ל זה שהעירייה היא שהפנתה את הכלבייה לחלק הזה של היער", הוא מסביר. "הם הקימו שם כלביה יש מאין, ושנים הם שם, משלמים ארנונה, שומרים על היער, מנקים, מעסיקים ילדים בסיכון, חיילים, תלמידים ואנשים שזו ההצלה שלהם בחיים. פתאום קק"ל הגישה תביעה לפינוי ואנחנו התנגדנו לפינוי. טענו שזה לא בסדר לפנות כשהעירייה שמה אותם שם ולאחר שקק"ל יודעים שמעל עשור הם שם. אנחנו טענו שמכיוון שכך, הם בעלי רשות שם שאינה ניתנת לביטול. מה גם, שטובת הציבור שתהיה שם כלביה. שלא לדבר על כך שהעירייה עצמה שולחת לשם כלבים. בית המשפט מנסה למצוא פשרה, מוזר לי שבעיר ענקית כמו חדרה אין שטח ציבורי קטן בעבור הכלבייה הכול כך חשובה".

תגובות

מקק"ל נמסר: "הנושא מצוי בהליך משפטי, במסגרתו התכנסו הצדדים להליך גישור. טרם מיצוי ההליך, לא נוכל להתייחס אל פרטי המקרה".
מהעירייה נמסר: "עיריית חדרה אינה מנהלת את ענייניה המשפטיים באמצעות התקשורת ותציג את עמדתה במקומות הרלוונטיים. צר לנו כי גוף שהוצא נגדו צו פינוי על ידי בית המשפט, מנסה להכפיש ולפגוע בגופים אחרים. טוב יעשו מנהלי העמותה אם יתנהלו ויפעלו על פי חוק, כך שלא יצטרכו להוציא כנגדם צווי פינוי כאלה או אחרים".
לעדכונים: חדשות חדרה