לאחרונה תועדו מספר חזירי בר משוטטים בחדרה, בסביבת השטחים הבנויים. בעיריית חדרה לא מקלים ראש בתופעה ובשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים פועלים להעלאת מודעות התושבים לחיות הבר בסביבה העירונית וכיצד רצוי להתנהג במקרה של מפגש איתן, למניעת כניסה של חזירי הבר לשטח העיר ולדילול החזירים הקיימים.
1 צפייה בגלריה
חזיר בר. עכשיו גם בחדרה
חזיר בר. עכשיו גם בחדרה
חזירי בר. עכשיו גם בחדרה
(צילום המחשה: אלעד גרשגורן)
קראו גם:
בשבוע שעבר כינס מנכ"ל העירייה, יעקב זיגדון, ישיבה בנושא, בהשתתפות המשנה לראש העירייה ומחזיקת תיק הסביבה חדוה יחזקאלי, הווטרינר העירוני ד"ר יורם ולטר, הקב"ט העירוני אייל קופר, מנהל אגף שפ"ע בוריס קוסינובסקי וכן נציגי רשות הטבע והגנים, מנהל מרחב שרון רועי שטראוס וסגן מנהל המחוז הראל בן שחר.
במהלך הישיבה, שהתכנסה כאמור לצורך הערכות להתמודדות עם התופעה, הסבירו אנשי המקצוע כי חיות הבר, ביניהן גם תנים ושועלים, לרוב חוצות את הגבול בין הטבע לסביבה העירונית בשל ירידה במקורות המזון הטבעי. הן משוטטות בשכונות העיר ומשיגות מזון מפחי אשפה, מעמדות האכלה לחתולים וכלבים ואף מהתושבים עצמם, מה שגורם לא רק להתרבות יתר, אלא לתלות לא בריאה במקורות מזון שאינם טבעיים.
בין דרכי הטיפול הנשקלות בימים אלה בעיריית חדרה, הועלה נושא דילול החזירים באמצעות ציידים בעלי רישיון ציד שיופעלו באמצעות רשות הטבע והגנים תוך פיקוח על כל שלבי הפעילות ותחת לוח זמנים מוגדר, זאת בהמשך לציד של 23 חזירי בר בשטחי העיר, שבוצע החל מינואר 2021.
כמו כן, כפתרון מעשי ונקודתי, נבחנת האפשרות להוספת פקח ייעודי שיסייר בשטחיה הפתוחים של העיר ויעקוב אחר דיווחים על שוטטות חזירי הבר, תנים ושועלים. בנוסף, כצעד אופרטיבי מנכל העירייה יעקב זיגדון נתן הוראה לביצוע הקפדה יתרה על מיקומי פחי האשפה בעיר ומועדי פינויים, איתור ריכוזי פסולת שאינם מאוכסנים כראוי ונגישים לחיות הבר וכן ביצוע גיזום תכוף של עצי הפרי, לשם צמצום כמויות הפרי הנופל אל הקרקע ומשמש גם הוא כמזון לחיות הבר.
בעירייה מסבירים כי אם נתקלתם בחזירי בר, תפנו את הדרך, תתעדו אותם במידת האפשר ותדווחו לעירייה על המיקום בו צפיתם בהם. בנוסף, חשוב לוודא שפחי האשפה בסביבתכם סגורים ולהימנע מזריקת פסולת (בייחוד פסולת מזון) מחוץ לפח האשפה. אסור כמובן להאכיל את החזירים.
לעוד עדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 16:29, 02.05.21