פחות משבוע מאז החלה שנת הלימודים תשפ"א, ובבית ספר קפלן בבית אליעזר דורשים ההורים ממשרד החינוך לסגור את שעריו בשל מקרים לא מעטים של אנשי צוות בבידוד ומורות מאומתות לקורונה.

1 צפייה בגלריה
בית ספר קפלן
בית ספר קפלן
בית ספר קפלן
(צילום: מור כוכבי)


קראו גם:
הבוקר (ראשון) בחרו הורים רבים שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר בשל המצב. אמש הוציאה הנהגת ההורים של בית הספר הודעה להורים, שעדכנה אותם במצב התחלואה בקרב הצוותים החינוכיים וביקשה מהם לשקול האם לשלוח את ילדיהם ללימודים: "בשבת זו התבשרנו ששלוש מחנכות חולות קורונה מאומתות, שישה עשר אנשי צוות, כולל המנהלת, נמצאים בבידוד, ואנשי צוות נוספים טרם קיבלו תשובות מבדיקות שעשו. משרד החינוך לא מוכן לסגור את שערי בית הספר. קיבלנו הודעה כי שכבות א'-ד' מגיעות רגיל.
"אנו כהנהגת הורים פונים לכל אחד ואחת מכם לשקול בכובד ראש שליחת ילדו לבית הספר. אנו כהורים אחראים על בריאותם של ילדינו ושל משפחותינו. יתרה מזו, ככל שנחשוף את ילדינו לבית הספר במצב הזה, תהיינה השלכות. אנו לפני תקופת חגים, במידה והחשיפה תתקבל בימים הקרובים, נאלץ להישאר בבידוד בתא המשפחתי האישי שלנו. אם כלל התלמידים בכיתה לא יגיעו, נבקש ונדרוש שתהיה למידה מרחוק".
אורית דמארי טורג'מן, יו"ר ועד הורי בית ספר קפלן סיפרה כי לנוכח המצב, התקיימה אמש ישיבת זום של הוועד: "ברגע שהתחלנו להבין את ההיקף, הבידודים ושיש סגנית ומנהלת בבידוד ושלוש מורות חולות, כיתות שלמות בבידודים, החלטנו בשיתוף פעולה עם מנהיגות ההורים העירונית, לשלוח הודעה להורים שיפעילו שיקול דעת".
דמאי טורג'מן מדגישה כי לא מדובר בהשבתה גורפת. "שכל אחד יפעל על פי שיקול דעתו", היא אומרת. "לא הגיוני ולא עולה על הדעת שבמקרה כזה מחלקת החינוך והעירייה לא מבקשים ממשרד החינוך לסגור את בית הספר, ודורשים למידה מרחוק. לשם השוואה, באליכין מורה אחת חלתה ביום הראשון ללימודים, סגרו את בית הספר מיד כי ראש הרשות דרש. מקרים דומים גם קרו בזכרון יעקב ובקציר. אצלנו זה בעיניי מצב משברי, אז איך לא סוגרים את בית הספר? המטרה היא לא שהילדים יישארו בבית, אלא שהמורות ילמדו דרך אמצעי התקשורת. זה לא נתפס בעיניי שבית הספר עדיין פתוח".
ממשרד החינוך ועיריית חדרה נמסר: "בית הספר פתוח בהתאם לנהלי משרד החינוך. החקירה האפידמיולוגית הסתיימה. הפיקוח על במוסד פעל לפי ממצאי החקירה, תדרך את הנהלת המוסד החינוכי מבחינה פדגוגית וארגונית. אנו מברכים על כך שהנהלת בית הספר הצליחה לשמור על שגרת הלמידה של התלמידים בתקופה זו".
כל העדכונים - חדשות חדרה