ד"ר ג'מיל מוחיסן, מי שהוביל בגל הראשון את מחלקה זיהומית א', המחלקה לחולי קורונה במרכז הרפואי "הלל יפה", נמצא חיובי לנגיף לאחר שנדבק, ככל הנראה, מאמו.
השניים אושפזו לפני כשבוע במחלקה וכעבור שלושה ימים, כשחל שיפור במצבו, החל ד"ר מוחיסן לסייע לעמיתיו הרופאים בטיפול בחולים המאושפזים במחלקה, הפעם ללא צורך בלבוש מגן ובמסכה.
1 צפייה בגלריה
ד"ר מוחיסן בפעולה. "היא גידלה אותנו לבד"
ד"ר מוחיסן בפעולה. "היא גידלה אותנו לבד"
ד"ר מוחיסן בפעולה. "היא גידלה אותנו לבד"
(צילום: באדיבות בית החולים)
קראו גם:
לדבריו, גם אילולא היה חולה היה מתאשפז במחלקה, כדי לסעוד את אמו כראם, שחלתה בקורונה: "אמא גידלה אותנו לבדה מאז נפטר אבי, כשהייתי בכיתה י"ב, ככה שלא היה לי בכלל ספק שאהיה שם לצידה לתמוך בה, לטפל בה לאורך כל הדרך ולתת לה תחושת ביטחון".
"לראות את הרופא שמטפל בך ישירות, ללא מסכה, מקנה תחושת ביטחון. המטופלים הרגישו שמי שעומד מולם מבין בדיוק מה הם מרגישים"
מוחיסן הוסיף: "אמי, שחששה מאוד מהמצב, גם התנתה את האשפוז שלה בכך שאהיה איתה. למזלי נמצאתי חיובי לקורונה. נכנסתי לאשפוז במצב מצוין, לא כחולה. אבל יום לאחר מכן היו לי סימפטומים קשים מאוד - כאבי שרירים קשים, הזעה מרובה, חולשה קיצונית, כאבי ראש עוצמתיים, חנק ותחושת קוצר נשימה. אמי הייתה במצב קשה, ככה שכל הזמן עמדתי מעל ראשה, עד שיצאה מכלל סכנה. כשהרגשתי קצת יותר טוב כבר התחלתי לעזור לעמיתים שלי לטפל בחולים".
איך הגיבו המטופלים במחלקת קורונה, שאתה הרופא היחיד במחלקה שהסתובב ללא לבוש מגן ומסכה?
"לראות את הרופא שמטפל בך ישירות, ללא מסכה, פנים אל מול פנים, מקנה תחושת ביטחון. המטופלים הרגישו שמי שעומד מולם מבין בדיוק מה הם מרגישים וכמה התסמינים של המחלה הזו קשים. מה שהיה מצחיק זה שיום לפני אשפוזי אני בדקתי את רוב החולים במחלקה והכרתי אותם. למרות זאת, כשאני אושפזתי בלי מדי הרופא שלי והסטטוסקופ, הם לא זיהו אותי כלל".
את המחלה עצמה הוא מגדיר כרחוקה מאוד משפעת: "מי שאומר שזה משהו שדומה לשפעת, לא יודע על מה הוא מדבר ואיני יודע מה מביא אותו לחשוב כך. עד שלא חווים את זה לא יודעים כמה זה קשה".
בימים אלה שוהים הוא ואמו בביתם, וימשיכו את הטיפול במסגרת הקהילה.