הרב ישראל מאיר ביטון, בנו של הרב הראשי היוצא של חדרה שמעון ביטון, המכהן בתפקיד מאז שנת 1977, נבחר בראשית השבוע לרב העיר. על התפקיד התמודדו הרב יוסף בוארון, הרב גד אטיאס, הרב משה ברקוביץ', הרב אסף הר נוי, הרב משה והב והרב חן חלפון סיידה.
בתום ספירת הקולות הכריז יו"ר ועדת הבחירות הרב מיכאל עמוס על בחירתו של ביטון לתפקיד. הרב ישראל ביטון (47), נשוי ואב לשבעה, התחנך בחינוך העצמאי "בית יעקב" ולמד בישיבת "אור אלחנן" בירושלים ובישיבת חברון "כנסת ישראל". הוא מכהן כרב וכמורה בעיר, וכראש מוסדות "אדרת אליהו". הוא גם חבר בית הדין לדיני ממונות ומחברו של הספר "טל לישראל".
1 צפייה בגלריה
הרב ישראל מאיר ביטון. נכנס לנעלי אביו
הרב ישראל מאיר ביטון. נכנס לנעלי אביו
הרב ישראל מאיר ביטון. נכנס לנעלי אביו
(צילום: אלבום פרטי)
עם היוודע דבר בחירתו בירך אותו השר לשירותי דת יעקב אביטן ואמר: "תושבי חדרה זכו היום ברב עיר שהוא תלמיד חכם וידוע, שימשיך את מסורת אביו ברבנות. אני מברכו שיאריך ימים על ממלכתו ויזכה לנחת מבני עירו".
אולם לא כולם רווים נחת מהמינוי, שקדמה לו סאגה ממושכת. בשבוע שעבר הגישה תנועת "נאמני תורה ועבודה" עתירה דחופה לבג"ץ בנושא אישור מועמדותו של הרב ישראל מאיר ביטון לתפקיד רב העיר חדרה. בהודעה נטען כי "הבחירות נקבעו בהתראה קצרה ביותר ולנוכח הפגמים הרבים שבהם נגוע הליך הבחירה, כגון הפעלת לחצים, שיקולים זרים והחלטות בלתי סבירות בעליל, יש להתחיל את כל הליך הבחירה מחדש ולדחות את מועד הבחירות, עד שתיבחר מועצה דתית נבחרת ולא ממונה".
קראו גם:
תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת "נאמני תורה ועבודה", מסביר כי כבר בשנת 2017 נאלצה התנועה לעתור בעניין מועמדותו של הרב ביטון לרב העיר, ואז אכן עוכבו הבחירות על ידי בית המשפט: "צר לנו שהלקח לא נלמד והליך בחירת רב העיר ממשיך להתנהל באופן שכזה שנאלצנו לעתור שוב לבג"ץ", אמר השבוע.
בא כוחה של התנועה, עו"ד ופרופסור אביעד הכהן, מסר כי "התנהלות ההליכים לבחירת רב חדרה מבזה הן את תורת ישראל ונושאי דגלה והן את ההליכים הדמוקרטיים במדינת ישראל. על רב שייבחר בדרך נלוזה זו ניתן לאמר: 'וסלחת לעווננו כי רב הוא'".
אלא שלמרות הטענות, בג"ץ שדן בעתירה הדחופה שהוגשה בשבוע שלפני הבחירות החליט כי אין סיבה לעכב את הבחירות.
עם היוודע דבר בחירתו של הרב ישראל מאיר ביטון נמסר מתנועת "נאמני תורה ועבודה" כי "הליך הבחירות בוצע בלוח זמנים קצר מאד ובמחטף ועל אף שעתרנו נגד מועמדותו של הרב ביטון, שמעשיו בעבר גבלו לכאורה בפלילים, ונגד קיום הבחירות בזמן קצר כל כך, הוחלט לבסוף לאשר את קיום הבחירות החטופות שבסופן נבחר הרב ביטון. אנחנו נמשיך להיות בכל פינה ולהיאבק בכל מקום על הליכי בחירות ומינויי רבנים שקופים. אנו מקווים כי הנהגת העיר הבאה של חדרה תשכיל למנות רב מטעם העירייה שיהיה מחויב לציבור התושבים כולו ולא למפלגה פוליטית מסוימת ולשר מסוים בממשלה".
בועז ביטון, יו"ר סיעת ש"ס בחדרה ואחיו של הרב הנבחר: "בשנים האחרונות למדנו שכשלא מצליחים להוריד אנשים באמצעות הקלפי, מנסים לעשות זאת בדרכים משפטיות. אני חושב שהציבור אמר את דברו ועל אף שמדובר באחי, ברור לי שהעיר חדרה זכתה בגדול. לא פלא שלמרות מסע הגידופים שנמשך למעלה מארבע שנים התאחדו כל סיעות העיר, דתיים וחילוניים כאחת, והביאו לניצחון מרשים בקנה מידה ארצי".
לכל העדכונים – חדשות חדרה