לקראת ערב יום השואה שיתקיים השנה ביום רביעי ה-7.4 עיריית חדרה תקיים מספר אירועי 'זכרון בסלון' ובמקביל, יתקיימו אירועים דומים בבתי תושבים ברחבי העיר.
השנה בניגוד לשנה שעברה, שנת הקורונה והסגרים, ערבי 'זכרון בסלון' לתיעוד והנצחת השואה והגבורה, חוזרים להתקיים פיזית. ברחבי הארץ ובכלל זה בחדרה, מתקיימים מזה מספר שנים אירועים אינטימיים של 'זכרון בסלון', במסגרתם משפחה שחפצה בכך, מארחת ניצול שואה, והמעוניינים מגיעים לשמוע את סיפור הישרדותו, בסלון ביתה של המשפחה המארחת.
1 צפייה בגלריה
יום השואה
יום השואה
יום השואה
(צילום: shutterstock)
מכיוון שמידי יום נפטרים עשרות ניצולי שואה והעדים לתופת הולכים ומתמעטים, קיימת חשיבות רבה לשמיעת סיפורי הניצולים, כך שהדורות הבאים, ימשיכו לשמור את זיכרון השואה ויוכלו לספר את סיפורי הניצולים.
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו לפני מספר חודשים (בסמוך ליום השואה הבינלאומי שמצוין ב-27 בינואר) נכון לסוף שנת 2020 חיו בישראל 179,600 שורדי שואה. 900 ניצולים נפטרו השנה מנגיף הקורונה וזאת מתוך 17,000 ניצולים שנפטרו בשנה האחרונה. עוד מנתוני הלשכה: כל ניצולי השואה הם בני 75 ומעלה ומתוכם כ-17% הם מעל גיל 90.
קראו גם:
כבר היום, יתקיימו אירועים. כך למשל במרכז יום לקשיש בגבעת אולגה בשעה 17:00 יתקיים ערב זיכרון עם אנקה גולדפינגר. בשעה 18:00 יתקיים זיכרון עם שוש זיותן שתספר על הוריה במרכז הפנאי בית ראשונים, ובשעה 18:30 בבית רם, יתקיים זכרון ב'זום' עם הסופר יגאל שחר, מחבר מספר ספרי שואה ומלווה מסעות לפולין.
האירועים ימשיכו גם מחר יום ג' בשעה 19:00 בבית רם, עם ראש העירייה צביקה גנדלמן שיספר את סיפור הגבורה של משפחתו בשואה. בשלוחת מרכז הצעירים יתקיים בשעה 18:00 זיכרון עם אבי אלבחרי. בשעה 18:30 יתקיים זיכרון עם דבי רוזמן במרכז הפנאי קלור, ובמרכז צעירים חדרה יתקיים זיכרון עם יגאל שחר בשעה 19:00.
ביום רביעי ערב יום השואה וביום חמישי, יום השואה עצמו, יתקיימו אירועי זכרון נוספים כשהראשון בהם יתקיים כבר בשעה 8:30 בבוקר במרכז פנאי אופקים עם מיכל הדסה.
עוד ניצולים שיספרו את סיפורם במהלך יום השואה: רותי זלטניק, ורדה איטון, דבורה רוזמן, ברוריה רביב, עדה מיטלסקי, נתן רבינוביץ' וצביקה שוורץ.
כל האירועים יתקיימו בהתאם להנחיות משרד הבריאות על פי התו הסגול, הרשימה המלאה של האירועים לרבות פרטים וטלפונים ליצירת קשר, מצויה באתר עיריית חדרה – לחצו כאן. אירועים רבים נוספים יתקיימו גם בבתיהם הפרטיים של התושבים, בלב העיר ואף בשכונות הפריפריאליות שלה.
לרשימת כל האירועים - לחצו כאן.
לעדכונים - חדשות חדרה