חדרה היא הרשות החופית היחידה שקיבלה את הציון "מלוכלך" במדד החוף הנקי לחודש מאי, של המשרד להגנת הסביבה.
1 צפייה בגלריה
חוף הדייגים. אחד החופים הלא מוכרזים בחדרה
חוף הדייגים. אחד החופים הלא מוכרזים בחדרה
חוף הדייגים. אחד החופים הלא מוכרזים בחדרה
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
75.4% מהחופים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 78% במדד הקודם. לפי המדד, הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון "נקי מאוד") הן: חוף אשקלון, אשדוד, תל אביב יפו, ג'סר א-זרקא, גן רווה, הרצליה, טירת הכרמל, בת ים, עכו, מטה אשר. הרשות החופית היחידה בעלת ציון "מלוכלך" במדד זה היא חדרה. אם כי יש לומר כי בבדיקות שנערכו בחופשי פברואר ואפריל העיר קיבלה את הציון "נקי".
על פי המשרד להגנת הסביבה, האחריות לניקיון החופים הנבדקים היא בידי הרשויות המקומיות החופיות.
לכבוד יום האוקיינוסים הבין-לאומי שיצוין היום מתקיימת פעילות צלילת ניקיון בים התיכון בתאריכים 11-12 ביוני ו-18-19 ביוני, בהובלת "משמר הים" של התאחדות הישראלית לצלילה, בשיתוף תוכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים. השנה, תתבצע במקביל צלילת ניקיון לפינוי זפת בחופי חיפה, בעקבות אירוע זיהום הים בזפת בחודש פברואר.
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "המשרד להגנת הסביבה משקיע מאמצים ומשאבים רבים לשמירה על ניקיון החופים. במיוחד בימי הקיץ, שבהם כולנו נהנים מהחופים, נדרשת אחריות אישית של כל אחת ואחד מאיתנו, לשמור על ניקיון החופים ולהימנע מלהגיע לחופים עם פלסטיק חד-פעמי".
מעיריית חדרה נמסר: "ראשית נדגיש כי לא מדובר בחופי הרחצה המוכרזים, אלא ברצועת חוף לא מוכרזת שחלקה תחת אחריות רשות הטבע והגנים. רק בשבוע שעבר קיימה העירייה מבצע משולב עם משטרת ישראל כנגד גורמים שונים שפוגעים בחופים הלא מוכרזים ובין היתר גם מלכלכים אותם. נמשיך לאכוף במטרה למנוע את המפגעים הללו".
לעדכונים: חדשות חדרה