הורים רבים לתלמידי בתי הספר היסודיים בחדרה לא מתכוונים לשלוח את ילדיהם למסגרות החינוך באחד בספטמבר. לדבריהם, בספטמבר יש מעט ימי לימוד, והם לא מעוניינים לקחת את הסיכון שילדם ישהה בקרבת מאומת לקורונה, יישלח לבידוד ותוכניות הבילוי לחגים יבוטלו.
1 צפייה בגלריה
לא הולכים לבית הספר
לא הולכים לבית הספר
לא הולכים לבית הספר
(המחשה: shutterstock)
קראו עוד:
"היו צריכים לפתוח את השנה אחרי החגים הפעם, בגלל שהחגים נופלים ממש על תחילת ספטמבר", אמרה אם לשני תלמידים. "בכוונתי לא לשלוח את בני שעולה לכיתה ו' בבית הספר ניצנים בנווה חיים ללימודים בתחילת השנה. יש לנו תוכניות לחופשה בין החגים וזה לא משהו שאני רוצה לסכן. זה לא שהוא יפסיד למידה משמעותית. זו רק תחילת השנה. הבעיה היחידה שיש לי כרגע זה שבני ממש לא רוצה להפסיד בית ספר ואנחנו מנסים להניא אותו מזה. אנחנו כל הזמן בפחד מבידודים".
האם הוסיפה: "בני שעולה לכיתה י"א בתיכון חדרה והוא מחוסן ואני סומכת שיקפיד על מסיכה ושמירת מרחק ילמד כנראה בבית כי העיר אדומה. את הקטן הלא מחוסן שישהה בחברת עוד לא מחוסנים בכיתתו, מצפים ממני לשלוח לבית הספר".
הורים לתלמידים בבית הספר היסודי "אחד העם" חוששים גם הם לשלוח את ילדיהם לבית הספר. "אנחנו נפתח את השנה באוקטובר חד משמעית", אמר אחד ההורים. "בשביל כמה ימי לימודים לא ניקח סיכון שהילדים יהיו בבידוד. יש לנו חופשה משפחתית בראש השנה שהוזמנה לפני מספר חודשים. לא נהרוס את זה".
ממשרד החינוך נמסר: "כולנו מודעים לשינויים לגבי הנחיות הבריאות, והשאלות והדילמות שעולות מתוך כך. רציפות התפקוד של מערכת החינוך הינה יעד לאומי, במיוחד בשנת תשפ"ב בה מערכת החינוך נדרשת לצמצם פערים.
אנו פועלים מתוך שיתוף פעולה, אמון, ודיאלוג מתמשך עם ההורים, מתוך חשיבות שכולנו רואים במאמץ הלאומי לקיום לימודים באופן רציף, בטוח ובריא".
לעדכונים: חדשות חדרה