ד"ר מרוה מטאנס, רופאת נפת חדרה, חתמה ביום שישי על צו הפסקה מנהלי והזמנה לשימוע למסעדת "שיפודי אנה" ומסעדת "אגמה" באור עקיבא. זאת בעקבות ביקורת שבוצעה במקום
2 צפייה בגלריה
ליקויים חמורים
ליקויים חמורים
ליקויים חמורים נמצאו במסעדה
(צילום המחשה: shutterstock)
בצו ההפסקה כתבה ד"ר מטאנס: "אני מוציאה בזאת צו הפסקה מנהלי (צו סגירה) המצווה להפסיק באופן מיידי את הפעלת שני העסקים שבנידון, מסעדת 'שיפודי אנה' ומסעדת 'אגמה' בצומת ברניצקי באור עקיבא".
ד"ר מטאנס הסבירה כי הסיבה לסגירת המסעדות כי כי "בעסקים נמצאו ליקויים תפעוליים ומבניים חמורים ומצב תברואתי ירוד המסכנים את בריאות הציבור באופן חמור ומיידי. נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהיעדר צו סגירה תהווה האכילה במקום סכנה מיידית לבריאות הסועדים במקום".

2 צפייה בגלריה
(בשרים שנמצאו במקום הושמדו. צילום המחשה: דוברות משרד הבריאות)

בנוגע למסעדת "שיפודי אנה" עלו מספר ממצאים בביקורת:
חלק ממבנה העסק עשוי מבנייה קלה, המבנה אינו אטום ונמצאו סדקים שמאפשרים חדירת רטיבות וכניסת מעופפים ומזיקים, מחסן העסק הוא מכולה, והאוויר בעסק היה דחוס ולא הורגש איוורור.
עוד נמצא כי "לא הייתה הפרדה בין מדור שטיפת ירקות לבין מדור חיתוך ירקות...לא הייתה הפרדה בין מזון מוכן לאכילה לבין מזון גולמי - בין היתר אוחסנו יחד קינוחים עם בשר, דגים, עוף ובקר".
בביקורת נמצא כי בעסק בוצעו פעויות יצרניות אסורות כמו הפשרה של בשר והקפאתו וטחינת בשר ללא תנאים.
עוד נמצא כי "מקרר ובו בשר טחון - לא היה מחובר לחשמל... הבשרים הושמדו בצו רופא וטרינר".
ממצא נוסף: "בעסק נמצאו בשר בקר, עוף ודגים פגי תוקף - הבשרים הושמדו בצו על ידי הווטרינר האזורי - הושמדו בסך הכול 61.5 ק"ג".

קראו גם:

בנוגע למסעדה אגמה נמצא כי "חצר העסק לא מנוקזת, לא מסודרת ולא נקייה"
עוד נכתב כי "נמצאו רטבים פגי תוקף בשימוש בעסק ולא בקירור לפי דרישון היצרן - הושמדו 23 ק"ג".
עוד נמצא כי "דג מקרל מצונן הוקפא בניגוד להנחיות יצרן ודג סלמון ללא עקיבות - הושמדו בצו רופא וטרינר".
ד"ר מטאנס כתבה כי "המצב המתואר מהווה סכנה מיידית לבריאות הציבור" וכי הצו חל באופן מיידי: "על העסקים להיות סגורים ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה".