זה קרה ביום ראשון בשעות הצהריים. סרטון ובו מתועדים תלמידים מתיכון חדש בית אליעזר, כשהם מכים תלמיד אחר, לעיני המצלמות, הופץ. הזעזוע בעיר ומחוצה לה היה מיידי.

אלימות בתיכון בית אליעזר
(צילום: באדיבות "דניאל עמרם ללא צנזורה")

בסרטון תועדו שישה תלמידים מכים תלמיד אחר. גם קריאותיהם של תלמידים אחרים לעבר התוקפים, שיעזבו את התלמיד המותקף תוך שהם מדגישים כי הוא מדמם – לא עצרו את התלמידים מלהמשיך ולתקוף.
הפצת הסרטון גרמה לחשש גדול בקרב הורים רבים שחשו כי הם שולחים את ילדיהם ל"שדה קרב" ולא למוסד חינוכי. משרד החינוך מיהר להבהיר כי הוא רואה את המקרה בחומרה רבה והסביר כי הנושא מטופל לעומק מול צוותי החינוך של בית הספר.

2 צפייה בגלריה
ילדי בית הספר קפלן. ברכה מרגשת
ילדי בית הספר קפלן. ברכה מרגשת
ילדי בית הספר קפלן. ברכה מרגשת
(צילום: באדיבות מתנדבי חדרה)

למחרת המקרה, נפתח יום הלימודים בתיכון, בשעת מחנך בנוכחות ממלא מקום ראש העירייה, ניר בן חיים, יועצות השכבות ופסיכולוגית בית הספר. מועצת התלמידים התכנסה ודנה עם ההנהלה על צעדים חינוכיים נוספים שיסייעו במיגור האלימות ובעירייה קראו שלא להפיץ סרטונים פוגעניים בהם מופיעים קטינים מאחר והדבר אינו חוקי.
"עיריית חדרה מגנה ומגלה אפס סובלנות לאלימות מכל סוג ותמשיך לפעול ללא לאות למיגורו", נמסר מהעירייה. המשטרה פתחה בחקירה עם הפצת הסרטון, והנערים החשודים הוזמנו לחקירה, הגם שלא הוגשה תלונה מצד משפחת הילד שהוכה.
למרות שאין מדובר במקרה ראשון של אלימות מוסרטת במוסד חינוכי בחדרה, המקרה זעזע את התושבים עד כדי כך, שרבים ביקשו לעטוף את קורבן האלימות.

2 צפייה בגלריה
חזקי מנת. פנה לשרת החינוך
חזקי מנת. פנה לשרת החינוך
חזקי מנת. "הוצפנו בפניות"
(צילום: אלעד גרשגורן)

"התחלנו את היום עם מקרה עצוב של אלימות והשפלה שבעטיו הוצפנו בפניות של מתנדבים שביקשו לעטוף, לחבק ולפנק את הילד", סיפר חזקי מנת מ"מתנדבי חדרה". "תושבים רבים פנו וביקשו להביא לו מכתבי חיזוק, מתנות, ממתקים ובלונים, ורצו ללכת פיזית לחבק אותו. מדריכי הגנה עצמית רבים פנו אלינו וביקשו את פרטי הילד כדי ללמד אותו כשליחות ובחינם, הגנה עצמית לחיזוק הבטחון העצמי. ידענו שהמשפחה רוצה לשמור על פרופיל נמוך ודיסקרטיות, לכן ריכזנו את כל מה שאנשים הביאו ואת כל הפניות וההצעות המרגשות. בשעה 21:00, דפקנו על דלתם עם ארגז מכל טוב ששלחו תושבי העיר שרצו לחבק את הילד, והסברנו להורים, שאנו חוסכים להם את העלייה לרגל של תושבי העיר וריכזנו כאן בעבורם את הברכות והפינוקים, לרבות ההצעות ללמוד הגנה עצמית. ההורים התרגשו מאוד מהמחווה, הבנו מהם גם שהילד מרגיש טוב, הולך לבית הספר כרגיל, ומלווה על ידי גורמי המקצוע כמובן. אנחנו מקווים שהצלחנו להעלות לו חיוך אחרי מה שעבר".

קראו גם:

המקרה הצליח לגעת עמוקות גם בתלמידי בית הספר קפלן. תלמידי כיתה ו' הכינו סרטון מרגש מלא איחולים, חיזוקים וברכות לילד, ואף שרו לו את "אלוף העולם" של חנן בן ארי. הקליפ יצא לפועל כיוזמת התלמידים, לאחר שמדריכת המוגנות, נטשה פרי, שוחחה עימם בנושא. הסרטון נשלח למשפחתו של הילד, ובעיר מקווים כי המחוות האנושיות הללו ימתיקו במעט את חווית האלימות הקשה ועוד יותר מקווים כי מקרים נוספים של אלימות קשה כזו, בקרב בני הנוער, לא יישנו.