פרשת הגן של חגית בבית אליעזר מסתעפת: היום (ראשון) צפוי להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בחיפה בערר של אור גורש, חשודה שלישית מ"הגן של חגית", בעניין מעצר הבית שלה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה של ההורים מול "הגן של חגית"
הפגנה של ההורים מול "הגן של חגית"
הפגנה של ההורים מול "הגן של חגית"
(צילום: פרטי)
מדובר בחשודה נוספת בפרשה שעבדה כסייעת בגן ומצויה במעצר בית מאז ה-12.07, וככל הידוע החשדות נגדה פחותים ביחס לשתי החשודות המרכזיות בעלת הגן חגית בוקרא ולריסה טמנוב. עד כה הופנה הזרקור לכיוון שתיהן, הללו אף שהו במעצר ב"קישון" ולאחרונה שוחררו למעצר בית.
כזכור "הגן של חגית" נסגר בצו מנהלי של משרד החינוך בשלהי חודש יוני השנה, זאת מחשש לשלומם של הפעוטות השוהים בגן. מאז מתנהלת חקירת משטרה בנדון לצד סערת רוחות של ההורים, שכללה גם הפגנות אמוציונליות מחוץ לביתה של בעלת הגן חגית בוקרא.
במקרה של גורש, ששוהה כעת במעצר בית, מעצרה הוארך מעת לעת ולאחרונה הוארך שוב על ידי שופטת בית משפט השלום בחדרה קרן אניספלד עד ל-25.07 (שלישי). על ההארכה הזו ערער בא כוחה עו"ד שי לוי לבית המשפט המחוזי בחיפה ודיון כאמור צפוי להתקיים היום.
בנימוקי הערר שלו טען עו"ד לוי כי בית משפט השלום והשופטת אניספלד שגו כשהאריכו את מעצרה של גורש מאחר שאין עילת שיבוש וכן לא נשקפת כל מסוכנות מצדה. עוד טען: "פעולות החקירה על ידי המשטרה אינן מצריכות או מחייבות מעצר בית, בית משפט המחוזי מתבקש לבטל את תנאי מעצר הבית ולהסתפק בערבויות מתאימות ובהן התחייבות להתייצב בחקירה לפי דרישה".

2 צפייה בגלריה
ההפגנה שבה הושלכו השניצלים
ההפגנה שבה הושלכו השניצלים
ההפגנה שבה הושלכו השניצלים
(צילום מסך)

נציג המשטרה רס"ב רועי מסורי, שהארכת המעצר הגיעה בעקבות דרישתו, הבהיר באחד הדיונים שחומר החקירה התקדם בעניינה של גורש ולכן נדרשה ההארכה. "אזכיר כי מדובר במספר רב של אירועים בהם לפי החשד החשודה תקפה קטינים והתעללה בהם בגן בו היא עבדה", אמר רס"ב מסורי. "אציין כי תיק החקירה בשלב זה מלווה על ידי הפרקליטות המחוזית. ישנן פעולות חקירה אותן הפרקליטה המלווה מבקשת לבצע על מנת לקדם את החקירה ולהגיע לחקר האמת. מדובר על 33 פעולות חקירה שהפרקליטה מבקשת לבצע, רובן ברות שיבוש".

קראו גם:

השופטת אניספלד, שנענתה לבקשת המשטרה ורס"ב מסורי, חידדה את האבחנה בין גורש לחשודות המרכזיות וכתבה בהחלטתה: "אין מחלוקת שיש אבחנה בין החשודה לבין שתי החשודות האחרות המעורבות בפרשה וזו הסיבה בעטיה היא שוחררה למעצר בית מוקדם יותר ובתנאים מקלים בשונה מהאחרות". יחד עם זאת, השופטת נענתה לבקשת המשטרה והאריכה את המעצר עד ליום שלישי השבוע, מאחר שעל פי דוח הצפייה ממצלמות הגן שהונח לפניה יש ארבע מצלמות שתיעדו מספר אירועים רלוונטיים לחשודה.
בין אם בית משפט המחוזי יקבל היום את הערר של גורש וישחררה ממעצר בית ובין אם יקבל החלטה אחרת, קרוב לוודאי שהאווירה בבית המשפט תהיה טעונה וסוערת. כך קרה גם בדיונים קודמים בעניינה של גורש, אז קיבלו אותה ההורים בנאצות, בצעקות ובמילים קשות.