את שנת הלימודים האקדמית החדשה פתח זו השנה השנייה גם הסטודנט אפרים דקל. אלא שדקל אינו סטודנט רגיל. הוא תלמיד כיתה י' בישיבת בני עקיבא בחדרה.
1 צפייה בגלריה
אפרים דקל
אפרים דקל
אפרים דקל
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
דקל, שלומד במגמת פיזיקה בישיבה ואת דרכו באקדמיה התחיל בכיתה ז', שוקד כבר שנתיים על שני תארים אקדמיים: באוניברסיטה הפתוחה הוא לומד פיזיקה, ובאוניברסיטת בר אילן הוא לומד מתמטיקה. שאיפתו היא לסיים שני תארים בפיזיקה עד לגיוסו לצה"ל.
באופן מפתיע הוא מספר כי לא הצטיין במקצועות אלו מילדות, אלא עבד קשה כדי להגיע להישגים המרשימים: "עד כיתה ד' בערך למדתי ב'חינוך ביתי'. כשהגעתי לבית הספר האנתרופוסופי, לא הייתי ברמה לימודית גבוהה במדעים או במתמטיקה", הוא מספר. "בתחילת כיתה ז' למשל הייתי במקצועות האלו ברמה של כיתה ד', קיבלתי במבחן חלוקה להקבצות 8 מתוך 100. אבל אז התחלתי לעבוד קשה ובתוך חצי שנה הדבקתי את הקצב בשני המקצועות, עליתי להקבצות הכי גבוהות בתחומים האלה, וגם הרגשתי שאני רוצה יותר אתגר בלימודים. עשיתי מבחן באוניברסיטת בר אילן לתוכנית 'נוער מוכשר במתמטיקה', התקבלתי ובמקביל רציתי עוד קצת אתגר אז נרשמתי לאוניברסיטה הפתוחה".
עם לימודים בישיבה ובאקדמיה, איך מוצאים זמן לחברים ותחביבים?
"יש לי זמן לחברים ולהכול, אני גם רוכב על רולרבליידס חמש שנים ומעוניין לעשות מרתון רולרבליידס, אבל אין בארץ. נכון שהנסיעות לבר אילן פעם בשבוע קצת קשות, אבל זה כיף לנסוע ולהיות עם אנשים כמוני שאוהבים מתמטיקה. ההחלטה ללמוד הייתה שלי בלעדית, זה לא הורים שדחפו אותי או משהו כזה. אני חושב, שגם אם קצת קשה כעת, זה בשביל שיהיה לי יותר קל בהמשך הדרך. הישיבה גם תומכת בי בנושא וכל הצוות מודע לכך שאני סטודנט באקדמיה, אני נעדר מתי שצריך וזה מתקבל בהבנה מלאה. כיף שיש כזו תמיכה".
את הבגרות במתמטיקה יעשה במסגרת לימודיו בבר אילן ולא במסגרת לימודיו בישיבה, ובשיעורי הפיזיקה בבית הספר הוא מתקדם בחומר הנלמד באוניברסיטה ואף מקבל סיוע בנושא מהמורים. לדבריו בצבא הוא מקווה להשתלב בתפקידים שיתנו ביטוי לידע שרכש וכשיהיה 'גדול' הוא שואף להיות אסטרונאוט :"יש סיכויים שלא אתקבל מכיוון שאני גבוה מידי. 1.90, וטווח הגבהים שמתקבלים לתפקיד עומד על 1.50-1.90, תוכנית ב' שלי היא לעסוק בפיזיקה".
ראש ישיבת בני עקיבא אלמוג וגנר התייחס להישגיו של אפרים: "אפרים הוא תלמיד חכם וחרוץ ואנו עושים כל מה שאפשר כדי לתמוך בו. זאת, כיוון שאנו מאמינים שכל תלמיד צריך למצות את הפוטנציאל שלו".
לעדכונים: חדשות חדרה