לפני חודשיים קיבלו תושבי האזור בשורה משמחת. הממשלה החליטה לא לקדם הקמת תחנת כוח OPC2 בחדרה. מאבק ארוך של התושבים הסתיים, לפחות זמנית, בהצלחה.
3 צפייה בגלריה
מחאה נגד הקמת תחנת כוח בחדרה
מחאה נגד הקמת תחנת כוח בחדרה
מחאה נגד הקמת תחנת כוח בחדרה
(צילום: אלעד גרשגורן)
אלא שהחברה שהייתה אמורה להקים את התחנה החליטה לא לוותר. היא הגישה עתירה לבג"ץ בבקשה שהמדינה תנמק את החלטה, טענה כי היא התקבלה בחוסר סמכות וביקשה כי בית המשפט יוציא צו על תנאי שמשמעותו היא קידום של תחנת כוח באזור.
אלא ששופטי בית המשפט העליון נועם סולברג, גילה כנפי-שטייניץ וחאלד כבוב החליטו לדחות את העתירה בנימוק של "אי מיצוי הליכים".

3 צפייה בגלריה
אריאב. דורש לפרסם
אריאב. דורש לפרסם
אריאב. מוביל את המאבק
(צילום: גיל נחושתן)

השופטים הסבירו כי בטרם מוגשת עתירה לבית המשפט "מוטלת על העותר חובה להקדים ולשטוח את טענותיו לפני הרשות המוסמכת. פניה כזו עשויה ליתר את הצורך בהתדיינות משפטית או לצמצם את המחלוקות בין הצדדים ולמקדן".
בית המשפט הסביר כי החברה הגישה את העתירה שבוע בלבד לאחר שפנתה לממשלה ולכן לא הותירה לממשלה "שהות מספיקה לבחון את הטענות".

3 צפייה בגלריה
תחנת הכוח אורות רבין. היחידות לא הועברו לשימור
תחנת הכוח אורות רבין. היחידות לא הועברו לשימור
תחנת הכוח אורות רבין
(צילום: אלעד גרשגורן)

יו"ר פורום התושבים להגנת הסביבה שרון כרמל ארז אריאב ומי שהוביל את המאבק כנגד הקמת תחנת כוח נוספת בחדרה opc2 מסר: "החלטת הממשלה מסוף חודש מאי האחרון למנוע הקמת תחנת כוח נוספת בחדרה הינה מידתית ונכונה וזאת לאור העובדה שחדרה והאזור כולו סובלים כבר היום מחריגות משמעותיות מחוק אוויר נקי לאור שלל התשתיות הלאומיות המזהמות באזור כגון תחנת הכוח אורות רבין ש'זכתה' בתואר המפוקפק כמפעל המזהם ביותר בישראל, אסדת הגז, מתקני התפלה ועוד. אנו מחזקים את החלטת הממשלה שדחתה את הקמתה של תחנת כוח נוספת בחדרה opc2 (תת"ל 20ב).
קראו גם:
כמו כן אנו קוראנו במכתב רשמי לשלל הרשויות במרחב ובראשן עיריית חדרה להיות משיבים לאותה עתירה עם ממשלת ישראל. פסיקת בגץ הינה נחרצת ודחתה את עתירת היזם opc על הסף. פורום התושבים האזורי שרון כרמל שאני עמוד בראשו ימשיך לפעול למען איכות הסביבה באזורינו".