מאיר גאוי, הבמאי והמנהל המוזיקלי תושב אור עקיבא, כתב והלחין שיר חדש בהשראת ימי המלחמה בשם "עם ישראל חי".
2 צפייה בגלריה
מאיר גאוי. "העם חזק וימשיך להתקיים"
מאיר גאוי. "העם חזק וימשיך להתקיים"
מאיר גאוי. "העם חזק וימשיך להתקיים"
(צילום: אלעד גרשגורן)
גאוי, שאחראי למופעי סיום בבתי ספר רבים באזור במשך שנים ארוכות, סיפר שכתב את השיר כבר ביומה השני של המלחמה, אולם בשל מצב הרוח הלאומי, הוא התקשה להלחינו. רק לאחרונה, עם התקדמות הלחימה והחזרה המסוימת לשגרה, הלחין את השיר, עבור להקת "דורות" של אגף הנוער באור עקיבא. גאוי מספר כי בימים אלו עובדת הלהקה על ביצוע השיר ובקרוב תיכנס לאולפן כדי להקליטו.

2 צפייה בגלריה
להקת דורות. פסיפס של החברה הישראלית
להקת דורות. פסיפס של החברה הישראלית
להקת דורות. פסיפס של החברה הישראלית
(צילום: אלבום פרטי)

"האנרגיה מאוד ירודה בימים האלה כמו אצל כול העם, לכן העבודה על השיר קצת התמהמה", הוא מספר. "כתבתי אותו ממש בימים הראשונים של המלחמה, הרבה לפני מבול השירים שהולידה המלחמה הזו, וגם הרבה לפני שאייל גולן הוציא את 'עם ישראל חי', פשוט לא הייתה לי שום מוזה להלחין אותו. הייתה אנרגיה לא טובה עם המלחמה, הכאב והצער וכל מה שקרה וקורה. הטקסט נכתב בתחילת הדרך, רק אחר כך חשבתי להלחין אותו. פרסמתי אותו בפייסבוק ממש בראשית המלחמה וקיבלתי תגובות אוהדות מאוד, כמו למשל שהטקסט מדויק, מחזק, אופטימי, מספר את העבר שלנו בצורה מרגשת, כל מיני תגובות שגרמו לי להבין שזה נגע באנשים".


להקת דורות שתבצע את השיר מורכבת מפסיפס אנושי, מיקרוקוסמוס של מדינת ישראל: עולים חדשים, עולים ותיקים, צברים, בני נוער ומבוגרים.
אחת השורות בשיר מזכירה גם את צלקת ששת המיליונים שנספו בשואה, שנושא איתו עם ישראל. גאוי מסביר: "השיר מדבר על זה שלעם הזה כמה שהוא חזק, יש צלקת של שישה מיליון ועוד כל מיני רדיפות שהוא סוחב איתו לאורך ההיסטוריה, ושעם כל מה שעברנו ואנחנו עוברים והמכה הזו שחטפנו עכשיו, העם הזה חזק וימשיך להתקיים. השיר בעצם מספר על זה שכמה שמכים את העם הזה ומנסים לכלותו, הוא עדיין חי וקיים וימשיך להתקיים. הרבה אנשים רואים בו שיר אופטימי, אני חושב שזה תלוי השקפה ואיך שמסתכלים עליו. מה שחשוב שהוא נגע בהרבה אנשים, שהגיבו עליו, פרגנו לו, סיפרו שאהבו אותו. אני מרגיש שגם אנחנו תורמים את החלק שלנו בחיזוק ובהעלאת המורל, יחד עם כל היוזמות האזרחיות".

עם ישראל חי /מילים ולחן מאיר גאוי

עם רדוף הולך זקוף
גם כשמדמם בגוף
עם נרדף תדע תמיד
לא יצליחו להשמיד
עם מוכה יודע ש
גם כשהמצב קשה
לעולם הוא לא נשבר

פזמון:
כי העם הזה פשוט
לעולם הוא לא ימות
גם אם כואב לו עד בלי די
לעד הוא עם ישראל חי

עם רווי בניסיון
עם צלקת של שישה מיליון
עם שכול דור ודור
מנסים אותו לגמור
לעזאזל אותו לזרוק

פזמון:
כי העם הזה פשוט
לעולם הוא לא ימות
גם אם כואב לו עד בלי די
לעד הוא עם ישראל חי

אך העם הזה חזק
גם אם מרגיש שהוא נחנק
עם יחיד ומיוחד עם אלוקים אחד
לחיי העם הזה כמה טוב שהוא כזה
ערבים כולנו זה לזה