כשהזמר דן ביטון שמע על נפילתה של חברתו, רב שוטר רוית אסייג בקרב, הוא מיד לקח את הגיטרה ונתן למילים ולמוזיקה לדבר את הכאב שלו. "פעם היית הילדה הכי יפה בגן, היום את הילדה הכי יפה בגן עדן", שר ביטון בקול חנוק מדמעות ללוחמת מג"ב, שהיתה אמנית מוכשרת בזכות עצמה.
3 צפייה בגלריה
רב שוטר רוית אסייג. קשוחה ורגישה
רב שוטר רוית אסייג. קשוחה ורגישה
רב שוטר רוית אסייג. קשוחה ורגישה
( צילום: פרטי)
"אנחנו רוצים להנציח את רוית בכל מקום", אומר ביטון. "השיר הגיע לתפוצה מטורפת מהר מאוד ואני רוצה שישמעו אותו בכל בית בישראל כדי שכולם יכירו את הסיפור שלה".

שרה וניגנה לילדים מאושפזים


רוית (19)התגייסה לפני כשנה לחטיבה לביטחון פנים של מג"ב דרום. בערב שמחת תורה היא חזרה מחופשה בברוקלין שקיבלה מהצבא כדי לעזור לאביה במכירת ארבעת המינים לקהילות החרדיות בתקופת החגים. למחרת בבוקר היא הוקפצה מביתה כדי להילחם במחבלים שחדרו לשטח ישראל ואיימו לכבוש את יישובי העוטף.
רוית נשלחה לטהר את אחד המבנים במושב יכיני בו התבצרו מחבלים. היא ביקשה מאחד הלוחמים שהיה איתה לחפות עליה בעודה נכנסת למבנה וחותרת למגע עם מחבלי הנוחבה. בין הצדדים התפתח קרב יריות ורוית נפצעה. היא פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון שם נפטרה מפצעיה, ונכנסה לרשימת 20 ההרוגים הראשונים של מלחמת השבעה באוקטובר.
לאחר מותה חשפו חבריה את הצד הרגיש והאמנותי של הלוחמת הקשוחה שהסתערה ללא פחד על המבנה תוך סיכון ממשי של חייה. היא אהבה לשיר עוד מילדות ובהמשך למדה לבדה לנגן על גיטרה ואורגן. קרובת משפחתה סיפרה כי רוית הופיעה בכל טקסי הזיכרון בבית הספר ונהגה לנגן ולשיר לילדים מאושפזים בבתי חולים.

3 צפייה בגלריה
ביטון שר על הקבר של אסייג. "אולי כבר תבואי?"
ביטון שר על הקבר של אסייג. "אולי כבר תבואי?"
ביטון שר על הקבר של אסייג. "אולי כבר תבואי?"
(צילום פרטי)

האהבה למוזיקה חיברה לפני כשלוש שנים בין רוית לביטון, היוצר הצעיר יוצא "אקס פקטור", שהופיע במסיבת יום הולדת של חברתה. "זו היתה ההופעה הראשונה שלי בחיים, עוד לפני שהשתתפתי בתוכנית", מספר ביטון. "חברות שלה הכירו אותי קצת מסרטונים שהייתי מעלה בטיקטוק והזמינו אותי ליום ההולדת. התרגשתי מאוד כי עוד לא ידעתי ממש איך להופיע מול אנשים. התבקשתי לשיר קאברים עם נגנים שאני לא מכיר אבל החלטתי להתגבר על החששות כדי לעשות שמח במסיבה".
רוית הבחינה בהתרגשות של ביטון וניסתה להרגיע אותו: "היא קלטה את חוסר הניסיון שלי והתחילה לדבר איתי. סיפרתי לה שאני מתחיל לנגן בגיטרה והיא סיפרה לי שהיא שרה ומנגנת בגיטרה ובפסנתר".


השמעה ראשונה מעל הקבר


אחרי חודש הם נפגשו שוב בחוף המצודה: "רוית התקשרה אליי והזמינה אותי לנגן איתה בחוף. היא אהבה את הים והלכה מדי פעם עם הגיטרה כדי לנגן בחוף". בסשן הראשון שלהם ביחד גילתה רוית לביטון כי היא גם שקלה להירשם לאקס פקטור אבל ויתרה לטובת החלום להתגייס למג"ב. "הפכנו לחברים קרובים מאז", מספר ביטון. "רוית היתה שולחת לי סרטונים שלה כשהיא שרה בצבא".

3 צפייה בגלריה
הפריים הפותח בקליפ. "אני נכנסת ראשונה"
הפריים הפותח בקליפ. "אני נכנסת ראשונה"
הפריים הפותח בקליפ. "אני נכנסת ראשונה"
(צילום פרטי)

ביטון שמר על קשר עם בני משפחתה של רוית ולאחר מותה הצטרף למאמציהם להנציח את זכרה. בשיר "הילדה הכי יפה בגן עדן" הוא מספר על גבורתה ועל הגעגועים העזים של החברים והמשפחה. הקליפ, שזכה למאות אלפי צפיות תוך ימים ספורים, מתחיל בסרטון שצילמה רוית במהלך השירות ובו אמרה: "אני שומרת על המדינה".



קראו גם:

לאורך כל הקליפ מוקרנים סרטונים, תמונות וצילומי מסך של שיחות שעשתה עם חבריה בוואטסאפ. הקליפ מסתיים כשברקע נשמעים קולות ירי וצעקות בערבית.
"שרתי תוך כדי בכי", מספר ביטון. "במשפט הראשון 'מה אפשר לספר עלייך' הקול שלי חנוק. לפני שהוצאתי את הסינגל עליתי לקבר שלה ביחד עם המשפחה והשמעתי לרוית את השיר.
"אמרתי לה שהשיר לכבודה ובאיזשהו מקום קטן בלב קיוויתי לקבל את האישור שלה לפרסם אותו. חוץ מהשיר שלי, המשפחה מנסה להנציח את שמה בכל מקום אפשרי. הם פתחו גמ"ח על שמה שמאכיל חיילים בודדים וחילקו ספרי תהילים לחיילים ותרומות לנזקקים. אני רוצה שכולם יכירו אותה כי היא היתה גיבורה אמיתית".
פורסם לראשונה: 07:26, 01.12.23