אחרי ביקורת ציבורית על הרכבה ועל תזמון הרכבתה צפויה סוף סוף הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות שהוגש נגדם כתב אישום, לדון בעניינו של ראש העירייה צביקה גנדלמן בשבוע הבא.
בתחילה התמקדה הביקורת בעובדה שהוועדה לא התכנסה ודנה בעניינו של ראש העיר צביקה גנדלמן, למרות שחלף זמן רב מאז הגשת כתב האישום. חבר האופוזיציה טל אליהו שיגר מכתבים למשרדי הממשלה הרלוונטיים וביקשם לכנס את הוועדה. בסמוך לכך הודיע משרד הפנים כי הסיבה לאי התכנסות הוועדה, היא שפג תוקף מינוי של חברי הועדה שבראשה עמד השופט בדימוס משה גל וכי שרת הפנים איילת שקד הקימה מחדש את הוועדה.
1 צפייה בגלריה
צביקה גנדלמן
צביקה גנדלמן
צביקה גנדלמן. חברי הוועדה יחליטו
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם:
חברי הוועדה החדשים שמונו הם השופט בן ציון גרינברג שנבחר במשותף עם שר המשפטים גדעון סער לכהן כיו"ר הוועדה וכחברים בה יכהנו אשר אברג'יל, לשעבר ראש המועצה האזורית שפיר, ועו"ד רחל תורן.
עם היוודע הרכב הוועדה, שיגר ח"כ מהליכוד ד"ר שלמה קרעי מכתב למשרד המשפטים, בו טען לחשש לניגוד עניינים בין שר המשפטים סער ליו"ר הוועדה וביקש שסער יוותר על סמכויותיו בעניין מינוי היו"ר, ובתוך כך גם ימונה יו"ר אחר. אולם משרד המשפטים השיב פניו ריקם וקבע כי אין פסול במינויו של השופט בן ציון גרינברג כיו"ר הוועדה.
במענה לפנייתו, השיב לו ד"ר גיל לימון המשנה ליועמ"ש לממשלה (משפט ציבורי מנהלי) כי לא מצא מקום להנחות את שר המשפטים להימנע מטיפול בנושא כמבוקש בפנייתו: "מינוי יו"ר הוועדה לא נעשה על ידי שר המשפטים לבדו. על פי הקבוע בחוק הרשויות המקומיות, יו"ר הוועדה יהיה שופט בית משפט מחוזי בדימוס שימונה על ידי שר המשפטים ושרת הפנים", נכתב, "לאחר בחינות נסיבות העניין אנו סבורים שאין מניעה בהיבט של ניגוד עניינים כי שר המשפטים יהיה מעורב במינוי יו"ר הועדה מהטעמים הבאים: שר המשפטים אינו מעורב כלל בהחלטות הוועדה שמתקבלות באופן עצמאי על ידי חבריה. בנוסף מדובר במינוי יו"ר ועדה קבועה לתקופה של שבע שנים, דהיינו לא מינוי אד הוק של יו"ר שכל תפקידו הוא לדון בעניינו הספציפי של ראש עיריית חדרה".
אלא, שגם בזאת לא תמה הסאגה מסביב לוועדה וגם אחרי שמשרד המשפטים השיב לטענות על ניגוד עניינים לכאורה, עד לאחרונה, תאריך להתכנסותה לא נראה באופק. חבר המועצה באופוזיציה טל אליהו שב ונדרש לנושא ושיגר טיוטות של עתירה לבג"ץ, כנגד הוועדה, היועץ המשפטי לממשלה, וכנגד ראש העיר עצמו, כשהסעד המבוקש היה: "מתן הוראה לוועדה לבחינת ראשי רשויות בשל הגשת כתבי אישום להתכנס מיד ולדון בבקשה היועמש לממשלה להשעות את גנדלמן מתפקידו כראש העירייה ולהטיל עליו הגבלות כמפורט בעתירה".
כזכור, כתב אישום הוגש בבית משפט השלום בחיפה, נגד גנדלמן כשהפרקליטות, ייחסה לו עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט ועבירה לפי חוק המחשבים. במקביל לכתב האישום, הגיש היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות, בקשה להשעייתו של גנדלמן, עקב כתב האישום, המייחס לו "שורת עבירות מתמשכות שנעשו כולן במהלך כהונתו הציבורית ובזיקה מובהקת אליה".
כל העדכונים - חדשות חדרה