שבועיים לפני הבחירות פרסמה תנועת "ישראל חופשית" את מדד החופש העירוני ברשויות המקומיות. על פי הנתונים חדרה נמצאת במקום ה-20, עם 34% חופש עירוני ואילו נתניה נמצאת קצת למעלה מזה במקום ה-16, עם 40% חופש עירוני.

2 צפייה בגלריה
(מצעד גאווה בחדרה. שיפור בעיר| צילום: קיש אלמוג)

התנועה פרסמה את הנתונים במועד הזה, על מנת לאפשר לבוחרים להכירם, בטרם יצאו לקלפיות ויצביעו על זהות המנהיג שיוביל את העיר בשנים הקרובות.
"ישראל בשנת 2023 אופיינה כמערכת פוליטית בה הממשלה פועלת לצמצם את המרחב הדמוקרטי, לפגוע במעמד בית המשפט העליון ולחזק לאין שיעור את כוחה של הממשלה", נכתב בדברי ההסבר של המחקר. "הקואליציה המרכיבה את הממשלה ה-37 היא הדתית והקיצונית ביותר שידענו. חלקו המחקרי של המדד נערך טרם פרוץ המלחמה, אך אין ספק שהמלחמה הדגישה ביתר שאת את הכוח והחשיבות שיש לרשויות המקומיות. בידי הרשויות סמכויות וכוח רב בעיצוב המרחב הציבורי ובהשפעה על חיי היום יום של התושבים".

2 צפייה בגלריה
אמיר כוכבי
אמיר כוכבי
ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי. במקום הראשון
(צילום: ינאי יחיאל)

מנתוני המחקר שערכו בתנועה עלה, כי הערים עם מדד החופש העירוני הרב ביותר הן גבעתיים במקום הראשון עם 80 אחוזי חופש עירוני. היא חולקת את המקום עם הוד השרון, אף היא עם 80 אחוזי חופש עירוני. תל אביב במקום השלישי עם 78 אחוזי חופש, הרצליה ומודיעין במקום הרביעי, רמת גן במקום השישי, אחריה כפר סבא, חולון במקום השמיני, אילת במקום התשיעי עם 58 אחוזי חופש בלבד וחותמת את העשיריה הראשונה, ראשון לציון.
ממשיכות את הרשימה, רעננה במקום 11 עם 52 אחוזי חופש עירוני, פתח תקוה במקום ה-12, חיפה במקום ה-13, אחריה באר שבע במקום ה-14. עכו במקום 15, ונתניה כאמור במקום ה-16 עם 40 אחוזי חופש עירוני בלבד. בנימוק על מיקומה של נתניה נכתב: "נתניה שיפרה מעט את ציונה משנה שעברה, בזכות שיפור יחסה לקהילה הגאה בעיר במימון ארגונים להט"בים שפועלים בעיר".

קראו גם:

חדרה, כאמור, נמצאת במקום ה-20 כשהובהר שגם היא שיפרה מעט את ציונה משנה שעברה "הודות להקטנת תקציבי הדת בתקציב העירייה".