עיריית חדרה ממשיכה להיאבק בתוכנית הוותמ"ל להקמת רובע חדש על שטח של כ-1,600 דונם בשטחי הפרדסים שבין בית אליעזר לחדרה.
4 צפייה בגלריה
בית אליעזר. כל האזור ישתנה
בית אליעזר. כל האזור ישתנה
בית אליעזר. כל האזור ישתנה
(צילוםף אלעד גרשגורן)
לאחר שראש העירייה, ניר בן חיים, יצא באמצע דיון הוותמ"ל לפני שבועיים מאחר וטען כי ההחלטה התקבלה עוד בטרם החל הדיון, מתייצבים כעת לימינו שורה של ראשי רשויות, חברי מליאת הותמ"ל ונציג משרד החקלאות ומבקשים לקיים דיון חוזר בתוכנית במועצה הארצית.
המצטרפים לדרישתו של ראש עיריית חדרה לדיון חוזר בתוכנית הם: ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, וראש מועצת זמר, תמים יאסין, ראש המועצה האזורית זמר. אליהם הצטרף גם נציג משרד החקלאות, יוחאי תירוש.

4 צפייה בגלריה
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי
(צילום: אלבום פרטי)

מגובה בתמיכתם, פנה ניר בן חיים, לרב נתן אלנתן, יו"ר הותמ"ל, בדרישה לכנס את המועצה הארצית לצורך דיון חוזר בתוכנית תמ"ל 3002. "בהתאם לסעיף 13א' לחוק, מצורפות בקשותיהם של חברי הוועדה הארצית לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים ו/או חברי המועצה הארצית לתכנון ובניה לקיים דיון במועצה הארצית בנושא תמ"ל 3002 נוכח סטייתה מתוכנית המתאר המחוזית", כתב בן חיים ליו"ר המועצה הארצית לתכנון.
בבקשותיהם, שנשלחו ליו"ר הותמ"ל על ידי ראש עיריית חדרה, טענו כולם כי התוכנית אינה תואמת את אופייה של חדרה וכי היא חורגת מתוכנית המתאר המחוזית. ראשי הרשויות ציינו עוד בפנייתם, כי הוחלט להוסיף עוד 1,200 יחידות דיור שלא היו חלק מהתוכנית המקורית.

4 צפייה בגלריה
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון
(צילום: אלבום פרטי)

"התוכנית נועדה להרחבת שטחה של חדרה לשטחים פתוחים הנמצאים ממזרח לעיר. היקף התוכנית כפי שהוצע לותמ"ל הינה 6,900 יחידות דיור אולם הוחלט להוסיף עוד 1,200 יחידות דיור שלא היו חלק מהתוכנית ויש בה כדי להשפיע באופן נרחב על היבטים רבים הקשורים בניהולה של העיר חדרה", כתבו. "לאור האמור אבקש להביא את התוכנית לדיון בפני המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לבחינת הפקדתה להתנגדויות", חתמו את בקשתם, חברי הוועדה.

4 צפייה בגלריה
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "מה שהיה לא יהיה"
(צילום: אלעד גרשגורן)

לצד ראשי הרשויות, חברי הוועדה, הצטרף כאמור לבקשה גם נציג משרד החקלאות, חבר הותמ"ל, יוחאי תירוש שהסביר: "תמל/ 3002 מתוכננת על שטחי חקלאות איכותיים ביותר, הכוללים בעיקר פרדסים. שטחים אלו מעובדים מזה עשרות בשנים ומהווים את אחד מהאזורים החקלאיים החשובים שבין מטרופולין תל אביב ומטרופולין חיפה. התוכנית שבנדון סוטה מתוכנית המתאר המחוזית ומתוכננת על קרקע בייעוד חקלאי בתוכנית המתאר המחוזית. כמו כן התוכנית אינה תואמת לתוכנית המתאר של חדרה וכאמור, מתפרשת על קרקע חקלאית איכותית ביותר", הוסיף.

קראו גם:

"מה שהיה הוא לא שיהיה", אמר בן חיים. "לא אאפשר עוד את ההצגה הזו שנקראת ותמ"ל. לצערי הרב נחשפה שיטת עבודה תמוהה ביותר במסגרתה יש מי שדוחף באופן בלתי הגיוני תכנית בלתי הגיונית, שתגרום נזק בלתי הגיוני. על פי החוק, ברגע ששלושה מחברי המועצה הארצית מבקשים להביא תכנית לאישור המועצה, היא לא תופקד, אלא באישורה. בכוונתי לוודא כי הותמ"ל וחבריו יהיו כפופים למערכת החוקים והנהלים בישראל".