אביחי לוי, 27, תושב גבעת אולגה, סרן בחטיבת הנח"ל במילואים טוען שהותקף קשות על ידי שוטרי תחנת חדרה ביום שישי שעבר בחוף הים, לאחר שביקש לדעת מדוע עליו להציג להם תעודת זהות.
1 צפייה בגלריה
אביחי לוי. "הגשתי תלונה במח"ש, ואני פועל במישור הפרטי נגד המשטרה"
אביחי לוי. "הגשתי תלונה במח"ש, ואני פועל במישור הפרטי נגד המשטרה"
אביחי לוי. "הגשתי תלונה במח"ש, ואני פועל במישור הפרטי נגד המשטרה"
(צילום: יאיר שגיא)
קראו עוד
התקרית החלה כשלוי, אדם שומר מצוות, הגיע לטבול בים כמדי יום שישי טרם כניסת השבת. לדבריו, בחוף אולגה באותה העת היו רכבים וטרקטורונים שהתפרעו ונסעו במהירות מופרזת, תוך סיכון חיי התושבים בחוף.
"כשהגעתי לאזור המדשאות, בדרכי לשוב לביתי, תושב ביקש ממני אם אוכל לסייע לו לדבר עם חוגגים במדשאות ולעדכן אותם כי חל איסור על הדלקת מנגלים, שימוש בנרגילות והפעלת מוזיקה. השבתי לו שעד שיגיעו פקחים מ-106 או שוטרים, נלך וננסה לדבר ולהסביר להם שחל איסור לעשות את זה. אמרתי שנראה להם את השלט שמאחוריהם, נסביר בצורה יפה וכך עשינו. מיד קיבלנו תגובות כמו 'מי אתם? מה אתם?' והתפתחה מהומה, אנשים הצטרפו משני עברי המדשאות ופתאום אחת מהחוגגות הורידה נעל וזרקה לי לפנים. השבתי לה, 'לא ארים יד, לא ארד לרמה הזו, ובטח לא אחזיר לאישה, אבל זו לא התנהגות'".
לדבריו, כעבור זמן קצר הגיעה משטרה למקום ושוחחה עם החוגגים. "אני חיכיתי למשטרה לספר מה קרה ולהגיש תלונה, הראיתי לשוטר את הנעל. הוא אמר לי: 'אם אתה רוצה, תבוא להגיש תלונה, אבל תחזיר לה את הנעל'. עשיתי כדבריו. בשלב מסוים הצטרפו עוד ארבעה שוטרים וביקשו ממני תעודת זהות. ניסיתי לדבר איתם ולהבין מדוע. התכוונתי לתת להם בסופו של דבר, אבל רציתי להבין באיזה הפרת סדר אני מעורב שעליי להציג תעודה. רק שוחחתי עם אנשים. אני קצין בצה"ל, סטודנט לעבודה סוציאלית, אדם שומר חוק, שעושה קידוש בהתנדבות בבית החולים הלל יפה כל ערב שבת. מה חטאי?".
לוי ממשיך ומספר: "פתאום הגיע שוטר מהמגזר הערבי, שלא נכח ב-90 אחוז מהאירוע. הוא צרח עליי שהוא יעכב אותי, קפצו עליי שוטרים יחד איתו מיד, והפעילו אלימות קשה, אזקו אותי. כשאני כפות על הרצפה, אחד שלף טייזר והתחיל לחשמל אותי. זה לא שאמרו לי 'אתה עצור, תן את הידיים' והתנגדתי, מיד קפצו עליי".
לדבריו, נלקח בניידת לתחנת המשטרה, תוך שהוא מבקש את הכיפה שלו, אך השוטרים, לדבריו, סירבו להחזירה. "בזמן שאני בתא מעצר אותו שוטר שוחח מחוץ לתא עם האישה שזרקה את הנעל. לפני שסיים משמרת גם אמר דברים אלימים מילולית והכי מצמרר היה: 'אם אתה חושב שאתה קצין ויש לכם ציונות, אז אני אגיד לך שאני אלחם עד גרגיר האדמה האחרון שלנו'".

לילה במעצר

לדברי לוי, בקשותיו שיודיעו לאשתו על מעצרו לא נענו וכשהובא בפני חוקר קיבל החוקר את גרסתו והמליץ לשחררו. בנוסף, זכה להתנצלות מהשוטר שהשתמש נגדו בטייזר. אלא שלטענת לוי, למרות המלצת החוקר לשחררו, החליט הקצין להותירו במעצר והוא בילה את הלילה בבית מעצר קישון עם שב"חים בתא אחד.
בבוקר יום ראשון נלקח לדיון בבית משפט השלום בחיפה והשופט שחרר אותו מיידית.
"הגשתי תלונה במח"ש, ואני פועל במישור הפרטי נגד המשטרה", אומר לוי. "אדם שלא ראה דברים וחזק פחות ממני, היה קופץ מצוק אחרי מה שעברתי בשבת הזו עם המשטרה. לא הייתה כל סיבה שנגיע למעצר אלים שכזה. למדתי מזה שבעלי כוח מנצלים את כוחם לרעה".
צ'קו וקנין, חבר מועצת העיר חדרה ותושב גבעת אולגה אמר בעקבות המקרה: "שלוש שנים אנחנו מתחננים כל פעם בפני מפקד חדש בתחנת חדרה שיעזרו לנו עם משמר אזרחי, סיירת. וזה לא קורה. למשטרה יש ארבע ניידות מאור עקיבא עד אליכין וגם כשמתקשרים לפעמים לוקח שעתיים עד שהם מגיעים, ואז הסיטואציה כבר יוצאת משליטה. תושבים נאלצים להתמודד לבד עם הפרות סדר, גניבות, ונדליזם, הטרדות מיניות. אנחנו שעיר לעזאזל של מישהו. הפחד שלי שמישהו בסוף ייקח את החוק לידיים. כי במצב הדברים הנוכחי התוקפים והעוברים על החוק יוצאים עם ידם על העליונה. כיצד זה יתכן? המקרה של אביחי אינו הראשון בו נעשה עוול לתושבים. חדשות לבקרים עוצרים נערים בטענה שהשליכו אבנים על חוגגים, או כל מיני טענות סרק".
במשטרה דחו את טענותיו של לוי ומסרו: "מדובר בתיעוד חלקי שאינו משקף את שהתרחש באירוע, במהלכו הגיבו השוטרים לאירוע איומים כלפי משפחה ששהתה בחוף הים בגבעת אולגה. במהלך הטיפול באירוע התבקש החשוד במעשה להזדהות, וסירב. החשוד התנגד באופן אקטיבי למעצר ועל כן השתמשו השוטרים בסמכויותיהם בחוק ועצרו אותו. החשוד נחקר בחשד לאיומים והפרעה לשוטר בביצוע תפקידו ובניגוד לנטען השוטרים ניסו להודיע על מעצרו למשפחתו, ללא הצלחה. המשטרה טיפלה באירוע בשוויוניות וללא משוא פנים ללא קשר לזהותו של החשוד או הקורבנות. נמשיך לחקור את המקרה במקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת".
במשטרה הבהירו כי השוטר ממוצא ערבי אליו הופנו טענות שירת בצבא כגשש בשנים 1997-2000 ולאחר מכן חתם קבע כנהג לוחם ומפקד בגזרת איו"ש וטול כרם. לאחר שחרורו מצה"ל התגייס למשטרה והוא ממשיך בשירות מילואים פעיל עד היום: "מדובר בשוטר מהטובים שמשרתים אצלנו שטיפל באלפי אירועים בהם מעורבים ערבים ויהודים ללא משוא פנים וכל ניסיון לצבוע אותו אחרת פשוט חוטא למציאות".
מהעירייה נמסר: "הטיפול במקרי אלימות באחריות משטרת ישראל. העירייה פנתה למשטרה בנושא, ונמסר כי המשטרה תגברה ותמשיך לתגבר את הנוכחות בחודשי הקיץ ע"י ניידות סיור ושיטור".
לעדכונים: חדשות חדרה