התפתחות נוספת בפרשת החשד לאלימות נגד ילדים ב"גן של חגית" בשכונת בית אליעזר בחדרה.
3 צפייה בגלריה
הפגנה שהתקיימה השבוע מול "הגן של חגית"
הפגנה שהתקיימה השבוע מול "הגן של חגית"
הפגנה שהתקיימה השבוע מול "הגן של חגית"
(צילום: אלבום פרטי)
בקשת עורכי הדין בועז קניג ואהוד מגורי, להגיש ערעור לבית המשפט העליון, על החלטת בית משפט המחוזי בחיפה להאריך את מעצרן של החשודות, בעלת המקום חגית בוקרא והעובדת לריסה טמנוב נדחתה.
בשבוע שעבר ביטל בית משפט המחוזי בחיפה את החלטת בית משפט השלום בחדרה שפסק כי אין להאריך את מעצרן של החשודות. בית המשפט המחוזי קבע כי השתיים ייעצרו עד לתאריך 18/7/23. באי כוחה של בוקרא ביקשו לערער על החלטה זו של המחוזי בפני בית משפט העליון. אולם כאמור, בית משפט העליון לא אישר זאת.

3 צפייה בגלריה
בית המשפט העליון
בית המשפט העליון
בית המשפט העליון
(מתוך אתר בית המשפט העליון)

בהחלטתה קבעה השופטת גילה כנפי-שטייניץ כי לא מצאה סיבה לדון שוב בנושא ולכן דין הבקשה להידחות.
כנפי-שטייניץ קבעה כי "כלל הוא כי בקשת רשות לערור תיבחן לפי אמת מידה מצמצמת ולפיה תינתן רשות לערור רק במקרים חריגים בהם מתעוררת שאלה משפטית בעלת חשיבות עקרונית או ציבורית, החורגת מעניינם הפרטי של הצדדים או כאשר מתקיימות נסיבות ייחודיות, המעלות חשש לעיוות דין המצדיקות התערבות. הבקשות שלפני אינן מקיימות עילה למתן רשות לערור לפי אמות המידה האמורות".

3 צפייה בגלריה
הפגנה השבוע מול "הגן של חגית"
הפגנה השבוע מול "הגן של חגית"
החשדות גרמו לסערה בעיר
(צילום: אלבום פרטי)

עוד הוסיפה שופטת בית המשפט העליון: "עניינן של המבקשות נבחן על ידי שתי ערכאות שנתנו דעתן למכלול נסיבות העניין, לרבות להיתכנותה של חלופת מעצר ולתנאיה ולא מצאתי כי טעמי הבקשות מצדיקים בחינת עניין בשלישית. מוקד החלטתו של בית המשפט המחוזי הוא בקביעתו שאין די בתנאים המגבילים שנקבעו בהחלטת בית משפט השלום כדי ליתן מענה לעילות למעצרן של המבקשות וכי בהעדר חלופת מעצר הכוללת פיקוח הולם והפקדה כספית משמעותית, אין להורות על שחרורן. בית המשפט המחוזי הוסיף וקבע כי המבקשות לא הציגו בעת הדיון חלופת מעצר ראויה שניתן לבוחנה. בנסיבות אלה אין מקום לשוב ולהידרש לסוגיית החלופה בערכאה זו".
קראו גם:
כזכור, "הגן של חגית" בבית אליעזר נסגר בסוף חודש יוני ל-60 יום, בצו מנהלי של משרד החינוך, בעקבות חשש לשלומם של הפעוטות השוהים בו. הנושא מעורר סערה בעיר ובשכונת בית אליעזר בפרט. בשבוע שעבר אף התקיימה הפגנת הורים, מחוץ לביתה של הגננת וכתובות בגנותה רוססו בחזית ביתה.