תלמידות בית הספר היסודי לבנות של חב"ד "תפארת חיה" שובתות מול עיריית חדרה מאז השעה 8:00 בבוקר, זאת אחרי שבשבוע שעבר הושבתו הלימודים במוסד החינוכי.
1 צפייה בגלריה
מחאת התלמידות הבוקר
מחאת התלמידות הבוקר
מחאת התלמידות הבוקר
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
הרקע למחאה, הוא מבנה בית הספר, שלפי ועד הורי בית הספר ודוח מיוחד של מהנדס מבנים ד"ר אברהם בן עזרא, מסוכן ואינו יכול להמשיך לשמש בייעודו. בעיריית חדרה טוענים מנגד כי בוצעו שלל בדיקות מומחים מטעמם, שקבעו כי בית הספר בטיחותי ואין בו כל סכנה לתלמידות.
לדברי ההורים בחודשים האחרונים ומאז סוף שנת הלימודים הקודמת, החלו התלמידות וצוותי החינוך לחוש רעידות של המבנה, כשהאחרונה בהן אירעה לפני כשבועיים.
מטרת המחאה היא לגרום לעיריית חדרה לספק מבנה בטוח לתלמידות, אולם עד כה עמדת עיריית חדרה הייתה כי השבתת הלימודים לא תקדם את הבנות ולא תשנה את התנהלותה בנושא. בקרב ועד ההורים נרשמה תרעומת גדולה, מאחר ולטענתם כבר בעבר כשהמבנה שימש את בית הספר נועם, עלה חשש כבד מצד משרד החינוך בגין מצבו. "מקומם מאוד שככה מתייחסים לבנותינו, מבנה שלא בטיחותי לתלמידים אחרים, מספיק טוב לבנותינו", אמר אחד ההורים. "יש לנו חשש כבד, לא שולחים את התלמידות בגלל פחד אמיתי, אין כאן קנטרנות, יש פה חוות דעת של מומחים לנושא שמבהירים שהמבנה מסוכן לשימוש. מה עוד צריך לקרות כדי שהעירייה תראה את בנותינו?"
מהעירייה נמסר: "בשבוע שעבר התקבלה תלונה של הורים שהמבנה רעד במהלך יום הלימודים.כמו בשלושהפעמים הקודמות שהתקבלה תלונה כזאת, אגף החינוך דיווח לממונה על בטיחות מוסדות חינוך ברשות. ביום שישי האחרון הממונה ביקר בבית הספר ולא מצא ממצאים או עדות לבעיה בבית הספר, למרות זאת נעשתה בדיקה של קונסטרוקטור בפעם הרביעית, לאחריה התקבלה חוות דעת מעודכנת שהבניין תקין ואין סכנה ללמוד בבית הספר חב"ד לבנות בחדרה. יודגש שבמהלך חופשת הקיץ נערכו בדיקות מקיפות כולל הצבת סנסורים בבנין וחוות הדעת של בודק חיצוני הייתה שאין סכנת בטיחות והבניין תקין לשימוש. חוות הדעת של מהנדס העיר של ממונה הבטיחות וארבע בדיקות של קונסטרוקטורים בארבעת החודשים האחרונים, כולן מאשרות שימוש במבנה. לאור זאת הבחירה להשבית את הלימודים אינה סבירה ופוגעת בתלמידות והמשפחות".
ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך מייחס חשיבות עליונה לבטיחות ומוגנות התלמידים, ולאור התלונות שהתקבלו בעניינו של בית הספר ערכו המשרד, הרשות והבעלות המשכירה את המבנה החינוכי בדיקות מקיפות באמצעות חמישה מהנדסים.
חוות הדעת של חמשת המהנדסים העלו כי לא קיימת סכנה למבנה. יחד עם זאת, אצל הממונה על הבטיחות במחוז חיפה התקבלה חוות דעת מטעמו של מהנדס אשר נשכר על ידי ההורים. חוות דעתו של זה הצביעה על סכנה שיש במבנה. משכך, המשרד, הרשות וההורים יפעלו יחד כדי לקבל חוות דעת מטעמו של מהנדס שלישי המוסכם על כל הצדדים. מהנדס זה יכריע בסוגיית מסוכנות המבנה. עד לקבלת חוות דעת זו המשרד פעל לתת חלופות ללימוד בעבור התלמידים, קרי:
תלמידות כיתות א-ג לומדות בכיתות פנויות בבית ספר ממלכתי דתי תחכמוני וכיתית ד'-ח' הלמידה מתקיים בהוראה מרחוק".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 11:13, 31.10.21