חשד להרעלת כלבים במושב אביאל במועצה האזורית אלונה. כלב של אחת המשפחות במושב הורעל באמצעות נקניקיה עם חומר הדברה שהושלכה לחצר. תלונה הוגשה במשטרה והמועצה יצאה במסע הסברה לתושבים.
3 צפייה בגלריה
(מי מרעיל את הכלבים?| צילום אילוסטרציה: shutterstock)
לאחרונה התקבלה באיגוד ערים וטרינרי שומרון תלונה מאחת המשפחות במושב אביאל על הרעלה. הכלב הועבר על ידי הבעלים לקבלת טיפול רפואי אצל וטרינר וניצל.
לדברי הווטרינר הראשי ומנכ"ל איגוד ערים אזור שומרון, ד"ר ריאד בדראן, מבדיקה עלה כי בחצר הבית נמצאו נקניקיות חתוכות שככל הנראה היו מקור ההרעלה והכלב אכל מהן. "אנחנו באיגוד הערים רואים בחומרה רבה את מעשה ההרעלה הנ"ל שהייתה עלולה להוביל לתוצאות יותר טרגיות אם חלילה היו נפגעים ילדים או בני אדם בכלל".

3 צפייה בגלריה
הנקניקייה המורעלת
הנקניקייה המורעלת
הנקניקייה המורעלת
(צילום: אלבום פרטי)

הנקניקיות החשודות בגרימת ההרעלה, הועברו על ידי האיגוד למעבדה לבדיקת רעלים במכון הווטרינרי בבית דגן. מדו"ח המעבדה עלה כי בנקניקיות התגלה קוטל חרקים קטלני ביותר.

3 צפייה בגלריה
ראש המועצה אריה שרון. "רואה בחומרה"
ראש המועצה אריה שרון. "רואה בחומרה"
ראש המועצה אריה שרון. "רואה בחומרה"
(צילום: אלבום פרטי)

בעקבות כך הוגשה תלונה בתחנת זכרון יעקב. גם ראש המועצה האזורית "אלונה", אריה שרון וד"ר בדראן פנו למשטרה בעניין זה. על פי החשד גם הכלבה של השכנה הורעלה באותה תקופה ובעקבות זאת מתה.

קראו גם:

ראש המועצה, אריה שרון, שלח אגרת לתושבי המועצה האזורית "אלונה" בה הסביר על המקרה וחומרתו. "לצערנו נתגלה לאחרונה אירוע אשר העלה חשד חמור להרעלת כלבים במושב אביאל. במקביל לתלונה שקיבלנו מבעלי הכלבים, שגם התלוננו במשטרה, יזמנו בדיקות מעבדה באמצעות איגוד ערים וטרינרי שומרון. ממצאי הבדיקה העלו כי אכן פוזרו בחצר הבית בו אירע המקרה, נקניקיות ובהן חומר הדברה. נציין כי כלבה אחת לא שרדה ומתה והכלב השני ניצל על ידי וטרינר. במזל לא נפגעו ילדים קטנים שיכלו להימצא באותה העת בחצר. מעשה זה הינו חמור מאוד. פנינו למשטרת ישראל כדי שתעמיק את החקירה על ממצא זה. אנו מקווים שבעקבות החקירה ימצאו האשמים במעשה ויובאו לדין".
שרון ציין כי הוא רואה בחומרה את המעשה הזה ופונה לכל התושבים לגלות ערנות. "אני לא מדבר על תופעה של הרעלת כלבים או בעלי חיים, אבל גם מקרה אחד הוא חמור בעיני. לא רוצה לחשוב על תוצאה לאירוע בו ילד נוטל נקניקיה מחצר הבית. לכן חשוב שנהיה ערנים ולבדוק את החצרות מדי פעם".