ארבעה ימים אחרי שהוצא צו הפסקה מנהלי למסעדת "אגמה" באור עקיבא, ביטל היום משרד הבריאות את הצו והמסעדה תשוב לפעול.
2 צפייה בגלריה
המסעדה לא תגיש יותר בשרים
המסעדה לא תגיש יותר בשרים
המסעדה לא תגיש יותר בשרים
(המחשה: shutterstock)
כזכור, ביום שישי הוציאה ד"ר מרוה מטאנס, רופאת נפת חדרה, צו סגירה למסעדה באור עקיבא. הנימוק היה: "ליקויים תפעוליים ומבניים חמורים ומצב תברואתי ירוד המסכנים את בריאות הציבור באופן חמור ומיידי. נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהיעדר צו סגירה תהווה האכילה במקום סכנה מיידית לבריאות הסועדים במקום".
בין הממצאים שפורטו בצו הסגירה:"חצר העסק לא מנוקזת, לא מסודרת ולא נקייה... נמצאו רטבים פגי תוקף בשימוש בעסק ולא בקירור לפי דרישות היצרן - הושמדו 23 ק"ג".
ובנוסף: "דג מקרל מצונן הוקפא בניגוד להנחיות יצרן ודג סלמון ללא עקיבות - הושמדו בצו רופא וטרינר".

2 צפייה בגלריה
שוק איכרים ירקות
שוק איכרים ירקות
המסעדה תגיש ירקות
(צילום המחשה: Shutterstock)

היום, כאמור, בוטל הצו. עם זאת, צו הסגירה שהוצא למסעדת "שיפודי אנה" נותר בעינו והמסעדה תישאר סגורה בעקבות הליקויים שנמצאו בה.
"בתאריך 12.9 ערכתי לכם שימוע", כתבה ד"ר מטאנס, "שבמסגרתו הצהרתם כי העסק עובד במתכונת מצומצמת בלבד. להגשת פסטלים (שמקבלים מוכנים וקפואים), ירקות ופירות. הצהרתם שהפעילות היחידה שנעשית הינה טיגון פסטלים וחיתוך ירקות. עוד הצהרתם כי פיניתם את כל הציוד, המזון וחומרי הגלם שלא שייכים לפעילות מסעדת אגמה והצגתם תמונות וסרטוני וידאו שמוכיחים זאת. לאור הצהרותיכם - אני מבטלת את הצו".

קראו גם:

עם זאת הדגישה ד"ר מטאנס כי "במידה ובמסגרת ביקורת חוזר בעסק יימצא שלא עמדתם בהצהרותיכם במסגרת השימוע - אוציא צו הפסקה מנהלי לעסק ללא שימוע נוסף".