הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי קבעה 50% נכות, לעובדת ניקיון במוסד רפואי באזור, לאחר שחלתה בעקבות שאיפת חומרי ניקיון מאסיבית עימם עבדה במשך 40 שנה.
2 צפייה בגלריה
עובדת ניקיון. נקבעו לה אחוזי נכות
עובדת ניקיון. נקבעו לה אחוזי נכות
עובדת ניקיון. נקבעו לה אחוזי נכות
(המחשה: shutterstock)
העובדת הוכרזה כנפגעת תאונת עבודה, לאחר שבשנת 2019, נדחתה תביעתה על ידי הביטוח הלאומי והיא פנתה לניהול הליך בבית דין לענייני עבודה בחיפה. עו"ד ענת קאופמן המתמחה בדיני נזיקין וביטוח לאומי, ייצגה את העובדת בהליך ולאחרונה קבע בית הדין כי מחלת הריאות שלה, נגרמה כתוצאה מעבודתה בארבעים השנים האחרונות. בהמשך לפסק הדין הזה, קבעה הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי את אחוזי הנכות של העובדת והכירה בה כנפגעת תאונת עבודה.

2 צפייה בגלריה
עו"ד ענת קאופמן. ייצגה את העובדת
עו"ד ענת קאופמן. ייצגה את העובדת
עו"ד ענת קאופמן. ייצגה את העובדת
(צילום: אלבום פרטי)

בתביעה נטען כי העובדת תפקדה כמנקה עשרות שנים במוסד רפואי באזור, אז נחשפה למגוון רחב של חומרי ניקוי ואדיהם אותם נשמה, ללא מיגון. חוות דעת רפואית שהציגה עו"ד קאופמן, מטעם פרופסור אורן פרוכטר, מומחה למחלת ריאה ורפואה פנימית, גרסה כי המחלה נגרמה בעקבות החשיפה הממושכת לחומרי ניקוי, השילוב ביניהם והנשימה של אדיהם.
בתביעה נטען כי לפני מספר שנים חלתה העובדת באי ספיקה נשימתית ונאלצה לעזוב את עבודתה. כעת, אחרי הליך משפטי שנמשך שנים, קבע מומחה בית המשפט כי יש קשר בין מצבה הרפואי לחומרים ששאפה במהלך שנות עבודתה. במקביל חויב המוסד לביטוח לאומי לשלם לה הוצאות שכר טרחה בסך 4,000 שקלים.
באי כוחה מעריכים כעת, כי אחוזי הנכות אף צפויים לגדול, מאחר ואיבדה חלק משמעותי מיכולת ההשתכרות העתידית שלה, בגלל הקושי שלה לנוע.

קראו גם:

עו"ד ענת קאופמן: "לצערנו הביטוח הלאומי נוטה לדחות תביעות כאלו למרות ש'תאונות' כאלו מתרחשות כדבר שבשגרה. עובדים אלו השקיעו מיטב שנותיהם ומרצם לטובת מקום העבודה ולעיתים חשים ניצול. אנו ממליצים לעובדים אלו לא להתייאש, משום שעל ידי ניהול הליך נכון, התביעה תתקבל, האירוע יוכר כתאונת עבודה והעובדים יקבלו את מלוא זכויותיהם. נמשיך את המאבק לטובת אותם עובדים שקופים מתוך אידיאל שלנו לדאגה לזכויות הפרט אל מול הגופים החזקים".