תושבים מחדרה מתלוננים כי בחודשים האחרונים לא מתקיימים אירועי "שבתרבות" בעיר, וכי האירוע האחרון התקיים ב-20 בפברואר.
1 צפייה בגלריה
שבתרבות בחדרה
שבתרבות בחדרה
שבתרבות בחדרה
(צילום מסך)
קראו עוד:
לדבריהם, אם לא די בכך שבשל לחץ דתי, אירועי שבתרבות מארחים רק אנשי ציבור, פוליטיקה ותקשורת ולא הופעות אומנים, כעת, גם אלה לא מתקיימים.
לטענתם, הסיבה לכך נעוצה בלחץ דתי של נבחרי ציבור בעירייה, וקשורה לחילופים בתפקיד ראש העירייה.
חיים פדלון, תושב העיר, פעיל למען פתיחת מקומות תרבות ובילוי בשבת אומר: "זה בסדר שלהם בבתי כנסת בשבתות יש פייטנים וזמרים ולנו אין הזכות להנות משבת כפי שאנחנו רואים לנכון? מדובר בהשתלטות של חרדים כשאותנו התושבים החילוניים לא סופרים בהנהגת העיר ולא נסכים לכך. בעבר הפגינו חרדים מחוץ לאולם 'רנה שני' כשהתקיימו הרצאות, מחו, הפעילו לחץ, אבל תמיד אירועי שבתרבות התקיימו. כעת, פחות או יותר מאז כניסתו של בן חיים לתפקיד, כבר כמה חודשים זה כבר לא מתקיים. חדרה הולכת ומתחרדת".
כזכור, בעבר נתלו בעיר פשקווילים במחאה על אירוע שבתרבות, שגם ביקרו חלק מהמוזמנים לאותם אירועים.
"לפני שנתיים עמדנו על כך שיתקיימו שבתות תרבות, ישבנו אז בלשכתו של רומן גישר והתעקשנו שזה יקרה ובאמת זה יצא לפועל והיה בסדר גמור", אומרת תהילה אייזמן תושבת העיר. "בשלב מסוים זה עבר מרנה שני למתחם מיקס (עוד בתקופת גנדלמן). אבל בחודשים האחרונים זה לא מתקיים יותר. אולי זה צירוף מקרים איני יודעת, אבל איפשהו בקו התפר של כניסת מ"מ ראש העירייה, הופסקו האירועים. אני מאוד דואגת למבוגרים שממש מחכים לזה כמו ההורים שלי ויש תחושה שמישהו שם לזה רגל. תושבים שולחים הודעות ומתעניינים, ושואלים מתי יש ומי מתארח. אפילו בתקופת הקורונה כשהיו קצת חששות של המבוגרים הם בכל זאת הגיעו".
מהעירייה נמסר: "אין כל שינוי במדיניות שבתרבות בעיר. במסגרת ליקויים שהתגלו בהתנהלות חברת 'נחלים', חדלה החברה מקיום פעילות שאינה בליבת עיסוקה. בימים אלה דירקטוריון נחלים מגבש את עמדתו לגבי המשך פעילות החברה באירועי התרבות העירוניים".
לעדכונים: חדשות חדרה