בית משפט המחוזי מרכז-לוד, בראשות השופט שמואל בורנשטין, דחה את ערעורו של ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי, שחשוד בעבירות שחיתות, על הארכת תנאי שחרורו והרחקתו מהעירייה לעוד 75 ימים, כפי שהחליט בראשית חודש יולי, בית המשפט בראשון לציון.
1 צפייה בגלריה
אדרי בבית המשפט, לאחר מעצרו
אדרי בבית המשפט, לאחר מעצרו
אדרי בבית המשפט, לאחר מעצרו
(צילום: שאול גולן)
קראו עוד:
כזכור, בתאריך 2 ביולי, קיבל בית המשפט בראשון לציון את בקשת המדינה להאריך את תנאי שחרורו של אדרי. המדינה אמנם ביקשה 120 ימים, אולם השופט קבע כי אדרי יורחק ל-75 ימים. בנוסף, הבהיר כי על המדינה לקדם את החקירה, כיוון שלא יהיה ניתן להאריך את ההרחקה עוד ועוד וללא גבול.
אדרי ערער על החלטת בית המשפט להרחיקו ל75 ימים, אולם בהחלטת שופט בית המשפט שמואל בורנשטין מבית המשפט המחוזי מרכז לוד, הוא דחה את ערעורו של אדרי.
בית המשפט קבע כי "מהראיות שהוצגו עולה חשש אינהרנטי לשיבוש מהלכי חקירה, הנובע מעצם יחסי הגומלין בין העורר, כמי שעומד בראש העירייה, לבין הנחקרים האחרים והעדים, והאפשרות להשפעה עליהם, ככל שיוחזר לתפקידו, אף בהינתן הגבלות ממוקדות, כפי שהוצעו על ידו".
השופט הוסיף: "התרשמתי מהאמור בדוח הסודי, לפיו העורר אף ניסה בעבר להסוות ולהסתיר חלק ממעשיו שהקימו חשדות לביצוע עבירות, כך שאין לומר בעת הזו כי החשש לשיבוש החקירה חדל מלהתקיים".
בנוסף קבע השופט כי "לאחר ששקללתי את טיעוני הצדדים ועיינתי בטיוטת כתב האישום בדו"ח הסודי ובמסמך הנוגע להשלמת חקירה הגעתי לכלל מסקנה לפי דין הערר להידחות.. לצד זאת אבהיר כי מצופה מהמשיבה להשלים פעולות החקירה הנדרשת בפרק הזמן העומד לרשותה תוך מתן עדיפות להשלמת פעולות החקירה בנות השיבוש, ואף לשוב ולשקול מחדש את האינטרסים השונים נוכח התקדמות החקירה, אף טרם חלוף תקופת ההארכה שנקבעה".
לעדכונים: חדשות חדרה