רגע לאחר ששלמה דיין, תושב חדרה, זכה במכרז לניהול הספריות העירוניות בעיריית חדרה ואף נקבע מועד לתחילת העבודה, הודיעה לו, לטענתו, העירייה כי זכייתו במכרז בוטלה.
2 צפייה בגלריה
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
(צילום: אסף פרידמן)
הנימוק: דיין היה עוזרו של סגן ראש העירייה לשעבר, בועז ביטון. בעקבות זאת הגיש דיין תביעה נגד העירייה לבית הדין לעבודה.
בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד ליאור אבו, נטען כי דיין נקלט לעבודה בעיריית חדרה בחודש יוני 2020 בתפקיד מתאם פעולות מוניציפלי. לאחר מכן זכה במכרז לתפקיד פקיד תחנת מידע. בחודש פברואר 2021 התמנה דיין למשרת אמון של עוזר סגן ראש העירייה לשעבר, בועז ביטון. בחמישה בפברואר 2022 פוטר מעבודתו.

2 צפייה בגלריה
(בועז ביטון. התובע היה בעבר עוזרו)

לטענתו של דיין, במעמד הפיטורים שאל האם יוכל בעתיד להתמודד במכרזים של העירייה. לדבריו, לאחר שהנושא נבדק משפטית הודיעו לו כי יוכל לעשות זאת.
בחודש מרס 2022 פרסמה העירייה מכרז לתפקיד מנהל הספריות. דיין ניגש למכרז ונבחר פה אחד מבין המועמדים. בעקבות זכייתו נשלח אליו מכתב המבשר על מינויו לתפקיד.
בתביעה נטען כי לדיין נודע כי לאחר מכן נעשו פניות לגורמים בכירים בעירייה על מנת לסכל את זכייתו במכרז משיקולים זרים. "בשלב זה התובע מבקש שלא להרחיב על ההתנהלות הפוליטית 'מאחורי הקלעים' אך יציין כי ידוע לו שנערכה בדיקה על מנת לראות אם לא היה שינוי בתנאי המכרז שנועד להתאים את המכרז לנתוני התובע (כמובן שלא היה כל שינוי שכזה)", לשון התביעה.
דיין טוען כי הוזמן לחתום על המסמכים הדרושים לצורך תחילת עבודתו. במעמד החתימה נאמר לו כי יתחיל לעבוד בתפקיד החדש ב-28 לאפריל 2022. אלא שאז, לטענתו, באופן פתאומי, הודיעו לו כי מועד תחילת העבודה נדחה. לאחר מכן דיין קיבל עוד שיחת טלפון מהעירייה בה התבשר כי דרושה חוות דעת משפטית לגביו.
לאחר שלא נמסרה לו הודעה על מועד תחילת עבודתו הוא פנה לעירייה על מנת לברר מה הוחלט בעניינו. בכתב התביעה נטען כי, "זמן קצר לאחר מכן הודיעו לו כי הוחלט שלא למנות אותו לתפקיד מכיוון שטרם חלפה תקופת צינון של שנה ממועד סיום תפקידו במשרת אמון". למחרת קיבל דיין הודעה רשמית על כך כי זכייתו במכרז בוטלה.
קראו גם:
דיין טוען בתביעתו כי התנהלות העירייה אינה ראויה מאחר והודעה זו, שדומה במהותה למכתב פיטורים, ראוי היה לעשות לכל הפחות בשיחה טלפונית אם לא בפגישה פנים אל פנים ולאפשר לתובע הזדמנות להתייחס לנושא עוד בטרם התקבלה ההחלטה. לדבריו, אין כל מניעה משפטי כי התובע ימלא את התפקיד בו זכה במכרז ולא הייתה כל עילה לביטול זכייתו. "ככל שהנתבעת הייתה מודיעה לתובע בזמן אמת בסמוך לפיטוריו כי לא יוכל להתמודד במכרזים של העירייה למשך תקופה של שנה היה מקבל את אחת מהצעות העבודה שהוצעו לו", טוען דיין, "לאור התנהלותה החמורה של העירייה נותר התובע במשך תקופה ממושכת, לרבות במועד הגשת תביעה זו ללא מקור פרנסה".
דיין מבקש מבית הדין לתת סעד הצהרתי לפיו לא הייתה כי מניעה כי יתמודד במכרז לניהול הספריות העירוניות וכי זכייתו הייתה כדין ולא הייתה כל הצדקה לביטול זכייתו. בנוסף דיין דורש פיצוי כספי בסך של 400 אלף שקלים.
דיין ביקש לא להתייחס לכתבה.
עו"ד אבו מסר כי מרשו אינו פוליטיקאי אלא עובד ציבור מסור ואין לו עניין בהקשרים הפוליטיים של משפטו. "לכל אורך הדרך סירב מרשנו לנהל את משפטו וההליכים שקדמו לו בתקשורת וכך ינהג גם עתה".
מהעירייה נמסר: "העירייה קיבלה את כתב התביעה, ותגיב כמקובל בבית המשפט".
לעדכונים: חדשות חדרה